Alla kommentarer avfongie

Samurai X: Trust & Betrayal2013-01-01
Fortfarande en av mina starkaste filmupplevelser någonsin, många år efter första gången jag såg den :)

Rurouni Kenshin2013-01-01
Defintivt en film gjord för fans, och det har de gjort JÄTTEBRA!! Sjukt engagerande om man är gammalt Kenshin-fan, för mig personligen en upplevelse lätt värd en 5a. Samtidigt kan jag lätt tänka mig att folk som inte sett animen inte skulle uppleva det på samma sätt. Men... jag är iaf sååå glad att den var bra :)

The Flying Swords of Dragon Gate2012-11-10
Totalförvirrande. Endast för kungfu-filmsälskare. Som jag! Då funkar den helt okej. Någon toppenstory är det däremot inte, så gillar ni inte flygande fäktare, stay away!

StreetDance 22012-07-25
Kul med lite streetdance kan man tycka.. men haha fy fan va dålig film detta är, inte ens dansen lyckas de med utan klipper sönder den totaaaaaaalt, de dansar ju inte ens till låtarna som läggs på liksom. 2a bara för att KITE och DEYDEY är med och köttar! =)

Fantomen på Operan2012-07-22
Musikalen i London är ju fantastisk, men här blir den faktiskt ganska seg. De verkar ha dragit ner tempot på alla låtarna, och Christine är helt färglös och ser bara förvånad ut hela tiden. Själva storyn, musiken (fast flera låtar bör vara snabbare) och de mer komiska styckena med teaterägarna gör det ändå till en 3a :)

X-Men Origins: Wolverine2009-05-10
Underhållande, men inte mer. Kom på i efterhand att det där i sluten borde ha varit sorgligt, men det kändes verkligen inte sorgligt - då är det inte sådär jättebra :)

Musa - The Warrior: Princess of the Desert2009-03-14
Nej

Mongol2008-09-03
+ fina miljöer, om man gillar slätter och berg soundtracket - ALLT ANNAT En av de allra sämsta filmer jag sett hands down, om inte den sämsta. Djingis Khan framställs som ett kärlekskrank fyllo, som inte bryr sig om vad som händer så länge han får vara med sin tjej. Som han därefter lämnar vind för våg. När man sedan väl kommer till de intressanta bitarna, så hoppas de över. Att sedan den drivande kraften i filmen verkar vara övermänskliga krafter gör det inte bättre. Urusel. Och jag brukar tycka om sådana här filmer, hade sett fram emot denna, och filmtipset rekommanderar en 5a...

Kung Fu Panda2008-07-20
Klockren, faktiskt. Har sett den 2 gånger redan och kommer se om den :) Rolig, snygg, KUNG FU!, och till och med lite rörande. Känns inte egentligen som den typ av film som någonsin kunde få 5, men fan i mig om den är så bra ska den få det.

Edward Scissorhands2008-07-05
Slutet drar ner den från 4a till 3a för mig.

Indiana Jones och kristalldödskallens rike2008-06-02
Bra action och effekter, skrattretande story.

King Arthur2008-04-18
Otroligt dåligt manus. Det är inte bara historiskt inkorrekt, utan rent dåligt gjort. Jag skulle ha satt en 2a för skådespelarna, som är bra (förutom Keira..), och slagen, men det rent urusla slutet sänkte den ytterligare ett snäpp. Ett skämt, helt enkelt, och plågsam att se på.

Hornblower: The Frogs and the Lobsters2008-03-16
Tjejen förstör. Men serien är sååååå bra

Azumi2008-03-16
Haha, va kasst. Samurajer + ninjor = minst 2 dock :)

Kirikou och den elaka häxan2008-03-14
Skrattretande dålig. Får en 2a för att man skrattar åt den i alla fall ;)

Stolthet och fördom2008-01-30
Sånt här tycker jag ju egentligen inte om.. men.. eh

Sagan om ringen - härskarringen2007-11-24
Av de tre den sämsta. Ändå en femma. Det säger ganska mycket :)

Beowulf2007-11-18
Va... Jolie som Grendels mor?

Spirited Away2007-09-14
Jag förstår inte riktigt hur hypad den här är. Den var väl OK

Once Upon a Time in China V2007-08-09
Vad är detta? HUANG Fei-hung? :S

Naruto the Movie 3: Mikazuki Island's Animal Panic!2007-07-03
Fy fan, vilket skämt. Nästan så att jag skäms för att jag tycker serien är bra (oftast iaf).

Spider-Man 32007-06-23
Mycket underhållande, men plot-holes sänker betyget.

Good Bye, Lenin!2007-03-02
De drog ut på det för länge.

Mycket väsen för ingenting2007-01-08
Keanu Reeves är ju bara för usel. Men resten är mycket trevligt :)

Sherlock Holmes och fallet med silkesstrumpan2007-01-06
Everett såg allt väldigt plågad ut hela tiden.

Bleka dödens minut2006-12-30
Trevlig och lagom underhållande :)

Håll käft!2006-11-29
Precis i min smak. Regissören klipper på perfekta ställen och jag gapskrattade flera gånger. Blir 5-- eftersom första halvan var mycket bättre än den andra, men den är ändå värd 5 för mig!

V för Vendetta2006-10-15
Absolut sevärd, annorlunda, bra skådespelare, kan inte riktigt sätta fingret på varför jag inte ger en 5a, det är bra nära.

Dragons Forever2006-10-09
Jo, men den är ju faktiskt riktigt bra när man tänker efter.

Samurai X: Trust & Betrayal2006-10-08
Den bästa animen som någonsin gjorts, helt enkelt. Bäst animation, bakgrundsbilderna slår mig alltid med häpnad. Bör ses flera gånger, storyn blir mer lättförståelig och bättre. Bli inte avskräckta om ni sett tv-serien om Kenshin, det här är the real deal.

Nästa sida »