Alla kommentarer avfabbejen

Herr Lazarescus död2008-11-03
Egentligen en väldigt bra film. För lång bara. Stark trea.

Night on Earth2008-10-14
Vilken underbar film! Gillar idén, scenografin, dialogerna, allt! En av hans bästa.

Dagbok från en motorcykel2008-08-19
Tänkvärd, vacker och fängslande! Jag hade gärna känt Che Guevara...

Den enda rätta2008-08-11
Bier lyckas alltid fånga mig i nuet med realistiska skildringar av vardagen.

My Kid Could Paint That2008-06-24
Hm, ja man undrar ju vad som händer inom familjen egentligen. Litar inte riktigt på mr Olmstead. Värdet av filmen var att skåda Marlas tavlor!

Once2008-06-12
Jag irriterade mig lite för mycket på Glen Hansard, men hon var ju en riktig stjärna! Hade velat höra de låtar hon var med på mycket mera. Finstämd film som ingav skön känsla.

Samaritan Girl2008-06-12
Något annorlunda handling;) Älskar slutet. Mycket snygg film.

Indiana Jones och kristalldödskallens rike2008-05-26
Det är som det är. Jag gillar dom. Ger en fyra av nostalgi-skäl.

Infödd soldat2008-04-21
Den mest verkliga krigsskildring jag sett. Väldigt personlig och gripande. Stark fyra.

Förvisningen2008-04-11
Jag blev så fast i filmen och skakad att jag kände mig alldeles matt efteråt. Jättevackert foto. T.o.m. barnen spelade fenomenalt. Svårmod som ger eftertanke.

In July2008-04-06
Nästan en femma! Fast någon sa att om man tvekar så är det det undre betyg som gäller... Jättebra personporträtt, charmig och levande film. I like.

The Woodsman2008-02-06
Huu va obehaglig. Mycket skickligt porträtt av en pedofil. Trodde aldrig att jag skulle tycka synd om en sån. Svag fyra.

Shortbus2008-02-06
Håller med Newt! Blev också förvånad över att allt sex gjorde filmen mer övertygande!

Försoning2008-02-01
En suverän skildring av boken. Joe lyckades förmedla Ian McEwans suggestiva språk med musik och fantastiska fotovinklar. Slogs också av hur lik "en förlorad värld" den faktiskt är!

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street2008-01-29
Så otrogt bra bildtekniskt. Jag gillar verkligen texterna men manus håller inte hela vägen. Slutet kommer så abrupt. Manus sänker från fyra till trea.

Den nya världen2008-01-21
En minimalistisk utvandrarna. Bra men lite platt ibland.

Jane Eyre2008-01-04
Första delen var så fantastiskt vacker! Jag satt helt trollbunden. Den sjönk lite i andra delen.

2:372007-12-10
Den berörde mig jättemycket. Är lite melankolisk idag dagen efter jag såg den också. Vacker musik. Bra produktion också!

Mrs Tutli-Putli2007-10-26
Så verkligt kuslig trots animationen. Jag blev helt trollbunden av den.

Le gardien du nid2007-10-26
En sån söt liten historia. Som en saga.

Forest Murmurs2007-10-26
Lite kul idé, men för artsy.

Möbleeraaja2007-10-26
Det är faktiskt inte lätt att bestämma sig var möbler ska stå. Kände igen mig...

My Knickers2007-10-24
Gillade den helt enkelt. Mor o dotter, ganska lika egentligen...

Wrestling2007-10-24
söt men ganska anspråkslös

Mot väggen2007-10-19
Va! Förstår inte den neg. kritiken! Lite ovanlig i det att iaf jag inte riktigt tog till sig en av huvudpersonerna, men det skapade en väldigt realistisk stämning.

This Is England2007-10-15
Älskade fotot och filmmusiken. Kusligt men fänglande och realistiskt manus.

Det sjunde inseglet2007-10-15
Det är väpnaren som gör filmen! Och döden såklart...

Ed Wood2007-10-12
Nu vill jag se "plan 9 from outer space"!

Aberdeen2007-09-28
Tycker samtliga skådespelare gör en strålande insats. Tyckte mycket om manus också.

Gideons dotter2007-09-28
Va en rek. fyra även för mig. Handlingen hade sina poänger, men den va sååå seg! Jag gjorde t.o.m. det förbjudna... jag snabbspolade vissa delar. skrämmande men sant.

Nästa sida »