Alla kommentarer avemmycaution

El Camino: A Breaking Bad Movie2023-02-10
Filmen står inte på egna ben. Man måste ha sett serien för att ens förstå vad den handlar om skulle jag tro. Den funkar inte heller som komplement till serien eftersom det var ungefär det här man föreställde sig om Jesses öde efter att han flytt. Men ändå trevligt att återse Aaron Paul som Jesse då han var det bästa med serien enligt min mening.

I död och lust2021-11-15
Ensam hemma möter Tarantino. Det blir inget vidare...

Assassination Nation2020-11-10
En film som ingav ungefär samma känsla som Spring Breakers men den här var snäppet mörkare. Visst, exakt det som händer i den här filmen är inte helt trovärdigt men den porträtterar ett stort samhällsproblem och minst sagt problematiska attityder mot unga tjejer som är väldigt verkliga.

The Perfect Marriage 2019-04-14
Varför hejar jag alltid på Jamie Luner?

Gröna ögon från rymden2019-01-07
Vilken misslyckad (no pun intended) svensk titel! Filmen var riktigt charmig och kissen var dukig. Men vilken ovårdad katt de valt som motspelerska.

Playing with Fire2019-01-06
Den får en väldigt svag tvåa för att den inte är lika dålig som DeCoteaus dussinfilmer. Som en kass kopia av Cruel Intentions.

1313: Haunted Frat2019-01-06
Antingen var det för längesen jag såg de andra 1313-filmerna eller så har jag förtrångt dem. Men jag är ganska övertygad om att det här är den sämsta i serien. Det är mer än vanligt mycket promenerande och duschande och handling är obefintlig.

22 July2018-10-31
Breivik var länge på ön innan han stoppades. Detta förmedlas inte så väl i filmen. Ingen karaktär fördjupas särskilt. Jag hade velat se mer om relationen mellan bröderna och mellan överlevarna, nu blev det mest ur mammans perspektiv. Som alla redan nämnt så är det absolut sämsta att den är på knackig engelska, trots att de har norska skådisar. Det här var ingen bra film men jag har svårt att ge den ettan så det blir en tvåa så länge. Jag ser hellre dokumentärer på ämnet eller den norska filmatiseringen.

Groupie2018-10-08
Filmen handlar om ett rockband som är rädda för pyro.

Dagen gryr2018-07-02
Vilken lyckost till tjej som kan välja mellan en lättkränkt douche bag som försöker pressa henne till både sex och äktenskap samt en alldeles för gammal mytoman som låtsas vara hennes pappa och driver en hundcirkus. Jag förstår att hon är sliten mellan dessa två fina alternativ. En välgjord film på många sätt men antagonisten är tyvärr omöjlig att ha medkänsla för.

Henri Georges Clouzots helvete2018-02-19
Så tråkigt att se en dokumentär om vad som kunde ha blivit en riktig favoritfilm.

Ariel2018-02-04
En tråkig film och jag ser inte heller någon koppling till Bergman.

November2018-02-01
Att på det här viset blanda pretentioner med buskis har jag nog aldrig sett förrut. Karaktärerna bryr jag mig inte om överhuvudtaget. Estetiskt är den tilltalande och effekterna är rätt coola.

Around the Block2018-01-25
En idealistisk lärare med problemelever. How original! I den här filmen saknas praktiskt taget motstånd dessutom. Allt går hennes väg, hon gör sig till och med av med hennes usle partner. Ämnen tas upp men forskas inte vidare i. Hon är smyglesbisk, det ägnas det cirka 2 minuter åt. Poliserna är rasister, det ägnas det fyra minuter åt.

Santa's Summer House2018-01-23
"300 years of christmas magic below the belt." Som vanligt så är DeCoteau som mest obehaglig när han gör familjefilm.

A Royal Christmas Ball2018-01-07
David DeCoteau är extra dålig när han gör Lifetime-filmer. Ska Tara verkligen behöva göra sånt här? Hon jagar ju Sharknados för bövelen.

Sharknado 5: Global Swarming2018-01-07
Den bästa Sharknado-filmen sen ettan.

Bigfoot vs. D.B. Cooper2018-01-07
DB Cooper? Dale Bartholomew Cooper? Är det en Twin Peaks-referens? Inte den sämsta DeCoteau-filmen. Eric Roberts röst-skådesepel är inte heller hans sämsta.

Mothers and Daughters2017-10-10
En film som handlar om att inte göra abort. Men även om jag bortser ifrån pro-life-inriktningen så är filmen dålig. Man går inte på djupet i någon relation och berättelserna är inte alls sammanvävda? Att så många stora kvinnliga skådisar tackade ja till det här är en gåta.

Jurassic Shark2017-09-10
Den här filmen var riktigt bra på en sak: Att omvandla en speltid på ~60 min till ~75 min.

Sharknado 4: The 4th Awakens2017-09-08
Det börjar bli uttjatat med Sharknados nu. Kanske är det därför den här mest går ut på att namedroppa nya typer av tornados...

Alla helgons blodiga natt: Resurrection2017-08-22
Som en storkonsument av Top Model är det ju alltid roligt att se en film med Tyra Banks. I den här filmen var hon tydligen så dålig att hon till och med mördas off screen. Damn it Tyra! I was rooting for you! We were all rooting for you! How dare you?

The Staircase2017-03-19
Det som är bra med filmen är att de ändå lyckats bygga ett helt drama kring en trappa.

Hollywood Safari2017-03-19
Skurken har en obegriplig aversion mot djuret.

Det perfekta livet2016-10-31
Jisses vad tråkigt och ointressant. Alexis Bledel spelar book smart men naiv. How original. Precis som i Gilmore Girls så framstår hon ganska självisk och bortskämd snarare än oskyldig och älskvärd som verkar vara ambitionen.

Sorority Slaughterhouse2016-10-30
För att vara DeCoteau så var det ju ändå ganska mycket humor och morden var ju också roiga.

Alien Presence2016-10-20
Trots Krista Allens närvaro är det här en av DeCoteaus tråkigaste. Vilket naturligtvis säger ganska mycket.

The Pit and the Pendulum2016-10-17
Den här filmen har ju ett par bra sidor om man jämför med andra kontemporära DeCoteau-filmer. Till att börja med så utspelar den sig inte i det gamla vanliga huset. För det andra har den en plot som nästan hör hemma i en skräckfilm (även om det är en stretch att bland in Poes namn). För det tredje är Greg Sestero med, även om det bara är i slutet. Slutet är för övrigt väldigt bra och Greg gör den bästa skådisinsatsen utan att gå runt i kallingar.

Kimberly2016-10-12
Det enda som avslöjar att den här filmen inte är från 80-talet är Samanthas pojkvän från Sex & the City.

Roboshark2016-09-20
Börjar bli lite trött på alla dessa hajfilmer som ska komma på sin egen haj-gimmick. Att hajen har twitter hör nog till de bättre men det räddar inte filmen. Stark etta. Rocketship, fish, cryface.

Nästa sida »