Alla kommentarer avjohan93

Angivaren2023-04-29
Stark 3a! Mycket snygg och bra, Richard Widmark är grym i sin roll! Trappscenen är oförglömlig

Mördande skratt2023-04-22
Idén är toppenbra! Dennis Christopher som är en något underskattad skådis i mina ögon gör en mycket bra roll tycker jag, men filmen hade nog blivit ännu bättre om någon annan suttit bakom ratten, typ Carpenter. En svag 4a får den

Q - the Winged Serpent2022-10-08
Underbar film. En av Cohens bättre!

Wild Gals of the Naked West2022-09-30
Nja, halvdan. Till ex Faster Pussycat är mycket bättre och roligare!

Tomatkriget2022-09-18
Helkul film. Definitivt en av dem roligare tramsfilmer man har sett!

FernGully - den sista regnskogen2022-06-18
Fantastiska sångnummer! Lika bra på engelska som på svenska

Frälsning i direktsändning2022-06-18
Tim Curry är grym som alltid!

Please Don't Eat My Mother2019-04-09
Helkul film. Den är väl egentligen värd en 2a elr 3a men den är så underbart dum att jag inte kan låta bli att tycka om den! Känns som en sleazigare version av ”Little shop of Horrors”

She-Devils on Wheels2019-04-09
Känner för att höja till en ganska svag 4a, helt klart en av HGL’s bättre filmer!

Something Weird 2019-03-13
Den lever verkligen upp till sin titel, konstig stämning genom hela filmen, men det behöver inte vara något negativt enligt min mening i alla fall

The Weird World of LSD 2019-02-24
Ännu en kul och cool raritet som är jättekul att ha i samlingen min!

Color Me Blood Red2019-01-31
Höjer till en svag 4a. Jag diggar verkligen dess atmosfär och den svarta humorn!

Andy Warhols Frankenstein2019-01-18
Helt klart den köttigaste och blodigaste tappningen på frankenstein konceptet som jag sett hittils. Jag diggar’t!

Goldilocks and the Three Bares2019-01-10
Stundtals larvig som tusan, men jag kan ändå inte låta bli att tycka om den lite ändå!

Teenage Gang Debs2019-01-08
En riktigt skön ”Sleaze noir” raritet som är väldigt kul att ha i samlingen, jag diggar’t!

I Spit on Your Grave2019-01-06
En väldigt rå och sadistisk rape-revenge film vars våldtäktscener är svåra att ta sej igenom! Jag förstår verkligen att den var så kontroversiell då det begav sig

Lyckligare kan ingen vara2019-01-05
Överraskande bra! Känns lite som en svensk version av ”Love Actually”

A Smell of Honey, a Swallow of Brine2018-12-18
”Paula... i may be a BITCH but i will never be a BUTCH!”

Blues Brothers2018-12-15
En film man blir glad av. Riktigt bra musik också!

Mad Youth2018-12-14
Underhållande dans-scener! Jitterbugg är verkligen jättehärligt att beskåda tycker jag

In the Loop2018-11-29
Den här och Office Space är dem bästa komedierna som nånsin skapats enligt mig!

Zombie Flesh-Eaters2018-11-23
Definitivt en av dem bättre italienska Zombiefilmerna jag sett!

Elvis2018-11-23
Jag som älskar Elvis, både hans musik och några av filmerna, så hade jag ganska höga förväntningar på den här filmen.Dock blev jag något besviken. Russell överspelade lite tycker jag, och den går inte särskilt djupt trots sin längd, och den slutar lite abrupt tycker jag. Men jag ger den ändå en svag 4a för att den handlar om Elvis liksom

Blood Feast2018-11-18
Säga vara den allra första splatterfilmen som nånsin skapades, underbart mossig är den😄

The Curious Case of Dr. Humpp2018-11-18
En kul och cool raritet som är jättekul att ha i min samling!

Den krypande hämnaren2018-11-18
En något förbisedd klassiker inom sin genre i mitt tycke. Jag som tycker b-filmer är underhållande uppskattar verkligen den här!

Bara på skoj2017-04-15
Pantomime scenen ger den en 4a i betyg. Helt underbar, älskar den!

Vägen till guldet2016-03-29
Lite kul trivia: Det var tänkt att Elvis Presley skulle ha huvudrollen först

Lysande gift2015-12-20
Håller med Sznax, Neville Brands karaktär var den mest minnesvärda! Underskattad skådis, verkligen.

The Boogeyman2015-09-15
Väldigt tam i sin helhet med dagens mått mätt. Ett par sjyssta scener har den, men inte så mycket mer

Nästa sida »