Alla kommentarer avdevilkitten

Gattaca2004-03-02
Kall och perfekt. Otroligt vackert filmad. Och ack så bitsk.

Vampires2004-03-02
Boken rockar, filmen suger.

Wild Flowers2004-02-05
Sagor, sagor och åter sagor, och de är så vackert filmade att jag fick ont i hjärtat när jag såg dem... Wow...

Snövit: en skräcksaga2004-02-05
JAg är _så_ svag för remakes på gamla sagor.. Och den här är ruskigt bra. En svag femma, eller stark fyra...

Spawn2004-01-30
Neh... Kanske inte...

Svart förbannelse2004-01-30
Ljuvlig film. Fred Ward är bäst. Den är totalt inspirerad av Lovecraft och har verkligen glimten i ögat.

Matrix Reloaded2004-01-30
Urk...

Matrix Revolutions2004-01-30
Bläh. Wachowskibröderna kunde lika gärna ha låtit bli att göra de två "avslutande" filmerna. Snacka om att totalpaja en fantastisk film...

Adaptation2004-01-24
Jo, han "klonar" faktiskt blomman, men jag tvivlar på att det är för att sälja den. Det hela handlar nog mer om "drogen" man utvinner ur blomman. Men det är en jäkligt välskriven film, speciellt om man har läst Robert McKees bok ;).

I huvudet på John Malkovich2004-01-24
Helknasig och helt genialisk. Adaptation är ännu bättre.

Strange Days2004-01-24
Tycker mycket om Angela Bassett och Vincent D'Onofrio. Att det är Kathryn Bigelow som har regisserat gör inte det hela sämre.

Boiler Room2004-01-17
Giovanni Ribsi är oerhört duktig. Men filmen i sig håller inte hela vägen igenom. Därav trean.

Död på nytt2004-01-17
Jag tycker om den. Branagh är duktig, och även om genomförandet kanske inte håller hela vägen igenom måste jag ändå säga att det är en av de få filmer som faktiskt fick mig att börja fundera på hur det skulle sluta.

Vidocq2004-01-17
Otroligt vacker film. Kanske inte så spännande, den känns ganska förutsägbar, men Gérard Depardieu imponerar som alltid.

Ginger Snaps2004-01-17
Jättesöt tonårsangstsplatter. Om det nu finns som ord. Mimi Rogers är obetalbar.

Dog Soldiers2004-01-17
Vad kan man säga? Rolig! Rolig, rolig, rolig och inte ett dugg seriös och totalt underhållande. De något töntiga specialeffekterna drar dock ner från en fyra till en trea.

Vampire Hunter D: Bloodlust2004-01-17
Nej, nej, nej... Attans handlingsfattig. Men det är en trevlig form av anime, och jag tycker om tempot.

Jin-Roh - The Wolf Brigade2004-01-17
Fantstisk film. Vad kan jag säga? När anime möter berättandekonst på det här viset kan det bara bli bra.

Nattens fresterska2004-01-17
Chen Kaige är en fantastisk regissör, även om hans ämnesval ofta rör sig i de mer tragiska områdena av det mänskliga tillståndet. Det enda jag kanske kan opponera mig emot i denna otroligt vackra film är Gong Lis något frånvarande uttryck filmen igenom.

Nattens ängel2004-01-16
Den är så SÖÖÖT, speciellt för en stackars rollspelare som drabbades av skrattparoxysmer under den avslutande "ritualen"..

Far From Heaven2004-01-16
Älskar fotot. Samspelet mellan Dennis Quaid och Julianne Moore är fantastiskt. En av favvofilmerna.

X-Men 22004-01-16
Fantastiskt att Bryan Singer verkligen koncentrerar sig på det som är intressant i serien, känslan av att vara annorlunda, och utomstående.

Bichunmoo - De flygande krigarna2004-01-16
Älskar tempot och berättartekniken i asiatiska filmer, den här är inget undantag.

The Bride with White Hair2004-01-16
Fantastiskt romantisk och vackert filmad. Älskar inledningsscenerna under körsbärsträdet.