Alla kommentarer avestet_kikka

Carrie2014-04-18
hade det funnits minuspoäng hade detta spektakel fått 5 minus. jag tänkte att det var ändå 2 ganska bra skådisar så gav den en chans. men det ångrade jag. mobiler å datorer var illa nog, men när carrie går runt å ser kåt ut när hon utför sina konster störde mig oerhört. å hur hon tar sig ur infernot i gympasalen fick mig att tappa fokus helt å bara bli arg. fruktansvärt dålig film.

Hajen som visste för mycket2013-10-15
den är ju bra i grunden, men blir lite rörigt. såpopera-intrigen med sönerna osv är rolig, men jag är inte ett dugg insatt i börsmarknaden så det var nog mkt som jag inte förstod pga det. men dom är ju för underbara, ändå. å stämningen i "drömmar som gör ont" känns väldigt mkt david lynch, å det är ju alltid mysigt. "himelen har skänkt oss alibi" känns väldigt monty python, även det trevligt. inte deras bästa film, men långt ifrån dålig

The Castle Tour2013-08-09
riktigt söt liten film. peters babblande är för det mesta helt obegripligt, men ändå underhållande. "oh my lloyd!" har blivit ett av mina favorit-uttryck. ;) knuts fantasier om två nakna damer i en talva är väldigt WTF men ändå roligt. den får mig bitvis att tänka på rik å ade, å det är bara positivt. lite småvirrig film, men den är ändå mysig på ngt vis. gillar den, kort sagt

Juno2013-07-27
såg inte hela, men nästan, men kan dock inte uttala mig till 100% ang filmen. men blev glatt överraskad av att det var så mkt kimya dawson-musik, det väcker trevliga minnen i mig. :)

Summer of Sam2013-07-23
helt klart värd att se

Leif2013-05-25
"det är så man vill spy galla över er allihop å rulla er i koskit!" inte riktigt lika bra som stinsen brinner, men när det gäller dessa herrar + dam kan jag inte låta bli att älska dom. stör mig dock på diverse ljud (hela ljudläggningen i filmen känns... konstig, kan inte komma på ett bättre ord) å alla förfärliga 80tals-frillor får mig att tappa fattningen lite. men som sagt, e lite partisk vad gäller galenskaparna

Den enskilde medborgaren2013-05-19
gick in med ganska låga förväntningar men blev glatt överraskad. claes har här tagit ett steg bort från galenskaparna å klivit in i något som nästan skulle kunna vara en produktion av svenska ord. kul oxå att se att förutom anders å jan kan även dom andra spela EN roll genom en hel film. inte lika många gapflabb, men den efterlämnar sig en mysig stämning av nattsvart samhällskritik/tragikomik med lite slapstick (golfbilen, elchocks-exprimentet) å ett otippat slut. skulle gärna fråga claes personligen om vad som hände efter kameran lämnar pampen. den här kommer jag se om, många ggr! <3

Macken2013-05-16
detta är ju främst anders å jans film. inget ont om dom, men jag e ju lika förtjust i claes, peter, knut, kersin å per oxå, å dom syns inte till så mkt. dä från det perspektivet skulle den fått 2a. men så dök magnus härenstam å hasse alfredsson upp. då steg den till en 3a. skulle gärna se tage i filmen med som nån farbror, men han var ju tyvärr död då. men så kommer dom hem, å kör gött å leva så då kom den upp i en 4a. det blir aldrig riktigt trögt, men inte riktigt i samma klass som tv-serien eller stinsen brinner

Forrest Gump2013-05-03
jag gillar den, men det kanske beror på att jag verkligen såg den när den kom, innan folk började göra sämre kopior. den påminner bitvis en del om den enfaldiga mördaren, om än mindre mörk. men i hollywood får det ju sällan bli speciellt mkt mörker.

Pappa Pellerins dotter2013-05-01
börjar otroligt segt. efter ett tag börjar roliga karaktärer dyka upp, å likaså intressanta livsöden berättas, men den skulle tjänat på att vara lite kortare, för bitvis blir det segt igen. rolig detalj dock att maria gripes dotter camilla (som skrev trolltider tillsammans med maria) tydligen är med som skådespelerska, dock har jag inte lyckats lista ut vem som var hon

Stinsen brinner...filmen alltså2013-04-29
som den 80talist jag är kan jag inte låta bli att riktigt mysa så fort jag ser något med galenskaparna. första gången jag såg filmen i vuxen ålder dock, å tyckte den var riktigt trevlig, många roliga gubbar å många söta sånger. å claes eriksson uppnår verkligen tage danielssonska höjder när han förklarar varför han inte kan ändra sig. underbart! <3

Guest House Paradiso2013-04-28
sätter en 3a pga den underbara öppnings-scenen med eddie på moppen + roliga skådisar (utöver rik å ade) men i långfilmsformat funkar det inte till 100% tyvärr. men råder er att leta upp the young ones, bottom eller nån annan av rik å ades tv-serier. där funkar det hela vägen!

