Alla kommentarer aviLEZ

Watchmen2009-08-21
WTF!? Liknande filmer: "Barbie och Pegasus förtrollning"? Nice!

Arizona Junior2007-11-24
Jag tror jag såg den här på video tills kassetten var utsliten. Den är verkligen en av de originellaste filmerna jag sett.

Råttatouille2007-10-21
MataHari: Så se den inte... Den funkade för mig i alla fall. Den är ingen Nemo, men den var ingen Ice Age 2 heller. =)

This Is England2007-10-03
Woody måste vara den coolaste karaktären i en film någonsin.

München2007-06-07
Jag mådde så otroligt dåligt efter att ha sett denna film. Brr!

Alla kungens män2007-04-30
Ingen del av filmen lyckades engagera mig överhuvudtaget. Ses nog bättre ensam, tror jag.

Marie Antoinette2007-04-30
Jag längtade efter giljotinen efter bara tio minuter.

The Science of Sleep2007-04-30
Jag blev lite småförbannad när jag såg den. Varför såg jag inte den här tidigare? Vansinne...

Bad Influence2007-03-05
Tydligen skall "Who's Laughing Now" med Skinny Puppy vara med i soundtracket. Ännu en film att se på grund av en liten småsak. :D

Time Bandits2006-09-25
Jag älskar sånt här. Totalt galen film. Förstår inte hur man kan göra något så påkostat och samtidigt helt skruvat! Lite långsam vid vissa tillfällen, och det verkar som om den har ett identitetsproblem. Vem är filmen till för? Den är ganska blodig och våldsam, men verkar samtidigt vara lite av en barnfilm. Genial i vilket fall. Kolla efter den i såna där gigantiska pappkartonger på willys eller liknande, finns billigt att köpa där.

Flykten mot frihet2006-09-13
Bossebass: Antagligen för att väldigt få verkar ha sett filmen. =/ Äntligen har jag dock fått tag på den, så ikväll blir det titta av! =)

V för Vendetta2006-09-13
Vad skulle hänt om manuset utspelat sig i USA? Jag gissar på tung censur.

V för Vendetta2006-09-13
Jag har bestämt mig nu, den var bra.

JFK2006-07-10
Totalt förstklassig underhållning.

Storm of the Century2005-08-16
Om man ställer The Shining och Storm bredvid varandra för ett porträttfoto skulle man behöva hela universums fysiska massa ställd under Storm för att få den att nå upp till The Shinings nivå och få med dom i samma bild, om man säger så.

Storm of the Century2005-08-16
Jag vill ha tillbaka fyra timmar av mitt liv! Man VET att en film är dålig när man mot slutet verkligen innerligt hoppas att det värsta tänkbara ska hända alla "goda" karaktärer. King sviktar verkligen i kvalité här. "Hell is about repetition" säger en viss person i filmen, och den här filmen handlar verkligen om repetition. Helt onödiga sidospår som enbart fastställer saker man redan vet. "Ooh, nu är det läskigt!" och "Oj, vad mystisk och ond skurken är!", om och om igen. Och vad i "#¤"% har King för fetish för att flyga omkring bland molnen!? Det är inte läskigt alls! Kolla på Gräsklipparmannen och Gräsklipparmannen 2 (Kanske inte King, men ändå) och Langoljärerna, och säkert andra exempel. VARFÖR ska folk flyga omkring hela tiden? Det tog bort den sista kontakten filmen hade med min uppmärksamhet. Viare, filmen tar ALDRIG slut! Det är bara lager på lager på lager. Följer inte alls vad man lärt sig om sekvensen: karaktärspresentation, konfliktpresentation, upptrappning, konfliktlösning, nervarvning (eller liknande). Spänningskurvan för den här filmen är verkligen underlig. Den är ganska spännande den första halvtimmen kanske, sen ebbar det ut och blir någon slags monoton upprepning av samma kameravinklar på rädda människor som gör ologiska saker. Jag ska sluta nu, jag är bara för arg på den här filmen.

Liftarens guide till galaxen2005-08-15
Svenska översättningen på bio var BUUUU! Jag brukar vara petig med korrekta översättningar, och jag kan ha överseende med kulturella missar som är ganska svåra att undvika, men ibland så var det ju ren TV3-nivå på texten. =P Filmen var bra dock, har läst böckerna 16 gånger, så jag klassas väl som en bokstavstroende.. ;)

Världarnas krig2005-07-28
zzzZZZzz

Madagaskar2005-07-14
Noll story, halvtrista skämt, men aporna! Och pingvinerna! Genialiskt!

National Treasure2005-06-12
Alltså, visst, da Vincikoden, jag förstår att man kan dra vissa paraleller, men SÅ nära var det väl inte? Och filmen var mycket riktigt en trea. Under alla ologiska utlistningar och över-action döljs en ganska spännande film IMHO..

Masjävlar2005-04-07
En såndär mössa har jag också. Nu kan jag inte använda den längre. Fy. =)

Undergången – Hitler och Tredje rikets fall2005-04-07
Och för övrigt: Varför skall världens ondaste armé ha de absolut snyggaste uniformerna? Det är orättvist!

Undergången – Hitler och Tredje rikets fall2005-04-07
Oaa! Så bra, men jag håller med en föregående talare om att den är lite seg framåt slutet. Man tror att den ska sluta när som helst och så håller den på i en halvtimma till. Skönt också, som någon sa, att slippa hollywoodtolkningar, även om denna också innehåller en del omotiverad action som filmen lätt skulle klarat sig utan.

Det våras för Frankenstein2005-04-02
molgor: Blücher var det väl?

Född den fjärde juli2005-03-06
- Mja. Kanske. Sa iLEZ.

Natural Born Killers2005-03-06
Bearing: Ganska bra soundtrack också. Håller med i övrigt, men en fyra är den väl i alla fall?

Liftarens guide till galaxen2005-02-17
De senaste tre gångerna jag läst "triologin" (är väl inne på sisådär 11-12 läsningar nu tror jag) så har jag läst böckerna enbart med film i tankarna, och jag är säker på att det kommer bli en mycket intressant film (hoppas på fem) . Vissa delar kan bli mycket svåra att göra tror jag, det ska bli intressant att t.ex se hur Agrajag ser ut, och hur man snyggt splattar en val rakt ner i öknen utan att få mammorna efter sig.. =)

Grease2005-02-17
Men vart är konflikten? I tvåans försvar kan jag hävda att den har en lite mer dramatisk story än den här. Eller? Det ögonblick som är mest spännande i den här filmen är väl streetracet, men det tillför ju inte så mycket. Tvåan är fylld av motorcyklar som kraschar och folk som hoppar och studsar hit och dit. Jag är ingen musikalkännare, men jag gillade tvåan bättre. Nu ska jag ducka.

Ninja Bachelor Party2005-02-08
Hicks är min hjälte i vanliga fall, men jag vete tusan om den här filmen. Ska kolla på den och återkomma. =)

Fyra nyanser av brunt2005-02-08
Hade någon helt annan människa än killinggänget gjort den här filmen (filmerna) hade ingen garvat eller sett den som en komedi. (Ja, det står drama). Jag garvar, men jag tror bara jag gör det för att killinggänget gjort den, och för Robert G's insats. Jag avvaktar med betyg tills jag sett de två sista filmerna.

Nästa sida »