Alla kommentarer avjep

Deer Hunter2020-08-01
Sänktes till svag trea efter en omtitt. Den är för sentimental och klyschig. Den håller helt enkelt inte särskilt väl.

Barnförbjudet2020-06-27
Tror nog att Roy Andersson blivit inspirerad av bla iscensättningen och berättandet från denna film. Lekfullheten har han dock inte tagit efter.

Diego Maradona2020-04-12
Den störste någonsin enligt min mening. Hans utsatta situation beskivs väldigt osminkat i denna domumentär. Han kunde på egen hand få ett uselt klubblag och landslag att vinna titlar. Samtidigt var det en tid när stjärnor inte var lika skyddade på och utanför plan som de är i dag. Under sin tid i Barcelona blev han halvt mördad på plan eftersom domarna inte skyddade stjärnorna. Messi framstår tex som en supercurlad 10-åring i jämförelse.

Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles2020-04-11
Man vill bara ge henne en kram.

Yarden2019-10-16
Kan inte uttrycka det bättre än minawidding

The Road Movie2018-01-24
Tidigare funderade jag på att göra en bilsemester i Ryssland. Språkförbistringen har gjort att jag tvekat men det finns fler skäl att tveka ...

Avalon2018-01-09
Slutet?

There Was a Father2017-12-12
Få kan som Ozu få en att sugas in i vardagsdramatik

Equinox Flower2017-11-25
En varm och humoristisk film.

Miljonen2017-07-14
En fransk version av en Bröderna Marx-film

Min lycka2017-07-12
Vackert, sensuellt berättad film med det är stora brister i skådespeleriet vilket gör att man tappar tron på historien. I centrala scener räcker skådespelarna helt enkelt inte till.

Blondie2016-05-27
Väldigt spretig film. Vad vill man med den?

En av de många2016-02-05
En välberättad men lite väl sentimental historia. Skådespeleriet är undermåligt och med mycket överspel (även med stumfilmsmått mätt) av Murray.

A Royal Affair2016-01-22
Det är verkligen märkligt att en dansk film får en engelsk titel i Sverige :(

Dollar2016-01-20
Lite för mycket teater över det men Ingrid Bergman visar periodvis att hon var en utmärkt skådespelare med mycket lyskraft.

Heat2016-01-15
Såg om den nu är tvungen att sänka den från från en 5:a till en 4:a, mycket beroende på Pacinos våldsamma överspel. Ska man se en riktigt bra film i denna genre rekommenderar jag Det vilda gänget. Det slår även denna film med hästlängder när det kommer till våld och blodighet.

Som natt och dag2016-01-01
Tidvis irriterande övertydlig symbolik och dialog.

Porrkungens tårar2013-12-29
Det fanns nästan bokstavligen en liten Rosebud i slutet av berättelsen när han berättade om kälken som styvpappan svetsade åt honom. Nästan för bra för att vara sant!

The Stig-Helmer Story2013-12-06
Outhärdligt dåligt

Searching for Sugar Man2013-08-31
Var det allt?

Katharina Blums förlorade heder2013-08-30
I dagens samhälle med internet, sociala medier och dokusåpor där många, frivilligt utlämnar så mycket av sig själva känns detta tema ganska förlegat. Dagens fråga är istället varför folk själva väljer att exponera sig.

Grisjakten2013-08-23
Verkligen poänglös

The King's Speech2013-07-22
Vad heter filmen egentligen på svenska? Visste förresten inte att Tommy Söderberg har börjat en karriär som skådespelare, i England av alla ställen.

Hanussen2013-07-19
Min sista Lovefilm :(

Dödlig skörd2013-06-28
I min värld en kalkon, på de flesta vis.

Loppet är kört2013-06-15
Märklig svensk översättning av titeln. Den engelska beskriver filmen bra men den svenska är ju helt missvisande.

Till det som är vackert2013-06-08
Verkligen uselt manus

Danton2013-04-28
Har allmänt svårt för kostymfilmer.

Salvador2013-03-29
Kompromisslös

Taifun2013-03-23
Ett virilt manus och bra skådespeleri av Gable och Harlow.

Nästa sida »