Alla kommentarer avisecore

Da 5 Bloods2020-09-06
Emellanåt skiner den upp med det den vill säga, men oftast är det en spretig röra framförd av en bunt med snubbar som mestadels skriker åt varandra. Filmen hittar aldrig sin rytm och är för lång och rufsig.

The Goonies - dödskallegänget2020-08-19
Den här är för det mesta komiskt dålig. Hur blev den här en sån grej på 80-talet? Storyn är fullständigt ologisk, en bunt med ungar som trillar och skriker sig fram till nåt slags skatt. Klyschorna haglar och produktionen är plastigare än ett par silikontuttar. Svag tvåa för 80-talsnostalgin men i övrigt är det här en kalkonfilm av klass.

An American Pickle2020-08-08
Börjar bra men biter av lite mer än den kan svälja. Andra halvlek är för tramsig jämfört med den första.

Underwater2020-08-02
Produktionen är snygg och Vincent Cassel är okej. Resten är ganska mediokert. Kristen Stewart är aldrig en besvikelse förutsatt att man är inställd på en besvikelse.

Godzilla II: King of the Monsters2020-04-07
Totalt skräp. Hur kan en sån här film få grönt ljus? Är det för att 9-åringar godkänner filmerna? Löjlig och patetiskt tunn "story" med en massa CGI och monsterfighter som är så tråkiga att ett spöke skulle somna. Absolut dynga.

Grottmannen Dug2020-02-06
Animationen är ju som alltid med Aardman Animations i toppklass. Skönt också med traditionell animation som kontrast till allt datoranimerat. Dock är storyn fruktansvärt tunn och den saknar humor och fyndighet. Det här är en film som uteslutande riktar sig till de yngre tittarna och det finns inte mycket behållning som vuxen. Svag trea.

Jay and Silent Bob Reboot2020-01-25
Svag tvåa. Lite kul att återse karaktärer, men skämten börjar bli slitna och den evinnerliga självrefererande humorn är tröttsam. Den här är enbart för fansen.

Jurassic World: Fallen Kingdom2019-08-21
Lyckas med bravaden att vara sämre än den förra. Första halvan av filmen som fokuserar på äventyr är lite underhållande ibland men resten av filmen är ett i bästa fall mediokert kaos som dessutom aldrig tar slut. Nej tack.

Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott2019-08-10
Tråkig, händelselös effektsoppa utan handling eller själ. Den existerar bara för att bygga franchise.

Hellboy2019-07-20
Kul action och jag gillar den här tolkningen av Hellboy, men när effekterna och blodslasket upphör påminns man om den plågsamt tunna handlingen. Svag trea.

Rim of the World2019-06-22
Började okej, som en lite skön ölfilm. Ju längre man tittade desto mer smörja blev det. Usel dialog, plastiga specialeffekter, trött handling, töntiga karaktärer som framförs av okunniga barn. Den får en svag svag tvåa för man kan ju trots allt se den berusad samt stänga av precis när som helst.

The Great Wall2019-05-31
Enormt fånig story som är svår att ta till sig. Produktionen är väl okej, snygg design och så men resten är bara bläh. Skådespelarna verkar mest faxa in sina prestationer. Man kan glatt skippa den.

Prospect2019-05-04
En okej western-fast-i-rymden. Begränsad på många vis och även om det är relativt klanderfria skådespelarinsatser så känner man sig inte särskilt engagerad med karaktärerna. Fint foto och en skönt sliten, smutsig kostymering bidrar men historien är för tunn för att räcka längre än till en trea.

The Ballad of Buster Scruggs2019-05-03
Produktionen är god men historierna ojämna. I bästa fall är det en trea, i sämsta fall en tvåa. Den pendlar fram och tillbaka. Känner mig generös och ger den en trea.

Alita: Battle Angel2019-03-17
Jag hade bara tråkigt en gång!

Life2019-03-04
Godkänd produktion men helt utan originella ambitioner. Vi har sett den här handlingen i olika tappningar massor med gånger. Duger för att slötitta på.

The Favourite2019-02-02
Mästerverk. En resa genom galenskap, svek, besatthet och kärlek. Stundom den svartaste av komedier, stundom det finaste dramat. Imponerande skådespel, sanslös cinematografi, lysande produktion. Fullpoängare.

Mortal Engines2019-01-03
Snygg, men oerhört fånig och med en lövtunn historia.

Venom2018-12-26
Eftersom man strippar bort hela Venoms bakgrund blir det bara ännu en "märkligt monster från rymden"-karaktär. Tom Hardy är behållningen i en annars rejält usel film med meningslös handling. Venom är snygg och cool men som sagt, meningslös eftersom man tagit bort hans Marvel-bakgrund. Övriga karaktärer är meningslösa plattityder som bara existerar för att bli slaktade av den lika meningslösa skurken. Tvåa för att den är snygg och Hardys insats, i övrigt kan man lika gärna låta bli att se den.

Book Club2018-09-06
Det finns mycket att gilla med den här filmen. Det finns mycket att ogilla också. Upplevelsen är lite som att hångla med nån som avbryter sig då och då för att ge örfilar.

Coco2018-09-05
Rolig och vacker film med en oväntat mörk handling. Den pekar med hela handen vad gäller sensmoralen men i övrigt är det en medryckande, känslosam och fin historia.

Ready Player One2018-08-11
En hyfsat underhållande skitfilm med värdelös handling som aldrig ställer svåra frågor eller utbildar tittaren utan bara bländar med effekter och töntiga ungdomar som räddar världen.

Avengers: Infinity War2018-08-01
Herregud så tråkig. Snygg att se på men i övrigt skittråkig.

Tomb Raider2018-07-11
Börjar bra, sen störtdyker den ner i ett hav av platta karaktärer, extremt förutsägbar story och en rakt igenom tröttsamt klyschig produktion. Oavsett hur fort Alicia Vikander springer kan hon inte komma undan att det här är en ganska rutten film.

Birthmarked2018-07-08
En film som inte vet vad den vill vara. Den börjar som stel absurdist-komedi, sen försöker den vara qurky familjedrama, sen kör den i diket och tappar tråden helt och hållet innan den faller isär i ett enormt krystat slut.

Downsizing2018-05-05
Börjar bra och håller tempot med en originell och tajt spinn på vardagskampen för framgång och trygghet. Mot slutet verkar filmskaparna helt slutat bry sig och som tittare har man för länge sen förlorat intresset.

Jumanji: Welcome to the Jungle2018-03-10
Så länge man har rätt ställda förväntningar så är det här en okej film att slötitta på en lördagkväll.

Geostorm2018-01-25
Platt, tråkigt, paint-by-numbers-skräp. Varför ger folk pengar till sån här smörja?

Bigfoot Junior2018-01-02
Fin animation men handlingsmässigt är det här en film strikt för barn i segmentet 8-12. Är man äldre eller yngre finns det ingenting att hämta.

Atomic Blonde2017-12-03
Snygg, men vansinnigt tråkig. Jag orkade helt enkelt inte igenom hela filmen. Banal dialog och uttråkat skådespeleri lyfter helt enkelt inte en orkeslös spionthriller särskilt mycket.

Nästa sida »