Alla kommentarer avjssfrk

Herr Arnes penningar2012-11-21
Tämligen vek och överflödig. Se Stillers version i stället.

Great North2012-10-19
En troligtvis för evigt oförglömlig scen med migrerande karibuer fotade från helikopter. Lite onödig inblandning av samer, men överlag fint.

Ruben2012-10-19
Magiskt.

Havets son2012-08-09
Inte alls spännande, men en hel del fint foto och en rolig John Elfström.

Rosmersholm2012-06-03
Smått rörig och lite för hetsig filmatisering av en pjäs som står och väger mellan politiskt och psykologiskt drama. Laila Goody och Bjørn Skagestad är bra som Rebekka och Rosmer.

Mannen med filmkameran2012-02-29
Oerhört fascinerande och mäktig, men inte den femma FT trodde att den skulle vara. Jag borde nog ha valt bättre musik än att försöka synka Cinematic Orchestra på Spotify till en stum kopia, det var svårt.

Play Mate febr. 19672012-02-27
Inte särskilt rolig.

Med tidens gång2012-02-27
Manligt och svårt pretto, och givetvis jävligt mysigt. Musiken är oerhört bra, till och med den äckligt fläskiga saxofonen.

Uppfinnaren2012-02-27
Småkul slut, annars känns det här rätt gjort.

Min lillebror från månen2012-02-27
Å, så fint och rörande.

Flocken2012-02-27
Ljuvlig.

Ausfahrt der Chinakrieger von Bremerhaven mit der Straßburg am 31.7.19002012-02-27
Världens första och kanske sämsta panorering. Stort att ha sett.

Max amoureux de la teinturière2012-02-25
Roligare än Chaplin.

Du och jag2012-02-20
Skoj att den svenska titeln är själva motsatsen till den tyska.

Wanderers of the Desert2012-02-19
Hjärtskärande vackert och ganska kusligt. Lite skissartat berättande gör det lite småsvårt att hänga med. Stämningen påminner om Ibrahim al-Konis tuaregromaner. Svag fyra.

Biutiful2012-02-19
Pendlar mellan jättetråkig och intressant, men mynnar ut i en axelryckning. Spåret med de illegala invandrarna var bra, men själva grundhistorien engagerar inte nämnvärt. Halvjobbigt klippt, ofta hinner man inte ta in vad som händer innan scenväxling.

Bliv den du är2012-02-19
Närmast provocerande usel.

The Cliff2012-02-19
Poetisk och ordlös liten sak.

The Little Nazi2012-02-17
Minst en trea. Riktigt rolig.

Lejonjakten2012-02-15
Åh, skandinavisk skog gör sig inte så bra som djungel ens om man ställer dit en tre-fyra palmer. Unket beteende när de poserar vid lejonet, drar det i tungan och dylikt. Vilket jävla rövsläkte vi är, vi mänskor. Rekommenderar engelska Wikipedias artikel om filmen: http://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%B8vejagten

Stocktown X Sydafrika2012-02-15
Jag vill ha mer av allt, 28 minuter känns lite snålt. Sjukt intressant och spejsigt.

Laila's Birthday2012-02-13
Fantastisk liten film i all lågmäldhet. Otroligt fint slut.

La clef du problème2012-02-12
Fan vad otrevliga alla skulle vara då. Skaffa bättre vänner, och ring den jävla låssmeden.

Trompe-l'oeil2012-02-12
De rappande berättarna är roliga, men annars ger det här mig noll och intet.

Spöken vs. skelett 2012-02-12
Ytterligare ett bevis på att cricket är den mest obegripliga sporten som någonsin uppfunnits.

Anyone for Tennis?2012-02-12
Härligt surrealistiskt och värmländskt, vilket kanske är lite tautologiskt nu när jag tänker efter. Värmland, liksom. Vafan.

The Red Man's View2012-02-11
Kul att se att Griffith hade någon skam i kroppen, men filmen är inte direkt upphetsande.

Is Spiritualism a Fraud?2012-02-11
De behöver ju inte slå honom halvt ihjäl för det! Typiskt voffare att vara så jävla aggressiva jämt.

Jana Was Here2012-02-11
Den här har ju jag sett. Den var småtöntig.

Saltstänk och krutgubbar2012-02-11
Det är ju förfärligt larvigt, men mysigt. Dialekten är fantastisk att lyssna till.

Nästa sida »