Alla kommentarer avgaze

Återträffen2014-01-11
väldigt originellt upplägg. att det är så otippad dramaturgi gör att jag blir lite förvirrad, vilket gör att jag träffas extra hårt av berättelsen. inbjuder till reflektion och självrannsakan.

Django Unchained2013-12-08
Är det jag som börjar bli gammal och blödig eller blir Tarantino mer våldsam för varje film?? Höll faktiskt på att stänga av efter halva ungefär. Och kunde han inte gett tjejen en liiiite mer aktiv roll? Men ja, jag blev ändå engagerad av storyn och tittade klart.

Äta sova dö2013-12-07
Lyckas verkligen fånga känslan av instängdhet, hur den enskilda individen upplever det att vara fast i en sjuk samhällsstruktur. Det är verkligen bra gjort. Livsödena skildras utan att det blir för sentimentalt. Klasskillnaderna visas, ibland tydligt och ibland mer subtilt. Fint skådespeleri.

The Master2013-12-01
Den är otroligt vackert filmad, och till en början väldigt fängslande. Men det är något som fattas för att jag ska känna mig engagerad hela filmen igenom.

Kink2013-11-23
Hade varit intressant med fler röster från skådespelarna. Regissörerna har naturligtvis ett intresse av att framställa sin arbetsplats i god dager. Men det blir ändå en hyfsat nyanserad bild som framträder.

Concussion2013-11-23
Hmm. Jag hade behövt lite fler ledtrådar till huvudkaraktärens inre liv för att kunna uppskatta den här filmen till fullo.

Touchy Feely2013-11-07
Fina karaktärer och bra skådisar! Möjligen kunde den varit 10 minuter kortare. Men överlag mycket bra film.

Searching for Sugar Man2012-08-30
Vackert filmad, och omöjligt att inte bli berörd av Rodriguez som person. Musiken är också mycket bra. Gillar inledningen med vyerna över dystra industrilandskap. Skulle nog inte vilja bo i Detroit...

Exit Through the Gift Shop2012-06-23
otroligt intressant, extremt otippad utveckling... Thierry är ju helt otrolig!

Mildred Pierce2012-04-29
Jag tyckte att den var helt fantastisk! Hög kvalitet rakt igenom.

Shame2012-03-11
stark fyra. stark film, jobbig att se.

Mannen från Le Havre2012-03-11
inte så engagerande, men charmigt!

Martha Marcy May Marlene2011-12-10
bra rakt igenom!

Damsels in Distress2011-12-10
jag tyckte den var rätt skum. karaktärerna var roliga och samtidigt inte roliga... vet inte vad jag ska tycka om den.

Motståndets tid2011-11-14
Seriöst, intressant, välgjort. En viktig film.

Four Lions2011-11-14
Skrattet fastnade i halsen ganska ofta, vilket gör det till den intressantaste komedi jag sett på länge. Karaktärerna framställs som komiska utan att det blir fördomsfullt, och någonstans finns även allvaret.

Melancholia2011-11-14
Vacker och ångestmättad, välgjord. Dock inte så ångestframkallande som jag väntat mig/fasat för, vilket faktiskt var skönt...

In Time2011-11-14
Känns som att man hade höga ambitioner med denna film men att det blev mer av en mainstream-hollywoodproduktion. Intressant grundidé men väl plastigt.

Tyrannosaur2011-11-14
Grymma skådespelare som gestaltar karaktärerna intensivt och trovärdigt. Hela filmen känns väldigt äkta. Mycket bra.

Drive2011-11-14
Filmen var våldsammare än jag trodde, och det gör också att man sitter på helspänn hela tiden och upplever varje scen intensivt. Snyggt uppbyggd stämning. Jag gillar att man inte vet så mycket om karaktärerna.

Restless2011-11-14
flickan i filmen känns inte särskilt trovärdig och deras dialog blir ofta lite tillgjord. jag tror det handlar mest om brister i manuset, skådespelarna gör ändå ganska bra prestationer. det är en söt och fin berättelse med en del guldscener.

Hjärtslag2010-12-07
ah, jag gillade den en massa! den var snygg och engagerande och lite komisk ibland...

Slumdog Millionaire2010-09-26
bra barnskådisar, men... nja. lite väl klyschig, särskilt kärlekshistorian.

The Ghost Writer2010-08-08
thriller modell bättre. snyggt gjord, dock inte en film som berörde mig särskilt mycket.

Om du lyssnar noga2010-01-17
mysig och stillsam.

Upp till kamp2009-08-24
Planekonomi: Ja, varför detta slut egentligen? =( Det hade inte blivit dåligt med ett lyckligt slut. Jag är övertygad om att de hade lyckats göra det utan att det hade blivit klyschigt. Vad vill de säga med slutet?

G2009-08-16
Alltså, dialogen är inte alltid särskilt naturlig, skådisarna är inte särskilt klockrena och sensmoralen är övertydlig. Men den är samtidigt ganska söt och lite komisk fast den inte har komiska ambitioner. Och det är en fin epokskildring. Så den får en trea.

Upp till kamp2009-08-13
grymt bra!!

The Reader2009-04-29
Jag stör mig hela tiden på engelskan med den tyska brytningen, tyvärr. Och så är filmmusiken lite väl påträngande. Men den kvalar upp till en svag fyra ändå. På det hela taget välgjord och med bra skådespelarinsatser.

JCVD: I huvudet på Van Damme2009-03-26
hmm. konstig och rolig och lite fin ibland. men inte jättebra. men kul med en såpass originell film!

Nästa sida »