Alla kommentarer avjiggy

Cloverfield2008-03-02
Den maste ses pa bio annars funkar det inte. Hogt ljud ska det vara ocksa!

The Amazing Howard Hughes2007-11-20
helt ok rulle, kul att se den här och jämföra med the aviator tommy lee jones gör en bra tolkning av en väldigt väldigt intressant person.

Dum & dummare2007-08-15
som antikropp säger: osmart, förutsägbar och omogen humor MEN gjort på ett sånt bra sätt att man aldrig kan få nog av det....

Delikatessen2007-08-14
rolig, konstig, underbar....framtidsskildringar när dom är som bäst.

Crash2007-08-14
lite överskattad, men fortfarande en bra film

21 gram2007-08-14
sänker till fyra, men fortfarande den bästa i triologin.

Nacho Libre2007-06-27
idén är lysande, men besvikelsen är stor

Brick2007-04-11
femma...

Brick2007-04-11
mycket stark 4:a. snyggt foto, snyggt cuttad, bra dialog, härlig noir-känsla, färskt berättarsätt.

Babel2007-04-04
är ganska besviken, första delen av filme störde mig riktigt mycket, jag tyckte den kändes allt för krystad. Skådespeleriet var dåligt och det kändes bara tafatt. Estetiken är inte på något sätt nyskapande gentemot hans gamla filmer, utan bara en upprepning (dessutom sämre). Filmen blir bättre ju längre det går och japan historien är den enda som håller måttet. Den är mycket vackert utfört både berättarmässigt och estetiskt. Jag älskar scenen när hon går på nattklubb. I slutändan håller det till en stark 3:a.

Night Mail2007-03-09
älskar rappen! värsta flowet!

Chocolat2007-02-06
jag gick o köpte choklad mitt under filmen.

Rock the Bells2007-02-01
haha, vilken underbar dokumentär! Skrattade sönder mig åt alla nerrökta rappers och stressade promoters...

Repris2007-02-01
den använder sig av många clichéer men på samma gån bryter den många konventioner. Framförallt i berättarsättet. Och vilket foto sen!! Mycket gripande film!

Den stora lögnen2007-01-11
att ingen förstår ironin asså...

Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd2006-12-27
bästa av de nya,

World Trade Center2006-12-27
iiii håååå iii håååå (ljudet av min såg)

Sagan om konungens återkomst2006-12-25

Sin City2006-12-25
otroligt lyckad visuellt, film noir och seriekänslan är total. jag är otroligt svag för voiceovers från raspiga amerikanska manliga röster. dock är berättande inte tillräclkigt bra för att denna ska få toppbetyg

Den tredje mannen2006-12-25
slutet är så klockrent att det känns fel att sätta något annat än 5:a, även om filmen i sig bara är en 4:a i mina ögon.

Big Fish2006-12-25
sänker den till en fyra. mkt stark 4 dock.

A Night at the Roxbury2006-12-25
musiken är helt underbar men det faktum att sketchen med jim carrey är sjukt mkt bättre än hela filmen säger väl en del om resten

12 edsvurna män2006-12-23
det är vad man kommer fram till utan hur man kommer fram till det. Otroligt bra manus, skådespeleri och tempo. Övertalningarna känns inte alls krystade utan helt naturliga. Hela filmen flyter på och man sitter som fasklistrad hela tiden, även fast man vet hur den kommer sluta. magnifik!

Plutonen2006-12-23
en normal fyra. tillhör inte en av de bättre skildringarna av vietnam men på samma gång är det den enda filmen som tar upp det mesta, som behövs sägas om det kriget. det jag inte gillar är övertydligheten i filmen, vilket helt är oliver stones fel men men jag gillar skådespelarna Dr Cox, Charlie, Green Goblin etc. kul att se dom i lite seriösare roller.

Hit Me2006-12-15
vill se denna, då min syssling spelar huvudrollen!

Det stora blå2006-12-05
så överhypad! såg den häromdan.. visst finns det en del mäktiga scener i den. men kärlekshistorien är så jävla klichig och skådespeleriet är överdrivet dåligt.. men helt klart en godkänd film

Le Grand Voyage2006-11-30
helt ok film. det enda intressanta med den är att det är en eurpeisk film, med 3rd cinema ämne och ren och skär hollywoodestetik. finns det en så kallad eurpoeisk film överhuvudtaget undrar man då?

Idu dani2006-11-29
riktigt bra film.. man ser var redbull fått inspiration ifrån när de gör sina reklamer. dock är det här på en helt annan nivå.

Funny Games2006-11-23
otroligt bra film, oerhört provocerande. välspelad och underbart långsamt tempo, som gör det mycket realistiskt och spännande. den 9 minuter långa tagningen är underbart sjuk! Som åskådare till denna film blir man oerhört medtagen och medlurad. man tror man vet vad som händer......men icke!

Den sjunde kontinenten2006-11-19
TODAPE; bra att du inte ser slutet och ändå tror du kan betygsätta filmen. stark 4:a

Nästa sida »