Alla kommentarer avfalknathalie

Suicide Squad2016-08-08
det enda som gjorde filmen värd att se var helt klart Harley Quinn. & hon tillsammans med jokern. Annars var den tyvärr inte alls bra, tyvärr.

The Fundamentals of Caring2016-07-12
både jag och min sambo skrattade så vi grät vid några tillfällen. en fin feelgoodfilm med mycket hjärta och mänsklighet. Tycker även att samspelet mellan Paul Rudd och Craig Roberts var riktigt bra!

The Conjuring 22016-06-27
Bra skådespelare, snyggt filmad och riktigt otäck och läskig(!!). Kul med en skräckfilm som för en gångs skull är riktigt bra på flera sätt. En film som helt klart rekommenderas att ses på bio!

About Alex2016-03-25
Stämningsfull film om vänskap och relationer, om hur livet kan vara så enkelt men ändå så komplicerat. Fin helt enkelt. Helt klart sevärd.

Mustang2016-03-22
Stark film! Helt klart sevärd!

The Gift2016-03-11
första halvan var lovande, obehaglig stämning och så, men sen sjönk ju närmare den kom slutet.

Hail, Caesar!2016-02-27
Trots många bra skådisar så höll den inte riktigt som jag hoppats på. Tycker den var rätt oklar och spretig. Inte lika rolig som förväntat tyvärr..

Zoolander2016-02-05
alltså... nä.

The Revenant2016-01-31
boken "the revenant" av Michael Punke är bland det bästa jag läst, och filmen (inspirerad av boken/berättelsen) är också fruktansvärt fantastisk! ordet fruktansvärt av den anledning att den är så rå, och smärtan som Hugh Glass utsätts för går igenom rutan. Otroligt vackra miljöer och både DiCaprio och Hardys skådespelarinsatser är riktigt bra.

Suffragette2016-01-31
intressant och viktig historia, men filmen i sig var lite tråkig, tycker jag.

Carol2016-01-01
Vacker film rakt igenom. Otroligt bra skådespelarinsatser av både Rooney Mara och Cate Blanchett. Detta är helt klart en film jag rekommenderar att man ska se.

The Wolfpack2015-11-25
Riktigt bra dokumentär. Jag både skrattade och fällde tårar under filmens gång. En film man verkligen borde se.

The Hunger Games: Mockingjay - Part 22015-11-25
Först halvan var bra, då det fortfarande var lite jakt och spänning, dvs lite "hunger games-känsla". Jag har inte läst böckerna, så jag visste inte vad som skulle förvänta mig.. men sista timmen var inte alls bra, och slutet var faktiskt riktigt dåligt.. Första halvan är det som höll upp filmens betyg enligt mig.

Crimson Peak2015-10-25
tråkig och förutsägbar historia. Visuellt stark, men annars kändes det mest som en dålig skräckfilm, som för den delen inte alls var läskig. svag 2:a...

The Martian2015-10-23
Tycker den är lite för förutsägbar än vad jag hade önskat att den skulle vara, hade gärna sett att den hade lite mer spänning/lite mer drama. Men bra skådespelarinsatser och roligt att dom har kastat in lite humor. Stark 3:a!

Tjuvheder2015-10-23
Filmen känns realistisk, äkta och är bra gjord. Helt klart sevärd. Men trots det tunga ämnet blev jag inte så berörd av filmen som jag hade hoppats på. Stabil 3:a.

There Will Be Blood2015-10-06
"I DRINK YOUR MILKSHAKE!" Riktigt bra film. Daniel Day-Lewis är magiskt bra! Och även Paul Dano gör en bra insats! Se den!

Sicario2015-10-06
Spännande från början till slut. Grymt bra musik i bakgrunden, vilket hjälper till att framhäva stämningen i filmen. Snyggt gjord och Benicio Del Toro gör verkligen en riktigt bra roll.

Everest2015-10-06
Stark 3:a. Otroligt snyggt gjord, bra skådespelare, men nästan lite för många karaktärer att hålla koll på, som man får lära känna bara lite halvt, vilket blir rörigt när människorna halva filmen har ansiktet täckt av kläder och snö. Spännande och hemsk. Helt klart sevärd.

Den fantastiska räven2015-09-24
Fantastisk!

Jordens salt - en resa med Sebastiao Salgado2015-09-24
Väldigt berörande, välgjord, intressant och såklart otroligt vackra foton. Helt klart en film man bör se!

Min lilla syster2015-09-24
Flickorna spelar absolut sina roller bra, men alltså föräldrarnas roller i filmen..? Dom hade ju kunna klippas bort, de blev som bara pinsamma/fjantiga konversationer/ageranden..

Maze Runner: The Scorch Trials2015-09-18
Stark tvåa. Första halvan av filmen var bättre och överraskade mer än den andra halvan gjorde, för i andra halvan tyckte den tappade lite pga av bl.a förutsägbara händelser.

Spy2015-06-13
Underhållande! Blev en hel del skratt i biosalongen, McCarthy är ju bara så härlig. Bra tempo! Så det är absolut en bra och sevärd film för sin genre!

Jurassic World2015-06-13
Nostalgiii! Snyggt och bra gjord. Bra tempo. Bra skådespelare, men några lite förutsägbara personligheter på en del av de mänskliga karaktärerna. Rätt rå och även lite smått rolig emellanåt. Bra helt enkelt!

1001 Gram2015-06-05
Filmen sätter stundtals igång filosofiska tankegångar men blev dessvärre för tråkig och förvandlades istället till ett segstartat sömnpiller i form av en film.

Tomorrowland: A World Beyond2015-06-03
Jag tycker filmen var för seg, att den kom igång lite för sent och hade lite för tunn historia. Fint att uppmuntra fantasi och drömmare, men nej, den hade kunde ha varit så mycket bättre..

Medan vi dansar2015-06-03
bra skådespelarinsatser, gillar tanken/idéen, men tyvärr lite väl seg.