Alla kommentarer avhannapunkt

Jane Eyre2011-09-16
Den är väldigt vackert filmad, men jag tyckte hon som spelade Jane såg alldeles för plågad ut hela filmen genom. Och så går allt för fort. Se serien från 2006 istället, den är mycket bättre.

The New World2008-11-12
booooring

Mamma Mu & Kråkan2008-09-17
ÅÅÅ, det här läste jag som barn!

Brudens bäste man2008-08-20
En 2a bara för att jag varit där den är inspelad (dock bara passerat slottet) och kan intyga att det är så vackert i Skottland. Plus att jag gillar skotsk engelska och säckpipa...annars är den inte värd mer än en 1a.

Mamma Mia!2008-08-14
helt oemotståndlig...

Asterix och britterna2008-07-02
är ju ännu roligare när man varit i Storbritannien...

Bringing Out the Dead2008-06-05
Nattsvart och deprimerande. Och om jag är i USA nån gång och blir sjuk hoppas jag verkligen inte ambulansförarna är sådär.

Transformers2008-06-02
Råkorkad, men underhållande.

Vem är rädd för Virginia Woolf?2008-05-28
Som en spark i magen. Grymt.

Catwoman2008-05-06
dessutom skrattar jag fortfarande långt efter att filmen har tagit slut, och det tror jag inte alls är meningen

Catwoman2008-05-06
Tänkte alldeles i början av filmen att den ändå inte var så dålig som alla har sagt att den är. Kom sedan på (ganska snabbt, faktiskt) att, jo, det var den...

Prinsen & jag 2: Det kungliga bröllopet2008-04-21
vad är det med USA och onödiga, dåliga uppföljare till redan onödiga, dåliga filmer...

Tre systrar & en mamma2007-11-03
hispig

Tokig i dig2007-10-30
urusel svensk titel, men annars charmig film.

Anchorman2007-10-23
tog mig igenom halva, sen var jag tvungen att stänga av. verkligen inte min typ av humor...

Råttatouille2007-10-20
Hur charmig som helst! Och så snyggt gjord, såklart. Får sälla sig till toppen av animeringsfilmerna.

Se upp för dårarna2007-10-18
Det enda roliga i denna film är "se upp för dårarna, dårarna stängs",och det kommer direkt i början, sen kan man lika gärna stänga av eländet.

I, Robot2007-10-09
hyfsat spännande, men grymt irriterande att det är som en två timmar lång reklamfilm för audi och diverse andra märken. Värsta och sämst genomförda priduktplaceringen jag sett på länge.

Ondskan2007-08-28
Sett om den. Är nog en de bästa svenska filmerna som gjorts de senaste åren.

Da Vinci-koden2007-08-28
Såg extended version. Nästan tre timmar sömnigt svammel. Boken är visserligen också massa svammel och pladder, men den är iaf lättläst och spännande.

Dreamgirls2007-08-02
2 timmars jobbigt skrikande? Nej tack. Eddie Murphy var kul.

Sök2007-08-01
blä för svensk film

Alive2007-07-22
Kliché, jag vet, men: boken är bättre. Jag mår illa av boken, det gör jag inte av filmen. Och det känns som om man borde må illa av en sån här historia. Inte för att filmen är nån gulligull solskenshistoria, men den saknar något. Men bra skådisar, så helt klart sevärd. Men läs boken!

Save the Last Dance 22007-06-24
Nja, lite tråkig. Inte alls lika mycket känsla som i första.

Cherish2007-06-21
Lätt skruvad och lite märklig, men gillade den. Absolut bättre än vad jag trodde den skulle vara. Bra spel av framförallt Tim Blake Nelson.

Underbara älskade2007-06-20
Visserligen bra spelad, men allt kändes för ytligt. Som tidigare inlägg, den griper inte tag riktigt. Mot slutet tar det sig, men när man känner att äntligen känns det värt att se den, då tar den ju slut. Så jag känner mig lite blåst, faktiskt.

Efter bröllopet2007-06-18
Fantastiska skådespelarprestationer av alla inblandade. Mest imponerad blev av hon som spelade Anna, mycket bra. Mikkelsen och Lassgård var givetvis bra, hade man förväntat sig annat. Slutet var inte helt bra, dock, kändes som om de inte vågade ta i hela vägen. Blir ändå en fyra. Suveräna skådisar och bra musik!

Ha ett underbart liv2007-06-18
egentligen inte så bra, inte så bra skådespeleri heller av de två huvudpersonerna. Kjell Bergqvist var dock klockren, hur kul som helst. Och alla knäppa bifigurer var också kul. Blir faktiskt en trea. Underhållande.

O Brother, Where Art Thou?2007-06-15
Blir aldrig less på den här. Så rolig, även om den inte är asgarva-rolig. Bra musik, bra spel av alla inblandade. Grymt snyggt foto. Bara bäst, helt enkelt.

Ljuva november2007-06-15
tvåa för slutet. visserligen rätt sliskigt, men inte det allra mest förväntade. Keanu Reeves är dock ingen höjdarskådis. Han fixar inte alls denna roll.

Nästa sida »