Alla kommentarer aviBoy

American Psycho2013-02-17
Ja vill inte vara den som är den, men det här var väll inte så bra...? Efter att ha sett vissa scener vid olika tillfällen (morgonrutinen, visitkortsscenen mm) hade jag förväntat mig mer. Men jag förstod inte alls grejen? Vad vill den här filmen vara? Läskig? Rolig? Filosofisk? Intressant? Det var ju bara tradigt och konstigt! När slutet väl kommer (och faktiskt var ganska bra) så har jag ledsnat för länge sedan. Och jag höjer inte tillräckligt mycket på ögonbrynen för att ge den mer än 2 pluttar.

Pianot2013-02-12
Bra film. Men... jag fattar verkligen inte grejen med erotik.

Medan allt annat händer2013-02-10
Lite av en besvikelse. Upplever att konflikterna "skapas /löser sig" lite för lätt.

Vatten2013-02-05
Här låtar man det fina fotot dominera, och inte repliker. Det är långsamt (på ett bra sätt). Autentiskt i både scenografi och skådespeleri. Det är lätt poetiskt och det är massor med vatten... På det hela taget känns det som en klassisk svensk novellfilm. Men man väntar på något som inte kommer... en twist, en poäng eller ett budskap... typ.

Les Misérables2013-01-31
En otroligt ojämn film. Tom Hoopers stil att använda extrema handburna närbilder och konstiga bildutsnitt som placerar skådespelaren i nedre högra hörnet är kul ett tag, men blir tråkigt i längden. Majoriteten av låtar är faktiskt riktigt dåliga. Men när den är bra är den otroligt herre-gud-gåshud-och-tårar-i-ögonen episkt. Men så dör stämningen men jämna mellanrum tack vare ett dåligt rim eller random pratsång.

Mass Effect: Paragon Lost2013-01-05
Ja anser mig vara ett stort fan som gillar allt med Mass Effect, men det här är fan inte bra. Framför allt är den här animationsstilen helskum. Karaktärerna ser olika ut i varje bild och perspektiven ändras hela tiden. Det är som att kolla på en tecknad lågbudget serie (det är fan till å med reklamavbrotts pauser)! Manuset å alla karaktärer utom Vega är lövtunna, även om man i slutet får lite Mass Effect vibbar, med animationerna förstör upplevelsen.

Isn't Anyone Alive?2012-11-17
Ljud- & musikläggningen måste vara ett skämt! Det låter som en jävla nybörjarstudentfilm. Här finns dock en del scener som faktisk är ganska roliga. Om man plockade ut dem skulle det nog kunna bli en rätt så bra kortfilm. Det här är dock plågsamt tråkigt... Viljan att lämna salongen var väldigt stor! Men det tog sig som tur var mot slutet.

Farewell, My Queen2012-11-17
Det som skiljer den här filmen från andra filmer från samma period är perspektivet. Att den ses ur högläsarens ögon. Detta drag blir dock filmens största svaghet, man distanseras från alla intressanta händelser och det blir väldigt oengagerade. Bra skådespeleri och makalösa kostymer (som det ska vara i genren) räcker inte för att få detta kostymepos att sticka ut från mängden.

Operation E2012-11-16
Ett gediget hantverk av en regissör som vet vad han vill. Filmen kräver dock en hel del förkunskaper kring historien om "Operation Emmanuel", FRAC & det politiska läget i Colombia, för att man ska kunna ta filmen till sig och hänga med i handlingen. Utan det så faller den väldigt platt, tyvärr.

The Last Will and Testament of Rosalind Leigh2012-11-14
Här frossar man verkligen i gamla antika föremål! Riktigt läskig blir den ibland också. Filmen lider dock (precis som så många andra skräckfilmer) av en avsaknad på en handling och logiska karaktärer.

Hello I Must Be Going2012-11-14
Ingen speciellt dålig film. Den lämnar ej heller några bestående intryck.

Dungeons & Dragons: The Book of Vile Darkness2012-10-25
Kanske den bästa D&D filmen... Och det är bara tack vare Necromancern. Ingen är dock förvånad över att skådespeleriet, manuset, special effekterna, scenografin & rekvisitan ligger långt under all värdighet för vad en åskådare ska behöva utstå. Sjukt kul film never the less!

