Alla kommentarer averito141

En enda man2010-01-31
Nyss hemkommen från att ha sett den på GIFF10. Riktigt, riktigt bra film - överraskade stort på mig. Väldigt snyggt gjord och Firth och Moore är lysande.

Transformers: De besegrades hämnd2009-10-24
Inte mycket till substans i handlingen, men det får bli en 3:a trots allt tack vare otroliga effekter och min barndoms Transformers-intresse.

Watchmen2009-07-25
Rorschach är definitivt filmens mest lysande stjärna. Stora delar av filmen är också riktigt läckert filmad. Handingen är lite sävlig och hackig - men som helhet är filmen riktigt cool!

Jag vill inte leva detta livet2009-04-05
Starkt material presenterat på ett högst ordinärt dokumentärt sätt...

Indiana Jones och kristalldödskallens rike2009-03-07
Väldigt nära 1:an...

Changeling2009-03-03
Det här är riktigt, riktigt bra rakt igenom! Jolie gör sig perfekt i rollen och övriga skådespelare håller mycket hög klass. Clintan har som regissör radat upp högkvalitativ film de senaste åren och det här är inget undantag. Tät story som berör på djupet. Gå och se!

Låt den rätte komma in2008-11-01
Ähh... så här några dagar efter att ha sett den måste jag uppgradera den till en 4:a - mycket tack vare att den är så snyggt filmad och välgjord. Men ändå... jag saknar många partier från boken som jag gärna sett ha varit med.

Låt den rätte komma in2008-10-30
Tyvärr saknas all den stämning och och djup som boken skildrar. Jag får intrycket av att man kapat bort lite för mycket från boken för att historien skall hålla ihop som helhet. I boken vävs allt samman på ett mycket effektfullare och mer skrämmande sätt. Här saknar jag flera av de bästa scenerna från boken... Det ska ändå sägas att det här är en mycket imponerande film. Både Kåre och Lina är bra i sina respektive roller och fotot är bland det snyggaste jag sett bland svenska filmer. Fram för fler orginella svenska filmer!

Hancock2008-08-08
Smörja...

Rushmore2008-07-21
Stundtals riktigt rolig, framförallt tack vara Murray och Schwartzman. Men allt som allt är det inte mer än en tämligen neutral 3:a.

Into the Wild2008-07-18
Herredjävlar vilken positiv överraskning! Riktigt bra foto, otroliga skådespelare med en inlevelse som verkligen når ända fram så att det berör på riktigt. Att sedan Eddie Vedder står bakom mycket av musiken är bara som en rejäl klick grädde på moset. Missa inte!

Insanitarium2008-07-11
Helt ok splatter ändå... Stormare är som vanligt skön.

Calibre 452008-07-11
Ointressat, tunn, dålig på alla sätt och vis... 1:an är mycket nära.

Barnhemmet2008-07-08
Inte direkt skräckis-skrämmande, men en väldigt obehaglig känsla satte klorna i mig genom större delen av filmen. Rekommenderas!

Be Kind Rewind2008-07-05
Nä, det här förvaltades inte på ett bra sätt. En kul idé som visade sig bli nära en kalkon.

Battlestar Galactica: Razor2008-03-09
Endast intressant att se om man följer serien - annars har man inte mycket till behållning av den. Intressant tillskott till den redan komplicerade storyn i serien.

Michael Clayton2008-02-24
Välgjord överlag. Bra skådespelare och foto - men så värst speciell att den förtjänar högre betyg är den inte.

Day After Tomorrow2008-02-23
Dynga...

Gone Baby Gone2008-02-17
Imponerande regidebut av Affleck! Instämmer med många andra att det finns många intressanta moraliska dilemman i filmen. Bra skådespelarinsatser rakt igenom! Om Ben går vidare som regissör och fimpar sin skådespelarkarriär så lovar jag ta tillbaka allt ont jag sagt om karln. :)

30 Days of Night2008-02-09
Besvikelse... riktigt mesiga och fåniga vampyrer - de beter sig mer som välkammade zombies än något annat. I teorin skulle det här kunnat blivit en riktigt bra film men den är varken läskig eller speciellt underhållande. Den glimmar till i en handfull scener men är annars ungefär 100min av filmmörker. Däremot gillar jag Ben Fosters psykofrämling och det snygga fotot och det ofta riktigt stämningsfulla soundtracket.

