Alla kommentarer avfridenpaden

Ambulance2023-01-06
Om nån frågar vem som är med i Bays nya. Rätt svar är Megan Fox.

8-Bit Christmas2023-01-03
En barnfilm utan målgrupp. Precis lika dålig som jag alla recensioner jag hört.

See How They Run2023-01-02
Måste pusseldeckare vara så här löjliga?

Father of the Bride2022-12-24
Ganska stel början. De som tittade på filmen med mig blev säkert irriterade på när jag droppade tokigheter i berättarstrukturen men även uppenbara upplägg som betalade sig senare i filmen. Jag kan dock krypa till korset och säga att en del upplägg funkade och när de används så blir det sentimentalt. Så jag går med på att kanske max halva filmen funkade, eller 45 minuter. Att jag såg filmen i HD förbättrade inte situationen. Kred till svenska översättarna på HBO för att de översatte Daft Punks Get Lucky. Jag har sökt efter en legitim översättning på låten för den som användes i filmen var nästan för bra för att krediteras till filmöversättarna på HBO Max. Så säg, finns det någon artist som gjort en svensk version av låten? (Mindre kred att de översatte "team" med "team".) Garcia är bra i rollen som farsan. I nivå med Tracy och Martin. Fattade inte att det var Estefan som gjorde rollen som morsan. Fan vad gammal man börjar bli.

5-25-772022-12-03
Konstigt agerande i många scener. Försökte hela tiden strunta i övertydligheten men det var svårt. Speciellt när det sägs rakt ut.

Black Adam2022-11-18
Vet inte varför jag hade trott att det här dravlet skulle vara nåt annorlunda. Trams på hög nivå.

The Electrical Life of Louis Wain2022-09-18
Kände inte till Wain innan denna film så för mig var det mest ett meh trots kompentent filmskapande.

A Good Woman2022-09-06
Läste pjästexten för länge sedan. Tyckte inte den heller var så intressant. Finns bättre och kvickare historier av Wilde.

Skräcknatten2022-08-01
Tog ett tag in i filmen för att komma på varför jag gillade den här så mycket när det begav sig. Specialeffekterna är fortfarande en höjdare.

Casino Royale2022-08-01
Klart sämre än Brosnan. (Edit 2021: Såg om den här idag. Jämrans seg film, men cred till kommentaren om öronen och att Bond visar sig mänsklig.)

Fortune Hunters2022-07-23
Bra skådisar. Men det är typ allt.

Loppet är kört2022-07-23
Ganska larvig historia men Jennifer Tillys klänning...

Dad2022-07-22
Sentimental Hallmark-musik som hänger i bakgrunden genom hela filmen. Ändå relativt bra film. Kunde ha struntat i den där ändringen som sker med Jack Lemmons karaktär. Konstigt.

Old2022-07-20
Svårfilmad historia. Det finns uppenbara delar som borde ha filmats annorlunda men det största problemet var ändå de usla barnskådisarna som lyckligtvis blev gamla ganska snabbt :D

The Black Phone2022-07-16
Det är vad det är. TV4+ löser fall från morronsoffan typ.

The Death of Dick Long2022-07-12
Såg bara filmen för att det var regissörens "extrafilm" mellan Swiss Army man och Everything everywhere all at once. Vet att han inte skrev den och att hans regissörskompis inte var med på denna men det kändes som en bra film att komplettera listan med. Filmen i sig är okej. Inget att skriva hem om.

Why Him?2022-07-08
Asgarvade två gånger. Alltid kul att skratta.

Doctor Strange in the Multiverse of Madness2022-07-06
För mycket mumbojumbo.

The Chaser2022-07-05
Konstigt agerande av polisen, men annars en bra film.

A Long Way Down2022-07-04
Saknar den vanliga Hornby-känslan.

Love2022-07-03
Bra produktion. Tyvärr förstår jag inte ett jota av handlingen.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows2022-07-03
Lite bättre än första. Mest för att det är roligare skurkar med i denna.

Stand by Me2022-06-29
Omtalad. Bra tempo. Men ändå, väldigt överskattad.

The Bling Ring2022-06-29
Första Coppola-filmen som jag gillat. Satt och googlade på händelserna samtidigt som filmen pågick. Tycker själva situationen kanske är mer intressant än filmen i sig, dvs just vilka friheter vissa människor tror att de kan ta, att de knappt har några skyldigheter i samhället. Och då menar jag inte bara såna här mer välbärgade människor som personerna i The Bling ring-gänget (som faktiskt har allt de behöver och ganska mycket mer) utan även alla i samhället - hur det behandlar andra, hur folk bara tar, skräpar ner, bristen på hänsyn. Det irriterar mig samtidigt som det fascinerar mig.

Men2022-06-27
Prettoflum. Men jag kan inte förstår.

Devs2022-06-27
TV-serietipset

Tillbaka till verkligheten2022-06-25
Clint Howard är alltid Clint Howard. Men i den här rullen är han verkligen Clint. Kanske hans bästa prestation!

A Quiet Place Part II2022-06-21
Som första. Väldigt abrupt slut. Spojlade jag nu?

Howards End2022-06-20
Otroligt välspelad för att vara oerhört tråkig och ointressant.

Milf2022-06-14
Hade inte räknat med att se en bra film. Och jag hade rätt. Får den förväntade tvåan i betyg men möjlig sänkning. Philip Marlatt som spelar Anthony måste vara filmens sämsta skådis. Han kan inte ens spotta på ett vettig sätt, se 46 min. 33 sek.

Nästa sida »