Alla kommentarer avelinaw

Super 82012-01-24
Alltså, maken till osammanhängande film.

The September Issue2011-11-21
Det finns onekligen något där, men det mejslas inte fram med särskilt god fingertoppskänsla. Ibland för övertydligt (partiet om Wintours syskon); ibland för riktningslöst (slutet).

Eclipse2010-06-28
Bäst hittills av filmatiseringarna, lätt.

Ångrarna2010-03-10
Helt fantastisk! Handlar inte så mycket om könsbyten som identitetssökande och själslig vilsenhet egentligen.

Det regnar köttbullar2010-01-22
Alltså, den där innehållsbeskrivningen är ju faktiskt fullkomligt felaktig. Någon border ändra.

Fat People2009-11-13
Super!

Sin Nombre2009-09-03
Thriller? Njaaaa.

Million Dollar Baby2009-07-17
Knapp trea. Den där monologen av Freeman är bland det mest irriterande jag hört i hela mitt liv.

Scener ur ett kändisskap2009-06-03
Jag förstår precis varför. Men inte hur man kan göra det så dåligt.

Whatever Works2009-06-03
Herregud vilket genidrag att sätta Larry David i huvudrollen! Han spelar ju i princip samma roll som i Curb Your Enthusiasm, det vill säga en surare, roligare och mindre irriterande version av Woody Allen. Tack för det!

The Stranger Inside2009-05-31
Svagt slut.

En förlorad värld2008-09-03
jag har hört att den här filmen ska fokusera mer på kärlekshistorien mellan charles och julia än miniserien, som ju främst lyfter fram charles och sebastians relation. stämmer det, ni som har sett den?

Filth and Wisdom2008-09-02
madonna försöker vara arty...mjaaa inte så lyckat. gränsar till en etta.

The Game Plan2008-06-11
kan vara det sämsta jag någonsin sett.

Dödens tentakler2008-05-22
hahaha

No Country for Old Men2008-05-12
stark trea såklart, och yes, jag avskyr inte javier bardem längre.

Dubbelgångare2008-03-27
Alltså, är folk galna? Det här är den överlägset bästa filmen någonsin alla kategorier! Och att det är Cronenbergs absolut finest torde det inte råda några tvivel om.

Mystery Train2008-02-08
stark trea. håller med halloba.

Führerns elit2007-12-25
välspelad och bitvis rörande, men vilket jävla frosseri i förutsägbarhet!

The Zone2007-11-25
stark fyra! grym!

Teeth Of Love2007-11-22
vad pratar ni om egentligen? fantastisk ju!

This Is England2007-09-06
stark trea! superduper skådespeleri.

Vargens tid2007-08-24
Jag håller inte med. Väldigt vacker och stark.

Allt är upplyst2007-08-13
stark trea.

Berätta inte för någon2007-06-14
stark trea. slutet sänker.

Darling2007-02-10
Jag fattar inte varför alla är så besvikna på slutet - visst, det är ju helt fruktansvärt deprimerande, men hur skulle det ha slutat för att det ska vara en bra film. Nu hade man ju helt ont i magen när man gick därifrån, vilket väl måste betyda att det tog.

Day Night Day Night2006-11-24
man sitter ju och spänner sig så man typ har kramp i nacken och huvudvärk när man går därifrån. mycket bra film! modigt att våga göra den precis så där långsam som den måste vara för att få fram den där känslan den gör.

The Fountain2006-11-24
Fin och speciell; synd bara att den bitvis är aningen övertydlig.

Little Children2006-11-17
Stark trea. Visst, den är bra, men inte lika bra som jag väntat mig. Om det inte varit för hypen och det faktum att jag såg den direkt efter shortbus kanske den hade känts starkare. In the bedroom var betydligt bättre. Gillar speakerrösten, men mot slutet tappar den helt sin skärpa och prackar bara på en de insikter man själv fick fem minuter tidigare en gång till. Övertydligt på ett irriterande vis.

Shortbus2006-11-17
Stark fyra. Väldigt rolig och väldigt sorglig på samma gång. Ett dåligt femminutersparti i slutet av filmen lyckas ändå inte sänka den.

Nästa sida »