Macken2013-04-28
länge sen jag såg den, så sätter inget betyg, undrar bara varför i hela friden "fame" står som liknande film? :O

Dead Girl2013-04-28
inte sett hela, inte ens halva, men jättekul att se piper laurie som en ond mor igen. :)

Rain Man2013-04-26
jag gör för det mesta en vana av att undvika filmer med tom cruise. men i skuggan av min egen diagnos inom autism-spektrat bestämde jag mig för att ändå se den. å den var intressant, tom ganska bra. tyvärr spär den ju på den allmänna uppfattningen bland neurotypiska att alla med austism eller aspergers syndrom bör ha fotografiskt minne. addera raymond med lisbeth salander, dr reid i criminal minds å sheldon cooper i big bang theory. men ändå, den var bra

Fåglarna2013-04-26
helt ok tycker jag. det är även intressant att den inte innehåller någon musik. iaf ingen som jag märkte

P & B2013-04-11
känns lite kul att sätta en 4a på en film som filmtipset satt en ledsen smiley på. men jag gillade den. allan edwall å lena nyman bidrar som vanligt med hög mysfaktor. å stellan skarsgård... fy satan vilken snygging han var!

The Countess2013-03-31
mysig å intressant. men blev lite besviken då jag fått den sekriven som en vampyrfilm. men det är ju inte själva filmens fel

Coraline och spegelns hemlighet2013-03-30
väldigt söt å mysig film

Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen2013-03-30
peter ragmar å svullo e väl dom enda höjdpunkterna. barnen som försöker agera som den vuxna ligan är bara pinsamt. dessutom e det väl etablerat att från början bestod jönssonligan av sickan, vanheden å rocky. dynamit-harry dök först upp i andra filmen. helt hopplös film

Agnes Cecilia – en sällsam historia2013-03-27
kommer inte upp i samma klass som boken (men det är det få filmer som gör, ärligt talat) men ändå helt ok å ganska mysig

Tjocktjuven2013-03-27
missade början, så kan väl inte vara helt ärlig i mitt betyg. men tyckte tanken med spök-frun var rolig. sen att frida hallgren e så snygg hjälper ju till. :) kul att se henne från rapport till himlen i vuxen ålder med

Angel2013-03-27
nja, den var väl ok, men fattade inte riktigt slutet. å blev nästan förbannad på kuppen, å det drar ner betyget

Svenska hjältar2013-03-24
åh, vad stefan sundström är mysig! han gör mig så sjukt glad så fort jag ser honom. (dessutom e han riktigt snäll irl, men det hör inte riktigt hit) bara för hans skull jag nu kommer försöka vara vaken nån timme till å se denna

Besökarna2013-03-24
helt ok för att vara svenskt 80-tal. kan man stå ut med ett något irriterande synth-baserat soundtrack å halvkassa effekter e den absolut sevärd. johannes brost e skön som fan som vanligt, likaså kjelle bergqvist (som faktiskt var rätt snygg när det begav sig) å slutscenen fick mig att le. ja, denna tyckte jag faktiskt om, även om jag när den började fruktade det värsta. svensk skräck kan lätt bli pinsamt annars.

Chockbehandling2013-03-23
man ska inte jämföra den med rocky horror. ärligt talat, få filmer kan mäta sig med RHPS. men den e underhållande som fan på sitt eget vis. att richard lyckades förutspå dokusåpan redan 81 är lite skrämmande. roligt att se barry humphries som ngt annat än dame edna. låtarna är bra oxå "thank god Im a man" driver hejdlöst med superhetero macho-män, "bitching in the kitchen" är sanslöst rolig, ja, hela soundtracket är mkt mkt bra.

Orphan2013-03-23
mkt trevlig liten film med en del vändningar som jag absolut inte kunde förutse. det gillas skarpt!

Drag Me to Hell2013-03-23
lutade åt en 4a, men geten fick det helt klart att bli en femma

Insidious2013-03-23
en hel del poltergeist, uppblandat med en hel del nightmare on elm street (original-serien, inte den hemska nyinspelningen) med lite omen å the shining. dvs en hel del element som är inbakade i mitt hjärta sen barnsben. fast nyare med cgi. inte en helt fantastisk film, men tillräckligt bra för att få mig att sitta å riktigt mysa. helt ok film, om än inte så originell för oss som sett mkt skräck tidigare

Babycall2013-03-23
den var spännande, men vissa saker fick man aldrig nån förklaring till, vilket drar ner betyget en aning. men noomi är bra

Nästa sida »