Konsten att tänka negativt2008-02-03
Jag hade högt uppskruvade förväntningar på den här filmen - blev jag besviken? Nej! Det här kan mycket väl vara en av de roligaste filmer jag har sett - någonsin! Här får du svart humor i mängder och underbara karaktärer rakt igenom. Filminfon här på Filmtipset är tyvärr något missvisande dock - den gör nämligen inte filmen rättvisa. Gå och se! :)

Continental, A Film Without Guns2008-01-31
Sådana här filmer är jag förtjust i - filmer med många stilla scener där man får lång tid på sig att betraka små men genomtänkta detaljer i fotot. Man får ett knippe sköna karaktärer och situationer som strålar av mänskligt tillkortakommande - lovande!

Beowulf2008-01-27
Herredjävlar... om man sätter högklackade skor på en fornnordisk demon/monster (Jolies animerade karaktär) så har man nog som ansvarig för karaktärerna inte alla indianer i kanoten så att säga. Manusmässigt en skitfilm av stora mått! Teknikmässigt imponerande. Ettan ligger farligt nära men klarar en tvåa tack vare animationerna.

Eastern Promises2008-01-26
Håller med bisaoh om att miljöer och dialoger är klyschiga. Filmen är en rejäl besvikelse. Att Viggo Mortensen (inget ont om honom annars) är nominerad till en Oscar för bästa manliga skådespelare är för mig obegripligt.

Juno2008-01-26
En mycket positiv överraskning! Från början till slut sitter jag med ett leende bredare än vad The Joker fixar! Ellen Page är suverän i sin roll - alla är förövrigt riktigt bra i sina respektive roller. Soundtracket - toppklass rakt igenom. Perfekt kombination mellan drama och kommedi som också bjöd på lite fukt i tårkanalerna på slutet. :)

Tillsammans är man mindre ensam2008-01-16
Mysig film i all ära som har sina riktigt fina stunder men trots det når den inte riktigt ända fram. Är det inte dags att Tatou vågar sig på att göra lite andra roller än den söta emotionella, konstnärliga och energiska flicka hon ofta spelar.

I Am Legend2007-12-29
Nä... sköna "lone wolf" scener i början av filmen. Men allt i övrigt är riktigt dåligt genomfört... se "28 days later" eller "28 weeks later" om ni vill se välgjord zombiefilm. Det är förövrigt så mycket amerikanskt "in god we trust" och annat stereotypiskt över den här filmen att den inte förtjänar annat än bottenbetyg.

Hotel Rwanda2007-12-23
Medioker filmatisering som tyvärr är en ren förolämpning mot ett så viktigt och tungt ämne som folkmorden i Rwanda. Filmad enligt filmmall A1 i Hollywood... tyvärr.

Resident Evil: Extinction2007-12-09
Det är synd att de inet förvaltar utvecklingen av historien bättre i filmen... Mad Max miljöerna i början av flimen är helsköna! Jag hade velat se mer av dem genom hela filmen. Tyvärr blev det pannkaka av allt på slutet... underhållande som film en sen söndagskväll till trots.

Rescue Dawn2007-12-02
Fina skådespelarinsatser av Bale, zahn och Davies. En väldigt annorlunda skildring av en del av Vietnam-kriget. Tyvärr verkar det som om Herzog har tagit sig väldiga friheter vad gäller "based on a true story". Om man läser på lite om själva historien så verkar väldigt mycket vara anpassat efter Herzogs eget tycke. För er som vill läsa mer om historien kan jag rekommendera http://www.rescuedawnthetruth.com/ som har lite intervjuer och material från några av de som överlevde. Filmen som helhet är annars en tämligen stabil 3:a.

Nästa sida »