Alla kommentarer avdeswhip

Whiplash2020-03-27
Filmtekniskt extremt bra och välgjord. När jag såg filmen tyckte jag först att den var visserligen ovanligt välspelad, J K Simmons är sällsynt intensiv, brutal tom, men ändå en film i mängden, handlingen är liksom ganska oansenlig. Sen kommer slutet, det är otroligt kraftfullt och knyter ihop alltihop fantastiskt bra, filmen går direkt från 3a till 5a!

Once Upon a Time in Hollywood2019-09-27
Mycket välgjord film och extra bra castad och välspelade karaktärer, DiCaprio briljerar verkligen. Men storyn, även om den är speciell, är inte något speciellt bra. Det finns heller ingen sensmoral eller riktig poäng med filmen. Så den kan bara få en trea.

Ad Astra2019-09-27
Otroligt välgjord och välspelad men tyvärr för mig tråkig, deppig och ickeinspirerande.

Rambo: Last Blood2019-09-27
Jag är hemskt ledsen men jag tyckte inte det här var så bra... Och jag som verkligen älskar Rambo! Det är storyn som inte är bra, den är skriven utan stil och utan fantasi. Rambo själv är inte heller helt klockren som i fyran, han ser för prydlig ut på ett lite ocoolt sätt, lite för många skönhetsoperationer kanske Stallone... Skurkkaraktärerna också, de är så onödigt endimensionella, allihop är bara jätteelaka och genomusla. Och Gud förbjude om någon av dem skulle kunna vara lite smart, farlig eller duktig på något sätt, nej nej, det vore att komplicera filmen i onödan verkar Stallone tycka. Det har alltid varit lite åt det hållet i alla Rambofilmer förutom ettan men jag tycker att det på grund av sammanhanget funkade då. Den här gången är det värre än tidigare, det passar inte i sammanhanget och det blir bara B-aktigt. Jag ger Stallone hela skulden för filmen, tycker liksom det är hans ansvar att förvalta arvet Rambo. Jag tror inte Stallone förstår vilken guldklimp Rambo är i filmhistorien eftersom han har sjabblat bort sista filmen på det här sättet. Mitt liv blev iallafall en anings sämre med den här filmen. Tack så hemskt j*vla mycket Stallone!

McFarland, USA2019-09-27
True story sporthistoria. Jag tycker filmen var bra, den är väldigt naturlig. Jag kan tänka mig att filmen avspeglar den verkliga historien fullt ut eller väldigt nära. Nästan alltid finns det delar i såna här filmer som känns lite väl tillrättalagda eller överdrivna för att man ska kunna tro riktigt på det. Vilket också är ok men jag tycker den här filmen förtjänar ett plus för att den känns äkta.

Million Dollar Arm2019-08-16
Feelgood sportdrama. För att vara en verklighetsbaserad film är den underhållande och bra tycker jag. Ofta brister sådana filmer filmtekniskt men inte denna. Det är inte bara en verklighetsbaserad historia man försökt få till en film av, utan en bra historia som dessutom råkar vara sann.

Dirty Grandpa2019-08-09
Jag tycker filmidén är ganska bra för den här typen av komedi, skådespelarna/castingen är ok och filmen har väl sina roliga stunder. Men tyvärr har filmskaparna dålig smak och ingen komisk talang, trist! Till att börja med hade filmen blivit mycket bättre om man låtit bli att överdriva händelser och karaktärer till en helt orealistisk nivå.

Stay2019-07-25
Utmärkt skådespeleri och casting och snyggt filmad. Men tyvärr är storyn för mig fullständigt meningslös och därför inser jag (tyvärr först när filmen är slut) att dessa två timmar bara var bortslösade till absolut ingen nytta. Filmen är ju ändå välgjord så det vore inte riktigt rättvist att ge den en etta, därav får den en tvåa i betyg.

Daddy's Home 22019-07-21
Jag tycker filmen ligger ett klart snäpp under ettan, speciellt vad gäller kvalitén på humorn. Men den är lite smårolig iallafall. Mel Gibson är i imponerande fysisk form och gör en bra farsa till Mark.

Hajen2019-07-21
Filmen förtjänar sin status som klassiker till 100%, den blir bara bättre med åren. Till skillnad från det mesta som görs idag i samma genre är den här filmen verkligen spännande! Dessutom är skådespeleriet utmärkt och karaktärerna färgstarka.

