Alla kommentarer aveboson

Before Midnight2016-09-12
Många säger värdigt avslut, men before sunset (2:an) är ett betydligt värdigare slut som inte direkt behöver kompletteras med detta. ur ett "svenskt" perspektiv och sett utifrån ett något yngre öga blir man mest matt på könsrollerna och könskriget. den är bra men , before sunset är fantastiskt och magisk så personligen skulle jag slutat där.

Yojimbo - livvakten2016-01-04
roligt att läsa andras kommentarer om hur fantastisk och genombra denna film är. jag menar jisses filmen är rent löjlig. humorn? kanske rolig för barn? djupet i rollerna? lol ingen vidare kommentar. skådespeleriet? får mig att tänka på zorro-serien jag såg som barn, kan de bli mer överdrivet och löjligt? verkar som folk blir totalt förblindande av att det är kurosawa och en klassiker. skulle rekommendera den för barn och de inte vore för grymheterna.

Indiana Jones och de fördömdas tempel2015-11-06
om man vill förklara köns- och rasstereotyper i film för lågstadie-elever torde denna rulle fungera som pedagogiskt material, dock för våldsam för barn. filmen har i princip allt som är dåligt med Hollywoodfilmer i högkoncentrerad form.

Ran2015-09-17
eh finner det komiskt att folk kommenterar skådespelet som makalöst. narren och hidetora är TORTYR att se, överspelat, översminkad , tjatigt och löjeväckande. för tankarna till dålig barnteater. Synd för början och stridsscenerna är bra.

Starship Troopers 22015-05-27
undra om de är den sämsta film jag sett.

Honung2014-04-19
en sak till jag glömde, som filmaren också hämtat från fotokurs A. Vad gör man om man vill skapa lite sådär djup atmosfär? dunkel belysning såklart! verkligen genialt och nyskapande. blir den en uppföljare har jag svårt att se att den skulle kunna vara något annat än gjord svart/vit.

Honung2014-04-19
ja vackert landskap men om jag vill se landskap i 2 timmar kanske en naturfilm vore bättre? seriöst vem kan inte filma ett tystlåten barn som går omkring och gör ingenting i 103 minuter. Släng in några trick som man lär sig i fotokurs A på gymnasiet , typ minska skärpedjupet och filma hur månen reflekteras i en hink med vatten (det är så löjligt att det i alla fall väcker ett skratt).

Nötknäpparen och muskungen2008-01-06
bäst, men hur får man tag på den?

The Far Side of the Moon2007-09-09
grymt bra slut

Nio liv2007-06-18
sista scenen är helt fantastisk, annars på sin höjd sådär.

Erin Brockovich2007-02-08
fin historia, men värdelös film. störande när dåliga filmer blir så hyllade.

The Departed2007-01-24
skönt att leanardo dicaprio inte gav intrycket utav att vara 12 år.

Mosquito2006-02-20
så duktigt dålig. skådespelet tar priset som det sämsta på länge.