Alla kommentarer avdif777

Home Sweet Hell2016-02-16
Vet inte varför jag ger denna en trea egentligen. Men för att vara en komedi så tycker jag nog att den lyckas med att vara både rolig och underhållande. Väldigt sjuk och ologisk men den lyckas att vara rolig på ett mycket absurt och sjukt sätt.

Rio Bravo2014-05-02
Jag är absolut inget fan av western filmer. Men Rio Bravo har någon speciellt, och den tilltalar mig mer än de flesta Western filmer. Ett stort minus är att det absolut inte finns nån som helst gnista mellan det så kallade kärleksparet i filmen. Men så är John Wayne en enormt överskattat skådis också. En stor del att jag gillar filmen är dialogen som är spot on. Rio Bravo är bra. High Noon är bättre.

Spårlöst försvunnen2014-05-02
Spännande, intressant och perfekt regisserad. Tempot och sättet som historien berättas är helt felfritt. Når nästan upp till en femma. Faller lite på brister i trovärdighet, annars en enormt bra film.

Rösten från andra sidan2014-05-02
Mycket het och välgjord sexscen. Det var också det bästa med filmen. Ett ointressant magplask enligt mitt tycke. Överskattad och inte alls värd den kritik den fått. Sutherland blandar och ger. Hans insats är överlag bra, men öppningsscenen visar bristen i hans skådespel. Ett tydlig bevis på att han inte kan spela alla känsloyttringar på ett trovärdigt sätt.

The Amazing Spider-Man2012-11-15
Helt klart bättre en Sam Raimis Spindelmannen Trilogi. Men filmen når inte riktigt upp till en fyra. Stark 3:a får det bli.

Skyfall2012-11-01
Filmen håller ihop bra trots ett sisådär manus. Snyggt filmad, bra skådisar. Jag känner att en 3:a blir lite väl lågt betyg, så en svag 4 får det bli.

The Fighter2012-04-12
Blev positivt överraskad av denna film. Filmen är kanske lite väl förutsägbar, men det gör inte så mycket när skådespelarinsatserna är så bra. Christian Bale är förbannat bra i sin roll, han höjer filmen till en 4:a.

Mannen från Tokyo2011-12-10
Den här filmen hade en riktigt bra potential, men lyckas inte riktigt göra något bra av detta. Filmen blir istället alldeles för rörig och skådespeleriet är under all kritik. Måste med anledning av detta att ge denna 2 i betyg.

I Saw the Devil2011-12-10
Mycket bra skräck/thriller/action-film. Från en helt ny regissör för mig. Måste kolla mer av honom tror jag. Filmen är dock inte tillräckligt helgjuten för att få en 5, men en stark 4 får den i alla fall.

Castaway on the Moon2011-12-09
Svårt att välja betyg till denna. Den ligger på gränslandet mellan 4 och 5. Men jag måste ge den en svag 5. Filmen är verkligen charmig och orginell. Kommer onekligen att tänka på Amelie från Montmartre när jag ser denna. Rekommenderas starkt.

Instängd2011-12-08
Svag 3:a. Mycket nära att få 2 i betyg. Men den räddas av att den är snyggt gjord.

Drive2011-12-08
Nicolas Winding Refn har verkligen lyckats skapa en underbar känsla i denna film. Stilfullt, vackert, med ett underbarart soundtrack. Filmen början på ett makalöst bra sätt, första scenerna ända fram tills förtexterna börjar är bland det bästa jag sett. Ryan Gosling spelar grymt bra genom hela filmen. Han använder små medel i sitt skådespeleri, lite ord, små gester etc. Men lyckas ändå förmedla känslorna hos sin karaktär. En av dom bästa filmerna jag sett på mycket länge.

Paul2011-07-10
7/10, men den får en 4 för den är riktigt rolig på sina ställen.

Ingen fara på taket2011-06-03
Hepburns karaktär är för överdriven, det blir mest förutsägbart och irriterande. Filmen i övrigt känns ganska fjantig, jag förstår faktiskt inte att så många faktiskt gillar sån här sorts humor. Jag är nära att ge filmen en 2:a. Men skådespelet räddar filmen så att den får en 3:a.