Alla kommentarer avfabbe86

Den blomstertid nu kommer2018-07-19
Jag hade två väldigt härliga timmar i biostolen! Kände mig glad och upplyft efteråt. Ja, det finns en del att anmärka på som de flesta redan nämnt, rätt spretigt, osympatisk huvudkaraktär (har inga problem med det i sak, men frågan är om tanken var att han skulle framstå som så pass egocentrisk?), kärlekshistorien haltar, på gränsen till melodramatisk slutscen osv. Men jag tycker ändå att det lirar! Fin, pampig stämning. Mitten-timmen är riktigt spännande! Mycket, och over the top, härligt! Hoppas att det blir en publiksuccé och en brytpunkt som ritar om det svenska filmlandskapet... Men det kanske är för mycket att hoppas på. (Svag fyra/stark trea)

Flykten till framtiden2018-05-11
Har absolut sina ljuspunkter men i grund och botten tycker jag de två huvudkaraktärerna och deras relation är för slarvigt skrivna. De saknar personlighet och charm. Vilket gör att kärlekshistorien faller helt platt för mig. Sen finns det en massa andra detaljer som stör men nöjer mig så!

A Cure for Wellness2018-05-03
Trevlig första 30-45, sen när man vill att ploten ska växla upp dalar den istället och blir för mig helt obegriplig och pajig mot slutet.

Sameblod2018-02-09
Lene Cecilia Sparrok är väldigt bra i huvudrollen och bär till mångt och mycket den här historien. Hennes prestation gör att det hela tiden finns nerv och spänning och jag är investerad hela vägen in i mål. Stark trea.

Carrie Pilby2018-02-09
Bel Powley är charmig och andra akten är rolig och fin! Lite mer trevande, eller kanske snarare ansträngd, inledning och avslutning. Hyfsat stabil trea.

Lego Batman2018-02-06
Världens fetaste reklamfilm? Väldigt rolig stundtals, Batman är fantastisk på sina ställen. Väl over the top ibland men varvar det ändå fint med stillsamma och känslomässiga delar. Blev sugen på att se The Lego Movie!

Det vita folket2018-01-15
Men vad är det för ett manus?? Känns som de filmat första utkastet eftersom allt är totalt befriat från nerv och framåtrörelse, trovärdiga karaktärer och tematisk botten. Vad är frågeställningen som ska driva handlingen? Var är spänningen? Knappt några scener funkar, de flesta är bara konstiga, missar målet eller är obegripliga/onödiga i sin funktion. Snygg miljö räddar knappast detta haveri. Vill men kan inte sätta en betygstvåa, hoppades att Aschan skulle växla upp efter Apflickorna men tyvärr är detta sämre...

De bedragna2018-01-07
Väldigt vacker film! Intressant drama också till en början med fint spel, men mot slutet går luften ur allt mer. Aningen poänglös?

La La Land2018-01-07
Bäst första halvan när historien fokuserar på deras relation. Andra halvan tappar jag delvis intresset för storyn då jag inte bryr mig nämnvärt om hon blir skådis eller ej. Men berättarglädjen och idérikedomen gör att jag ändå gillar detta hela vägen. Stort plus för utförandet. Slutscenen är också väldigt stark!

Svenskjävel2018-01-07
Håller med Spidde nedan. Upplever utöver det Kronlövs karaktär som på tok för naiv i relationen med mannen och dennes familj. Icke trovärdigt pga att man i princip inte får reda på något om hennes karaktär. Onödig film.

Big Hero 62017-12-18
Svag svag trea. Ofokuserad och platt historia. Istället för att fokusera på superhjälteaction hade jag gärna sett mer av killens förlust av brorsan, samt han och Baymax's relation, som i bisatser nämner ett sorgearbete som inte förmedlas... Sen behöver någons dotter plötsligt räddas, och det smäller på igen, och jag zoonar ut

Stulna år2017-11-27
Stark film. Jag blir berörd. Men då är jag också en sucker för historier som tar outsiderns sida.

Wonder Woman2017-10-29
Underhållande och rätt mäktig på sina håll. Sista tredjedelen är, som det brukar vara i sådana hära superhjältehistorier när gudomliga krafter ställs mot varandra, obegriplig och enerverande. Varför kastar de saker på varandra?? Plus i kanten för en vettig sensmoral!

Blade Runner 20492017-10-29
Tyckte detta var spännande och väldigt stämningsfullt till hälften, efter det börjar storyn trassla in sig i trista, onödiga och förhastade händelser och berättargrepp. Deckard får alldeles för stor plats då filmen ju knappast handlar om honom, utan om K och hans sökande efter identitet. Såg om originalet efteråt och den är fortsatt många klasser bättre än denna.

Beautiful Creatures2017-09-15
Kemin mellan Alden Ehrenreich och Alice Englert gör att jag stundtals charmas av detta. Plus att Emma Thompson är kul som kärlekslös mor. Annars, meh.

