Alla kommentarer avdonna

The Heat2016-10-23
Skrattade gott, en skön satir och parodi på grabbiga poliskomedier. Många relaterbara skämt som sätter huvudet på spiken. Så skönt att för en gångsskull få skratta åt sexism istället för att bli tvingad skratta med den.

Get Him to the Greek2010-10-05
När jag tänker efter förstår jag inte varför jag ens fick för mig att se den eftersom jag hatar Aldous Snow karaktären i dumpad... Några suck åt de dåliga skämten och överspelningarna, sedan tappade jag koncentrationen. Jag kommer inte ihåg hur filmen slutar.

Vänner för livet2010-10-04
ahh, ett stort plus för shadow of the colossus!

Lake Mungo2010-10-03
"mokumentärer" har alltid haft en stor plats i mitt hjärta och den här filmen var riktigt obehaglig.

Flickan från ovan2010-08-10
svag trea. mest pga att jag kände att han dragit på med pompa och ståt för att man skulle, jag vet inte, känna något? kanske gråta en skvätt... det blev för mycket och jag satt där apatisk och väntade på slutscenen.

Dig!2010-08-09
underhållande men det känns som att Courtney Taylor-Taylor är lite väl mån om att svartmåla The Brian Jonestown Massacre, när han själv verkar vara en whiny bitch.

Primer2010-08-06
måste se om den med sällskap. Har en fruktansvärd lust att diskutera det här...

Avatar2010-08-01
Vacker och väldigt snyggt gjord. Men fruktansvärt förutsägbar, för utdragna actionscener och hypen stjälpte mer än hjälpte. Förstår dock att om man lägger så otroligt mycket pengar på en film måste man stöpa den i samma form som så många andra äventyr/actionfilmer stöpts i innan. synd

The Human Centipede2010-05-25
Blev faktiskt riktigt besviken. Men idén är väldigt intressant, och det hade nog kunnat bli en riktigt grym film i händerna på t.ex Cronenberg eller liknande. + bättre effekter och skådespelare.

20122010-02-21
Skräp, men jag kan förstå om den var mäktig att se på bio. Dock så gjorde jag ju inte det, så den får en svag tvåa. Kanske mest för att jag är svag för John Cusack. Han kanske inte är jättebra, men snygg är han.

House of Voices2010-01-10
vackra miljöer och fint foto. men inte ett dugg skrämmande.

What Happens in Vegas...2009-11-18
jag skrattade en gång. det var i en sekvens de visade när eftertexterna börjat rulla. suck.

Låt den rätte komma in2009-11-18
helt okej. hade nog lite för höga förväntningar efter att både ha läst boken och lyssnat för mycket på alla kritiker som rosat filmen. visst, den är snygg. men man skulle nog inte ha läst boken, för i jämförelse med den, är filmen väldigt tam och inte på långa vägar like obehaglig.

Pathfinder2009-07-11
vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det här. jag mår illa när jag tänker på att det antagligen kostade en del pengar att göra den här smörjan.1minus

Sid & Nancy2008-11-09
chloe webb, ser lite för gammal ut för att spela nancy. visst, nancy var en sliten junkie, men hon såg inte ut att vara 40 iallafall, det irriterade mig mycket. annars kan jag ju inte säga att filmen var någon höjdare heller.

Battle In Seattle2008-10-13
jag vågar egentligen inte ge den en fyra (men gör det ändå!) pga att det antagligen är mina egna politiska åsikter som styr mina känslor för den här filmen, men den fångade mig helt och hållet. skäms lite för att säga att jag faktiskt både rös och näst intill grät (!!). Townsend vet iallafall hur man spelar på mitt känsloregister.

Djävulen bär Prada2008-09-01
trams trams trams. jag mådde riktigt illa efter all påtvingad "feelgood"-stämning man fick nedkörd i halsen.

Darfur Now2008-08-23
ibland riktigt intressant, men till och från känns det som att den är om hollywood, för hollywood... skådespelare som tror att de kan göra någon skillnad för att de är kända osv, kanske är helt ok om det inte vore för att jag är lite smått allergisk mot sånt.

The Signal2008-08-18
blev faktiskt glatt överraskad. trodde att jag skulle få en typisk modern skräckis som filmindustrin har en tendens att spotta ur sig. men istället för att bli serverad olika klassiska skrämseltekniker efter varandra. fick jag faktiskt en relativt smart skräck-komedi. blir alltid lika glad när man helt oväntat tvingas att tänka efter lite.

Diary of the Dead2008-08-12
pinsamt, jag ville inte fortsätta titta

Alla hittar kärlek utom jag2008-08-08
hahaha

Southland Tales2008-08-04
helt underbar film, tycker att det är synd att så många missförstår den. det rekommenderas starkt att läsa serierna [southland tales I-III] som utspelar sig innan filmen tar vid för att förstå filmen bättre.

The Happening2008-08-03
har aldrig varit och kommer förmodligen aldrig att bli ett fan av M Night Shyamalan. men den här filmen är full av hål och jag förstår inte hur han fortfarande får lov att göra storbudget filmer. ett litet plus i kanten för försöket till en originell katastrofhistoria, om än bristfällig.

När man skjuter hästar så...2008-07-13
underbar. jag satt som fängslad. klockren samhällskritik.

Silent Hill2008-06-29
såg just om den och måste sänka mitt betyg ett snäpp. som ett stort fan av spelserien vet jag inte om jag kan vara objektiv eller inte. intressant att se regissörens tolkning av spelet. men mer än så var det inte, skrämde mig på långa vägar inte like mycket som spelet. den slutgiltiga känslan jag fick var att damma av första delen av silent hill och spela igenom det för 4:de gången. som reklam för spelet fungerar det alltså utmärkt kan jag tänka mig.

The Zombie Diaries2008-04-26
jag tror jag borde se den igen, för antingen är jag oerhört korkad [det vill jag ju inte tro, skyller på förkyldning] eller så var den väldigt obegriplig till och från, historieberättandet var i mina ögon kaosartat [vilket ibland kan vara bra, men inte om hela filmen går förlorad pga det.] Jag blandade ihop karraktärerna och på slutet förstod jag ingenting. Är det jag som är korkad eller är det filmen som är väldigt bristfälligt utförd? hjälp.

Gitarrmongot2008-04-24
satt och log igenom hela filmen. Östlund ger ett rakt budskap, det känns inte "svårt" alls, inga onaturliga och krystade repliker som i "sånger från andra våningen" [som gitarrmongot jämförts med , antagligen mest i brist på annat.] det känns som att man får ett stort och charmigt "så här är det" och man kan inte annat än att nicka.

Veronikas dubbelliv2008-04-24
nja. svag trea. inget speciellt, men ganska fint foto var det iallafall

Moment 222008-04-24
stark trea, är dock väldigt osäker på om betyget hade blivit högre om jag inte läst boken och oundvikligen jämför de båda.

Idiotrepubliken2008-04-05
en svag trea, mest tackvare den underbara "familjeträds-sekvensen" i början.

Nästa sida »