Alla kommentarer avgrillchips

Predestination2015-01-13
mind = blown.

Dum och Dummare 22014-12-25
Precis lika låg nivå som första filmen, I like it a lot!

These Final Hours2014-11-16
Fantastiskt koncept som hade klarat sig utan vissa partier, dvs själva festen. Samtidigt gör just det filmen annorlunda. Ångestladdat som tusan, gripande och får en att fundera.

The Babadook2014-10-31
Obehaglig rakt igenom, med ett lite mer old fashioned stuk. Jag hade däremot önskat lite mer fart och framförallt, mer Babadook!

Annabelle2014-10-18
Inte helt oväntat betyg (2) då varken Insidious 1, 2 och The Conjuring föll mig speciellt mycket i smaken. Här får vi ta del av usla skådespelarinsatser, trevligt foto och typisk ljudsättning. Långdragen utan att bygga upp speciellt mycket spänning.

Flight 75002014-10-17
Kul twist, det var väl ända behållningen.

Extraterrestrial2014-10-17
Det fanns verkligen INGENTING som var bra med den här filmen. Usla skådisar, horribelt manus, stereotyper rakt igenom. Ge mig tillbaka 1 1/2h av mitt liv tack.

Honeymoon2014-10-11
Så jädra skum film! Stämning som byggs upp från första sekund och avtar först när eftertexterna rullar. Fantastiskt skådespel av både Leslie och Treadaway.

Deliver Us from Evil2014-10-10
En frisk fläkt i detta exorcist-träsk som blivit översvämmat på senare år. Eric Bana är "ok", men that's it. Annars en ganska kul story som känns mer modern än många andra i genren och som är förhållandevis snyggt utförd. En svag fyra.

22 Jump Street2014-09-26
Vilket jävla radarpar!

Transformers: Age of Extinction2014-09-19
Nä. Inte ett dugg engagerande på något som helst plan. 165min för lång.

Divergent2014-09-06
Horribel musikläggning men i övrigt en snygg film!

X-Men: Days of Future Past2014-08-22
Den absolut bästa filmen i hela serien, utan tvekan.

Snowpiercer2014-08-21
Nä.

Moms' Night Out2014-08-14
Nä.

The Purge: Anarchy2014-08-05
Jag vill verkligen tycka om denna och föregångaren men det gååår inte! Återigen är idén toppen men det slarvas något enormt med utfyllnad, taskigt skådespel och överlag dåligt manus.

The Signal2014-07-24
Märklig film som är ganska snyggt utförd men den känns lite hastigt genomförd. Man hade kunnat slänga på 30min till för att gå mer på djupet med saker och ting.

Död snö 22014-07-24
Ettan var klart bättre, men denna underhåller. En svag 3a blir en stark 3a tack vare oerhört snyggt smink.

Need for Speed2014-07-23
Who am I kidding, jag älskar såna här filmer. Inte ett uns av manus att hylla men replica-bilarna var härliga att titta på! Underhållande, absolut!

Afflicted2014-06-13
Början var sisådär, sen spårar det och håller mig vaken med ett par enstaka vettiga skrämselscener (bra smink!), men de sista 10min förstörde allt.

Godzilla2014-05-14
Snygg film, usla skådisar. Bästa godzilla-looken hittills!

I, Frankenstein2014-05-01
Om effekterna varit snäppet sämre så hade detta varit en Asylum-produktion rakt av.

Paranormal Activity: The Marked Ones2014-03-28
Emellanåt har den lite potential men tar sidospår från Paranormal-serien. Inget fel på det egentligen, den är ju förbannat uttjatad. Flirten med första Paranormal Activity i är fiffig i teorin men horribelt utförd.

In Fear2014-03-22
En intressant thriller, ganska smal och koncentrerad sådan. Inte mig emot, det är snarare dessa jag föredrar. Det blir intimt, påtagligt och trovärdigt. Under förutsättning att skådespelare levererar förstås. Alice Englert är riktigt bra och spelar inte över utan känns äkta hela vägen. Ett enormt plus till fantastiskt soundtrack och fenomenal ljudsättning, lite oldschool-vibbar här och var som faktiskt funkar ypperligt i denna film.

Thor: The Dark World2014-02-08
Bättre än ettan.

Ender's Game2014-02-01
En 3a för att den var ruggigt snygg och pampig musik. Mycket som jag tyckte var konstiga hopp i filmen bekräftades av sambon som läst boken innan och jag köper helt hennes argument om lågt betyg. Den hade kunnat få vara en bit längre för att få mer backstory kring en hel del saker som nu bara påpekades och sedan lämnades därhän.

The Wolf of Wall Street2014-01-17
Kontentan av filmen var alltså pretty much: don't do drugs.

The Starving Games2013-12-14
Nä, parodier på filmer blir bara sämre och sämre. Eller så blir man äldre och äldre och därför inte uppskattar under bältet-skämt längre. Att den ens får en etta är för sina bloopers i eftertexterna.

Prisoners2013-12-11
Jackman och Gyllenhaal är helt fantastiska i den här filmen som berör djupt. Vackra miljöer, stark ångest och rädsla som nästan går att ta på. VÄLDIGT stark 4a.

The Last Days on Mars2013-12-10
Jaha, så nu finns det zombies på Mars också. Inte speciellt coolt, inte speciellt coolt alls faktiskt.

Nästa sida »