Enter Faith2012-10-22
Det här är ofrivilligt roligt på i stort sätt alla plan! <3

The Raven2012-10-04
Ja gillar idén. Till skillnad från många andra mordgåtor var det roligt att försöka gissa vem mördaren i filmen faktiskt var, och det var spännande att försöka klura ut var historien var på väg (om det är en sådan film man är sugen på dvs). Även om ja inte är något fan av John Cusac,k så går osympatiska huvudpersoner ofta hem hos mig (: Bästa mysteriefilmen i år!

John Carter2012-09-19
Den var ju bra så länge han inte var på Mars... Synd bara att det skulle bli en sådan gigantisk plump i Andrew Stantons annars fina protokoll. Skådespeleriet är uselt, designen är smaklös och otilltalande. Fienderna är töntiga, och historien har oändligt antal plot-holes. Detta är så barnsligt dåligt att den får "Star Wars: Clone Wars" att framstå som finkultur. Men hunden var ju söt. Den får 2 poäng...

Blank City2012-07-20
Inspirerande och fascinerande. Men som dokumentärfilm betraktat, ganska ljummen.

Utflykt i det okända2012-07-09
Nej! Jag brukar egentligen gilla den här typen av film. Kanske att jag inte har någon förkunskap eller bakgrundsfakta om filmen, men jag kan inget annat en att ge en 1a då filmen bara är spännande de 10 första sekunderna (då texten i början visas). Detta är en av de få filmer jag inte sett klart utan att undra det minsta över vad jag missade! Förvånansvärt tråkig.

Kate och Leopold2012-07-09
Det enda som räddar denna väldigt, väldigt svag 2a från botten betyget är den helylle Hugh Jackman. Åhh, en sådan karl.

Ispärla2012-05-20
Tyvärr finns det nästan ingenting som är bra med den här filmen. Den spär bara på med klichéer och platta karaktärer som jag inte förstår varför någon vill ha i en film. Dialogen är oförklarligt dålig, och så fort det börjar bli hyfsat intressant så kommer en pretentiös replik som totalt dödar stämningen. Och vad är grejen med alla halva fade to black? Filmen är sammanfattningsvis ojämnt, inte vidare smidigt och fruktansvärt ologisk.

The Wolfman2012-05-02
Jag måste ändå erkänna att jag tycker om det här. Första timmen i alla fall... Sedan började det bli svårt att hålla intresset uppe... Men det värdelösa manuset, likgiltiga skådespeleriet och den töntiga varulven vägs upp av det fantastiska fotot och ljuset som ackompanjeras av underbar musik. The Wolfman lämnar mycket att önska visserligen, men jag har sett betydligt värre. Och så är jag svag för kostym <3

Flickan från tredje raden2012-03-07
"Här sitter man som en sotarmurre i en kolkällare. Men det är trevligt i alla fall. Det är skojigt på något sätt."

Mission: Impossible 22012-01-30
Det är är jävligt mycket som suger i den här rullen! Det ända som räddar den från en värdig 1a i betyg är Hans Zimmer.

God of Love2012-01-30
Jag skrattade högt när jag såg den. Och det händer inte allt för ofta.

Mamma pappa barn2011-12-05
Inte fulländat. Men mycket välgjort och väldigt intressant.

Morgan M. Morgansen's Date with Destiny2011-12-03
Fantastisk på de flesta sätt!

Black Swan2011-09-28
Det är snyggt som fan. Men för ointressanta karaktärer och förvånansvärt förutsägbar. Landar på en väldigt svag 4a, men räddas av den estetiskt enkla och visuellt vackra hantverket.

Sista natten med gänget2011-09-04
Asså de är en film som till och med får saker som att försöka få någon att köpa ut romantiska. Då har man lyckats! Även om de inte är ett dramaturgist underverk.

Mitt liv som trailer2011-09-01
En trivsam film som inte riktigt har struktur. Vissa delar är fantastiska och andra är riktigt tråkiga. Precis som I Rymden Finns Inga Känslor har vi en smal barnslig-ung-vuxen-indie målgrupp som inte alltid går hem. Men jag gillar det.

Watchmen2011-06-21
Förutom de enorma visuella värdet, så är Watchmens styrka att den har ett så lugnt tempo. Dem som tycker att den är för lång skulle inte direkt gillat den om den var kortare. Snyder har fattat grejen med serietidningsfilm, och även om vissa karaktärer var relativt grunda så är filmen så jävla sevärd!

Super 82011-06-16
Vardagsscenerna i början är filmens styrka. Sen tappar det rejält, men om man tar det för vad det är så är det klart godkänd och välgjord underhållning. De fantastiska eftertexterna höjer betyget till en god 3a!

« Föregående sidaNästa sida »