Alla kommentarer avjesand

Logan: The Wolverine2017-05-21
Lite väl mkt onödigt våld som tyvärr drar ner hela känslan (likt den skrattretande deadpool. är ingen fan av onödigt våld, Kill Bill gissade filmtipset helt fel för mig (2a)). Bristen i berättelsen om vad som hänt är oförståelig. Men karaktärsberättelsen är rätt bra. Problemet är att jag inte fattar varför W är som han är nu (2029) och vad som hänt för att han skulle bli helt fucked up och kan liksom inte ta till mig något i väntan på att få veta om det är en dröm eller vad. Heltrist att man liksom hoppar över det intressanta, personlighetsförändingen och orsaken bakom, och fokuserar på onödig gore som man helst spolar förbi.

Maleficent2014-08-17
Besviken. Alldeles för tunn tyvärr. LucaToni summerade det hela väldigt bra.

Man of Steel2013-10-17
Synd om att de givit så mkt utrymme för actionelementen sista 30-40% av filmen men annars en klart bra modernisering av Stålmannen.

Europa Report2013-07-12
Pendlar mellan 3 och 4 i betyg. 4 för det annorlunda upplägget (kontra den vanliga floran av scifi) med bara 8 skådespelare, i princip bara en miljö (rymdfärjan) och det långsamt dokumentära. 3 för det tråkiga att de behöver luras av Hollywood och göra det thrilleraktigt spektakulärt. Hade varit en 4a om de balanserat den mer mot det trovärdiga med encellsorgansiermer, extrautrustning etc.

Sexy Evil Genius2013-04-12
Suverän början i "snacket om" men tyvärr sämre därefter. Slutet ok dock men sammanlagt ej mer än en trea.

Modig2013-03-29
Såg ut som ett datorspel; lite död och hackig stil. Förtog filmupplevelsen.

Upside Down2013-02-04
Klart fantasifull idé och lyckas med konststycket att inte försöka vara mer än en kärlekshistoria mellan två säkra motsättningar. Det är så lätt att filmskaparen faller för lockelsen att göra något mer än essensen i historien och detta är en mer kärlekshistoria satt i en alternativ scifi-värld än en scifi-film. Ungerfär som District 9 mer handlar om förtyck av annorlunda (tänk apartheid) än scifi. Rekommenderas.

Dredd2013-01-12
@and.lindgren Haha. För mig var det någon film emellan men din kommentar gav mig ett gott medgivande skratt.

Total Recall2012-11-02
Överraskade men förlorade på slutet. Hade det inte varit för Beckinsales platta överspelade gestalning kunde den fått en trea.

The Amazing Spider-Man2012-10-29
jasmin357 - perfekt kommentar :)

Shuffle2012-09-07
Klart intressant och tänkvärd lågbudgetfim av begåvade Kuenne (står för manus, regi och musik).

The Girl with the Dragon Tattoo2012-05-05
Klart bra med en känsla från boken som den svenska pilsnerrullen aldrig inte ens var i närheten av.

Rango2012-04-30
Första tio-tjugo är lite roliga med sina klichépassningar etc. Tyvärr fortgår det filmen igenom och är det enda som humorn bygger på. Blir med andra ord tjatigt, förutsägbart och slöseri med tid. Finns klart bättre filmer i både den tecknade samt västernhjältegenren

Mupparna2012-03-04
Dave Grohl som tönt i en cameoroll var största behållningen :). Men en helt OK film i övrigt också.

Red Dog2011-12-19
klart skön måbra-film

Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet2011-12-05
Klart vacker men synd att den är så stelt animerad. Känns inte äkta utan mer som ett uppboostat spelintro. Att de inte kan göra rörelser mer naturtrogna drar ner känslan på hela filmen ett snäpp.

Up in the Air2011-07-12
Klart bra fram tills slutet. Stänger du av filmen 10 min innan slutet så ger du den högre betyg...

True Grit2011-07-05
bästa filmen jag sett i år. dialogen är förträfflig, fotot och sceneriet likaså. bridges och hallie gör välförtjänta oscarsprestationer. se den!

Sucker Punch2011-07-04
stängde av i andra drömscenen - sämsta filmen i år. kändes mer som en mix av ett dataspel o musikvideo än som en film. såg true grit istället - årets bästa sedda film.

The Silent City2010-10-24
vad är poängen? lite effekter men inget annat. funkar kanske om man är hooked på spel av denna typ men inte om man är ute efter att få en filmisk upplevelse. ödsla inte 7 min på denna.

Vampire Hunter D: Bloodlust2007-07-01
Fint animerad men lite ryckig - stort minus för dålig dialog

Hotel Rwanda2005-08-13
gripande historia men tyvärr inte så gripande som film. Dvs det är dina egna reflektioner på historien som engarerar inte filmen.

Sin City2005-07-07
Inte alls min typ av film. Vacker javisst, men nördig handling (som går ut på ju-mer-våld-ju-coolare-vi-är) och alldeles för mycket nya, icke utvecklade karaktärer.

The Bourne Identity2005-06-07
Originalfilmen är mycket, mycket bättre. Det är bara en tråkig upprepning med fokus på "hollywood", dvs det skall sprängas etc. Originalfilmen hade känsla framför action.

Kill Bill - Vol. 22005-02-12
Ettan söhg, tvåan gick an

Roger Dodger2004-10-23
Tragisk film, trodde den skulle vara bra men bara bortkastad tid.

Very Bad Things2004-05-22
Den sämsta film jag, typ..

The Bourne Identity2004-05-22
Stulet manus? Identitet Okänd..

Pusher2004-05-22
Cool film; "Franke, jag aer din van"