Hacksaw Ridge2017-09-15
Håller med dekutree. Första delen innan han kommer ut i kriget har många problem, men när det väl smäller är detta en riktigt tung, fysisk och obehaglig film.

Sausage Party2017-09-15
Den här filmen växte allt mer ju längre den pågick! Första 30 gav inte mycket men sen blir det väldigt kul stundtals. Och dumt såklart, men med en skönt störd twist.

Borg2017-09-15
Sverrir är snygg som Borg med ett imponerande hårsvall. Även Shia gör en stabil insats som den tacksamt utåtagerande McEnroe. Detta är filmens positiva delar enligt mig. Resten är bedövande tråkigt och händelselöst. Det finns en jättespännande psykologisk aspekt i den här historien som inte utnyttjas öht. Scenen när Borg, på en sekund, bestämmer sig för att totalt ändra sin karaktär ute på planen, är största beviset på misslyckandet att gestalta psykologin. Karaktärsutvecklingen och upptrappningen mot finalen är obefintlig, alternativt pinsam. När matchen väl startar blir det hyfsat spännande men som helhet är detta en hopplöst platt film. Rätt välgjorda scener från tennisplanen ska tilläggas.

Skönheten och odjuret2017-08-06
Detta var inte speciellt bra enligt mig. Stela och plastiga karaktärer illa spelade av samtliga, främst Watson, som även sjunger svagt. Odjuret ser plastigt ut och är svår att känna något för. Relationen mellan honom och Belle är svår att köpa eftersom man misslyckas med att förmedla deras känslor och motiv. Såg om den tecknade dagen efter och den slår denna på alla punkter. Där LEVER karaktärerna!!

Girl Asleep2017-07-30
Blev på väldigt bra humör av denna! Fin och stundtals väldigt rolig! Ska väl tilläggas att jag är en sucker för sån här tonårs-indie :)

Dunkirk2017-07-30
Något svår att komma in i plus att avslutningen bryter av för mycket, tonen blir liksom fel. För övrigt är det en rasande snygg, mäktig, obehaglig och klaustrofobisk film! Stor bio-upplevelse.

The Man from U.N.C.L.E.2017-07-30
Tröttsam. Kanske välgjord i sin genre men den genren är jag trött på. Såg den för vår Hollywood-svensks skull.

Love, Rosie2017-07-30
Man kan absolut berätta en historia om människor som inte kan eller vågar vara sanna mot sina känslor, men då behöver jag förstå varför det är så svårt. För det kan verkligen vara svårt, det tycker jag också. Är det just inför den här speciella personen det är svårt eller gäller det alla? Lider de av dålig självkänsla som gör att de inte tror att känslorna är välkomna ute i världen? Här lär jag aldrig känna personerna, en ev. parallellhistoria som vore välkommen: terapisamtal där huvudpersonerna på var sina håll försöker förstå varför det hela tiden knyter sig. Nu blir det bara tröttsamt och irriterande att se dessa personer om och om och om igen lyckas undvika varandra. Och vad var det egentligen som tillslut gjorde att de vågade? Förstod aldrig det heller... Collins borde väl vara runt 40 i slutet? Inte speciellt trovärdigt tyvärr. Collins och Claflin's charm räddar en svag tvåa.

G2017-07-27
Pajig men charmig! Mysigt Stockholmsromantisk.

The Edge of Seventeen2017-07-07
Här finns tillräckligt mycket värme och hjärta och humor för en fyra. Hailee Steinfeld är dessutom fantastisk i den välskrivna huvudrollen.

Nocturnal Animals2017-07-03
Blev lite överkörd av den här filmen, vilket var härligt! Väldigt fint skriven och agerad. Stark "klassisk-mustig-film-stämning" som man sällan ser nuförtiden. Snuddar på full pott!

Alien: Covenant2017-07-03
Va fan är detta för smörja om hur alien-monstret "skapades"?? Riktig bullshit till bakgrundshistoria. Alien-monstret "skapades" inte, det råkar bara finnas där ute och Ripley C/O har otur att stöta in i det. Hur tänker Scott kring drottningen som ju lägger alla ägg? I den här filmen så saknas alien-stämningen helt, den är tråkigt fotad, har trista karaktärer samt ett monster som rör sig märkligt på öppna ytor. Plus för Fassbender.

Everybody Wants Some2017-07-03
Nej du Linklater, du må vara en stor personlig favvo men detta kändes som ett hafsverk du knåpat ihop i förbifarten i väntan på nästa "riktiga" projekt.

Morgan2017-07-03
Klarar trean knappt. Snygg yta och min nya favvo Taylor-Joy är bra som vanligt. Förutsägbar som tidigare nämnts, men får ändå till hyfsad nerv, 90% av speltiden.

Vaiana2017-07-03
Visst, småkul och charmig. Plus i kanten för den feministiska medvetenheten, men i det stora hela är det lite för standard för min smak. Får få överraskningar helt enkelt.

Nästa sida »