Seven Pounds2019-06-18
Väldigt bra, stark och rörande historia. Mycket bra ihopknutet slut. Välspelat av alla inblandade även om jag kan förstå om en del tycker Will Smith överspelar lite men det är inget jag stör mig på.

Beyond Skyline2019-06-18
Riktigt riktigt korkad action, dumheterna bara fortsätter. Samtidigt är det hyggligt välspelat och välgjort så man undrar ju hur man kan finansiera sådana här uppenbart usla manus.

Skottår2019-06-18
Kemin mellan karaktärerna är bra, välspelat av skådespelarna. Förutsägbart visserligen men det gör inte så mycket med såna här filmer.

I Am Mother2019-06-10
Mycket bra story och väl utfört. Saker och ting knyts ihop på slutet på ett väldigt bra sätt. Slutet är inte förutsägbart!!! Man måste verkligen se och ta in filmen ordentligt för att ha en chans att förstå den.

Joy2019-06-07
Bra film! Den visar realistiskt och ärligt hur det kan gå till. Det är drama men behållningen blir nästan som efter en dokumentär.

How High2019-06-07
Filmen är visserligen dålig men den har några roliga puffar så jag måste ge den en tvåa iallafall.

Snömannen2019-06-06
Trist

Half Baked2019-06-06
Den här filmen tillhör genren "fåniga oseriösa komedier" och i den genren är den guld! :) Jag ger filmen en fyra för humorn är av topp kvalitet och fyra är högsta möjliga betyg i genren...

Min låtsasfru2019-04-28
Rolig, charmig och romantisk. Ganska moget för att vara Adam Sandler.

How to Be a Latin Lover2019-04-28
Jag tyckte filmen var rolig faktiskt, underhållande och har sina poänger men den känns inte helt seriös. Jag känner mig lite snål men den får en stark tvåa.

American Made2019-04-28
Tom Cruise är som vanligt utmärkt. En fantastisk historia och filmen är mycket underhållande.

Bokeh2019-04-28
Jag tycker filmen kan få en att tänka till lite, på livet och såna saker. Och det är ju bra, borde kunna ge goda betyg men filmen är samtidigt för simpel, den tar inte ställning, den har ingen poäng, ingen sensmoral, den bara påvisar ett par saker och det är inte tillräckligt.

Alien Warfare 2019-04-24
Superlågbudjetfilm! Faktum är att hela filmen känns amatörmässig...

Indiana Jones och det sista korståget2019-04-21
Första filmen: Originalet och bäst! Charmig, rolig och spännande äventyrsaction mycket bra när den kom och den håller fortfarande. Harrison Ford är riktigt bra i sin roll, fyra i betyg. Andra filmen: Inte alls lika bra som ettan, till och med lite larvig i jämförelse, överdrivet och orealistiskt, tvåa i betyg. Tredje filmen: Man hittar tillbaka till en mer seriös ton. Bra action och stundtals ganska rolig, men saknar lite av magin i ettan, trea i betyg.

Indiana Jones och de fördömdas tempel2019-04-21

Jakten på den försvunna skatten2019-04-21

Prinsen & jag2019-04-20
Filmen kanske är bra om man är tonårstjej och drömmer just om att fånga en prins... Jag själv tycker det är menlös klyschig smörja, svag tvåa.

The Equalizer2019-03-21
Don't mess with Denzel! Han är en äkta äkta hårding. Han har inga speciella muskler eller tuffa anletsdrag, han bara är... Imponerande! Dessvärre är inte filmen särskilt bra, den tappade mycket i slutet, typ gick från en fyra till en tvåa, synd. Men som tur är finns det flera andra mycket bättre filmer där Denzel får briljera med sin mäktiga alphahanneutstrålning.

Rogue Assassin2019-03-18
Välgjord snygg karate action. Filmen står sig väldigt väl i genren i iofs allmänt låg konkurrens... Skådespeleriet är bra, det är snyggt, coolt och filmen har ett uns extra slagfärdig attityd också som funkar bra. Det är inte så där överdrivet som asiatiska produktioner brukar vara utan man har behållit nivån hyggligt realistisk, vilket jag uppskattar. Slutet kanske var lite förenklat, jag önskar att de lagt ett par minuter till på slutet.

Thor: Ragnarök2019-03-16
En smaklös blandning av Guardians och Hunger Games. Men filmen har ett visst underhållningsvärde trots allt och soundtracket var bra så den får en tvåa.

Nästa sida »