Alla kommentarer avilgoga

I'm Thinking of Ending Things2021-04-03
Väldigt kul att se. Collette och Thewlis fantastiska. Knyter inte ihop 100% som jag såg det, men jag kan vara korkad också.

Looper2021-04-03
Helt ok. Tidsresor blir alltid knepigt och här ligger väl även de största problemen i denna film. Tillsammans med delar av sminket/CGIn.

Knives Out2021-04-03
Kul med stor ensamble karaktärskådisar. Själva historien väldigt sökt men det hör ju genren till. Noah Segan nog bäst :)

Wonder Woman2021-04-03
Mestadels helt ok. Särskilt med tanke på resterande DC-filmer i samma universum. Gadot imponerar med sin utstrålning.

Wonder Woman 19842021-04-03
Bland det sämsta jag sett på länge. Allt känns ihopslumpat utan någon vidare konsekvens. Försöker kanske göra någon charmig call back till 80-tals äventyr men det missar totalt (om det nu var tanken). Väldigt konstig uppföljare till en helt ok film. Gadot är charmig men det räcker inte på långa vägar för att göra något av denna röriga smörja.

Jojo Rabbit2021-01-01
Trodde inte att den skulle vara riktigt för mig (trots att jag gillat allt Waititi gjort tidigare), men detta var verkligen fint och finkänsligt.

The Midnight Sky2021-01-01
Rätt trevlig film i ok tempo. Dock lite virrigt fokus.

Underwater2021-01-01
Helt ok Cthulhu-film som hade kunnat vara en ok Alien-film (förutom vissa klädval). Jag är dock en sucker för undervattensmiljö.

Palm Springs2020-09-06
Trevlig och rolig rom-com med bra premiss!

Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben2020-08-25
Riktigt bra. Sterling Hayden stack verkligen ut som helt fantastisk!

Jodorowsky's Dune2020-08-25
Väldigt intressant, även om jag har svårt att tro att den hade kunnat bli så bra (även om den knappast kan bli sämre än Lynchs). Men vilken vision!

What did Jack do?2020-08-17
Detta var ju smått fantastiskt!

Dune2020-08-17
[Den är en rätt störd sci-fi... jag menar, Sting!? men det är massa koolingar med i den o det var ju ett grymt datorspel...] Uppdatering; Så skrämmande usel. Att Lynch fick göra film efter detta är egentligen skandal, Plan 9-nivå.

Apocalypse2020-08-16
Såg om denna efter några decennier och den var inte alls så bra som jag hade för mig. Börjar bra och Brando och Duvall är ju grymma, men där mellan är det mycket halvdant trams, navelskådning och inbördes beundran.

The Old Guard2020-08-04
Lite smårolig action och Theron är kool, men inte mycket mer.

Venom2020-07-06
Trots Hardy i fint överspel (Williams har knappt något att arbeta med) är detta pre-Marvel Era superhjältefilm, dvs riktigt kasst med dagens ögon.

Jumanji: Welcome to the Jungle2020-07-06
Oväntat roligt, ärkeklåparen Hart är rolig och Rock stabil som vanligt. (Jack Black lite tråkig som väntat dock.)

Lucy2020-07-06
Smått underhållande i början. Sen blir det höga koncept med låg originalitet.

Once Upon a Time in Hollywood2020-07-06
Lite småtrevlig film som verkligen lyckades avsluta bra. Kändes i vissa partier mer Scorsese än Tarantino.

Uncut Gems2020-03-08
Får fram en bra stresskänsla men sen är det inte så mycket mer. Förutsägbar och svårt att bry sig om protagonisten överhuvudtaget.

Pokémon Detective Pikachu2020-03-08
Förvånandsvärt kool och rolig. Naturligtvis en dussinfilm men inget att bli arg eller besviken över.

Us2020-03-08
Visuellt bra och ett par skådisprestationer är kanon men helheten är ganska bedrövlig, osammanhängande och det blir för mycket skräckfilmsklichèer. Svag tvåa.

The Killing of a Sacred Deer2020-02-10
Mycket trevlig film som ändå inte riktigt når ända fram. Lobster var mer lyckad men detta var väldigt kul det också.

Star Wars: The Rise of Skywalker2020-02-10
Fullständigt kaos och röra! Ingen sammanhållning och allt bara händer utan vidare anledning eller logik. Men det är en rolig röra och detta är att föredra framför Force Awaken i alla fall. Värdig avslutning? Inte på hela sagan men på trilogin. Och detta är inte längre "mitt" Star Wars och detär ok :)

Tully2020-02-10
Bra, men inte något speciellt.

Hjärter dam2020-02-10
Väldigt välspelat och välskrivet. Trovärdigt i det sjuka. Satt på helspänn utan att veta var saker skulle ta vägen under andra halvan.

Deadpool 22019-07-07
Detta var överraskande bra! Bättre än första. Lyckas vara brutal, rolig, löjlig och känslomässig utan att bli tramsig. Inte den starkaste 4:an men jag var imponerad.

Ant-Man and the Wasp2019-03-22
En av de sämre Marvel-rullarna men halvt smårolig här och där men till största delen rätt meningslös...

Avengers: Infinity War2019-03-22
Underbart att Thanos får vara huvudperson! Vad Marvel Studios har lyckats med fram hit är ju smått fantastiskt och det är som gammal serienörd bara att njuta (och så också förmodligen ganska omöjligt för mig att bedöma filmen på några egentliga "filmiska" kriterier)

A Bigger Splash2019-03-22
Finns mycket bra här, som foto och ett intressant upplägg... utförandet som helhet lämnar dock en hel del att önska

Nästa sida »