Alla kommentarer avflying_c

Blade Runner2013-10-26
Att behöva se en film ett antal gånger för att eventuellt förstå storheten är som att tvinga i sig kaffe för att eventuellt börja gilla det senare. Långsam och ej gripande i min mening.

Garden State2012-05-11
Efter 50 minuter gav jag upp.

Avsked2011-11-20
Nja .. den övertygar inte.

The Limits of Control2010-04-23
Någon i filmteamet knycklade förmodligen ihop alla lappar med huvudpersonens repliker och åt upp dem. En fåordig man i en intetsägande och långsam film.

Watchmen2009-08-24
Utan att ha läst en ruta av serien fångas jag av filmen. Det som lyfter den till en fyra är några tänkvärda moralfilosofiska frågor som tas upp. En femma blir det däremot inte eftersom filmen inte gör några större ansatser att besvara frågorna.

Inglourious Basterds2009-08-24
En klar favorit. Välskrivna dialoger och bra skådespelarinsatser. Kan hålla med om att den är lite väl rå på sina ställen med det är ju hans signum. Ogillar man Tarantinos filmer i allmänhet är detta kanske ingen hit men det omvända gäller givetvis också.

Occupied2009-06-30
Stämmer inte att den är 9 min .. men men. . finns att beskåda här: http://www.youtube.com/watch?v=6WcgAkK2LTo&feature=player_embedded

The Game2009-06-15
Kluven till denna rulle .. känner inte att den går ihop på alla ställen.

Cubic2009-04-17
Såg om den nyligen. Lika bra som jag minns den.

Stardust2008-01-08
Tycker den skiljer ut sig från mängden.

Natt på museet2007-07-21
Nja... om jag hade varit liten så hade den varit en hit. Nu störde jag mig mest på typiska barnfilmsgrejer.

A Scanner Darkly2006-10-22
Häftig teknik men det räcker inte för att rädda filmen. Det kändes som att stora delar av filmen inte förde handlingen framåt. Nej det blir ett lågt betyg på denna sega rulle.

Thank You for Smoking2006-09-24
Kände redan de första sekunderna att det var en bra film och javisst det var det också.

Vad tyst det blev...2006-08-06
Skoj .. helt kung faktiskt.

Click2006-07-06
Jag är positivt överraskad. Trodde inte att han Sandler var kapabel till att få fram en så bra film. Som sagt, faktiskt ganska rörande mot slutet.

Fight Club2006-04-08
Det är en penis inklippt alldeles innan sluttexterna också ... rätt skoj.

I, Robot2004-08-05
Oväntad utveckling ... oväntat är bra ..

Det okända2004-05-31
Nja dyper jag vet inte. Trots att vi såg den samtidigt så vill jag nog ändå säga att det trots allt är en 1:a. Kycklingen var dock kul.