Alla kommentarer avemsir

The Art of the Steal2016-02-21
Önskar att den hade handlat lite mer om konsten och Barnes och mindre om kontroversen. Första halvan var bättre och den var aningen för lång, men sevärd.

Mad Max: Fury Road2016-01-24
Så himla snygg på alla sätt, men det är trots allt en två timmar lång biljakt och det kan inte få mer än en tvåa i min bok.

The Danish Girl2015-12-24
Tappar fart i andra halvan.

The Longest Ride2015-11-19
Gillar Jack Huston, men i övrigt var det bara alldeles, alldeles för ostigt. Nicholas Sparks har verkligen hittat en ostighets-formel som han kör om och om igen.

Violet & Daisy2015-11-11
Lite Wes Andersonsk men mindre pretto och mer våld. Gillar det!

Interstellar2015-11-11
Spännande med något som känns lite ogjort och inte så uttjatat, dock orkar jag inte hänga med hela tiden. Hade förmodligen också varit roligare att se den på bio. Gillar soundtracket.

Jakten på den försvunna skatten2015-10-27
Har inte den här åldrats ganska dåligt? Har aldrig gillat Harrison Ford heller.

Prometheus2015-10-25
Flera scener är ju typ identiska med Alien? Vad är tanken med det?Tydligen kan Prometheus räknas som en prequel, men scenerna är ändå helt överflödiga, så förstår inte alls syftet. Annars hyfsat spännande även om storyn ibland får stå tillbaka för specialeffekterna.

Infinitely Polar Bear2015-10-24
Så himla charmig och jag älskar alla skådisar! Också intressant att läsa om Maya Forbes eftersom filmen är biografisk. Stark trea.

Birdman2015-10-23
För pretentiös för min smak och gillar inte Emma Stone. Orkade inte ens se klart.

A Royal Night Out2015-10-22
Gullig och lite rolig, men också lite fånig. Stark två.

Jakten på lycka2015-10-20
Will Smith är bra, men eftersom filmen är baserad på en verklig historia vet man liksom hur den kommer sluta och sitter bara och väntar.

Paper Towns2015-10-18
Bättre än jag trodde! Särskilt eftersom jag alltid har tyckt att the fault in our stars är århundradets mest överskattade film och bok.

Taken2015-10-09
Väldigt mycket osannolika inslag och plot holes som förstör illusionen och gör att filmen känns falsk och orealistisk.

5 to 72015-10-06
Gillar inte riktigt Anton Yelchin och så tycker jag dialogen och manus känns lite falskt och melodramatiskt. Fransoserna känns också ganska stereotypt franska, skrivna som någon som typ inte varit i frankrike skulle skriva franska karaktärer.

Notes on a Scandal2015-09-23
Gillar det psykologiska elementet, men håller med föregående kommentar om att det blir lite hysteriskt mot slutet. Gillar det subtila mer.

Aloha2015-08-14
Önskar att de hade utvecklat den där sista storylinen.

Trainwreck2015-08-03
Har alltid älskat Amy Schumer och tycker hon har bra kemi med Bill Hader. Hade uppskattat lite mindre cheese, men annars var det bra.

Jurassic World2015-07-26
Whyyyyyy?! Den har så mycket potential, men så är den bara så... B? De första minuterna trodde jag att jag hade satt på fel film för att den kändes så barnslig. Vill vrida halsen av de där två ungarna för att de är så irriterande och dåligt spelade. Den har en miljon klyschor och känns extremt opersonlig och blaskig. Jag gillar Chris Pratt, men åh, är ledsen över att det blev ett sånt magplask i övrigt.

Insidan ut2015-07-21
Så himla clever! Var helt fascinerad över hur skickligt gjord den var och hur de ibland liksom lyckas få tittarnas känslor att spegla känslorna i filmen. Dock älskar jag inte animationsstilen i hjärnan, tycker den påminner lite för mycket om ett barnprogram.

San Andreas2015-06-02
Alltså, det räcker inte med att rasera kända landmarks på spektakulära sätt för att göra en bra film. Karaktärerna är totalt själlösa och klichéerna staplas på varandra. Pris för sämsta replik får killen när de vandrar i rasmassorna efter typ åttonde jordbävningen: "Do you mind if I ask why you have two of the same necklace?". Ja, det är ju verkligen något man skulle undra när världen håller på att gå under.... Får ändå en tvåa för de hyfsat snygga effekterna.

Fångade av scientologin2015-05-09
Ingenting nytt direkt, men ändå intressant.

Scenes from the Suburbs2015-05-05
Blev helt förtrollad av musikvideon så var tvungen att se hela filmen. Älskar atmosfären, miljön och musiken.

California2015-05-01
Åh, herregud!! Vilket fruktansvärt skådespeleri! Orkade inte mer än 13 minuter så kan inte ens sätta betyg...

Anne på Grönkulla2015-04-21
Gilbert Blythe alltså.... be still my heart. Kanske måste läsa böckerna nu.

Oskuldens tid2015-04-19
Gillar första 2/3, men filmen liksom förlorar sig själv i handlingen i sista tredjedelen. Det går från att vara subtilt till alldeles för dramatiskt och teatraliskt, vilket drar ner betyget kraftigt till en stark tvåa. Mycket fina miljöer dock.

Berättelsen om Askungen2015-04-08
Vad var det för mening med att göra den egentligen? Var ju precis som originalet fast otecknad, ingen som helst nytolkning. Kunde hon inte åtminstone ha haft kungarikets STÖRSTA fötter och en glassko i storlek 46 eller typ ha trampat på en av mössen när hon dansade runt på vinden? Vad som helst för att göra historien lite intressant! Extremt endimensionella karaktärer också. Svag tvåa.

Wonder Boys2015-04-04
Sätter betyg fast jag bara såg lite mer än halva. Var så tråkig att jag inte orkade kolla klart.

Alone in the Wilderness2015-04-04
Har alltid haft en naiv fascination för vildmarken. Gillar också det paradoxala i att vilja leva ett sådant avskiljt liv och samtidigt filma sig själv, lite roligt. Stor respekt för hans stora kunnande.

Backcountry2015-04-04
Den verkliga händelsen med Jacqueline Perry och Mark Jordan som filmen SUPPOSEDLY är based on har i stort sett inga likheter med filmen.

Nästa sida »