Alla kommentarer avkanzi

Dagarnas skum2014-01-27
Så otroligt dålig. Tråkig, ful, ointressant, tjatig, och enerverande pretentiös.

Gravity2013-11-03
Visuellt och fysiskt otroligt snygg, häftig, imponerande och sevärd. Manus- och skådespelarmässigt oväntat dålig. Clooney är extremt irriterande och Bullock ganska överskattad. Premissen varför dessa människor är på plats och agerar som de gör är obefintlig. Det är som att en bra och en dålig film möts, med ambivalent resultat. Hade förmodligen vunnit mycket på att använda helt okända skådisar.

The Black Power Mixtape 1967-19752013-10-23
Intressant film, men detta är till störst del på grund av faktumet att ett svenskt team spelat in materialet på 60-/70-talet. Filmen i sig är bra men inte så mycket mer. Sevärd absolut.

Rock of Ages2013-10-01
Halvspolade igenom denna tågkrasch till film. Ful, märkligt tempo och rolig på ett tråkigt sätt. Oförklarligt kändistät rollista, dito höga imdb/metacritic-betyg och hyllningar av den platta musiken.

The American Scream2013-09-29
En varm och intressant dokumentär med några märkliga karaktärer.

Ninja III: The Domination2013-09-22
Kul men bedrövlig. Hatade killen så mycket, vilket jag antar att man inte skulle?

Sharknado2013-09-22
Så dålig. På så många sätt.

Pacific Rim2013-08-21
Väldigt underhållande. Sjukt bananas.

Johnny Carson: King of Late Night2013-08-14
Väldigt fascinerande och intressant. Särskilt då han i princip är helt "okänd" i Sverige, men en av de största underhållningsprofilerna i USA:s historia. Osäker på om det är filmen eller bara hans historia som är en femma dock...

A Band Called Death2013-08-02
Intressant öde och framförallt band. Skivan är extremt bra och före sin tid. Också intressant att det är samma stad och tidsperiod som Sixto "Sugar man" Rodríguez, men i likhet med den lämnar även denna film en hel del att önska. Bitvis väldigt fin och rörande dock.

Let Me In2013-06-20
Välproducerad, snygg och välspelad. Bättre än den svenska på många sätt men inte överlag.

Falsk som vatten2013-06-20
Överraskande bra film. Ok, dialogen och vissa skådespelarinsatser lämnade en del att önska men den slår många nutida produktioner på fingrarna.

Evil Dead2013-05-19
Man kan inte göra en film med så här dåligt skrivet manus och så dålig dialog 2013. Det blir extra uppenbart efter att ha sett Cabin in the woods som man satt och jämförde med konstant och som vinner på samtliga punkter.

Django Unchained2013-04-08
Oväntat medelmåttig Tarantinofilm, som är varken är snygg eller har särskilt bra dialog. Shootout-scenen är väl det som räddar den. Christopher Waltz överglänser Jamie Foxx så till den milda grad att det känns som han spelar huvudrollen.

Buried2013-02-17
Ett väldigt bra filmkoncept som tyvärr led av alldeles för slarvigt manusberättande, slappa planteringar och irrationellt beteende. Ja, det kanske är den mest skräckinjagande situation en person kan befinna sig i, men just därför tror jag man fokuserar på de få parametrar man kan påverka när man väl agerar. Överaskningsmomenten i en låda är ganska begränsade...

Who Is Harry Nilsson (And Why Is Everybody Talkin' About Him?)2013-02-17
Inte en klockren film rent filmistiskt, men en intressant dokumentär om en verkligen fascinerande och spännande karaktär i musikhistorien. Rekommenderas verkligen.

Bones Brigade: An Autobiography2013-02-17
Välgjord och intressant. Riktigt bra.

The Rum Diary2013-02-10
Ganska menlös film; utan direkt handling eller sammanhängande scener. Minns boken som bra, men denna hade kunnat slopats.

Fallen ängel2013-01-07
Inte 100% men imponerande oförutsägbar och fantastiska repliker. David Lynch har hämtat en hel del inspiration från Preminger.

Hobbit: En oväntad resa2012-12-29
En ok matiné, men trots allt en skugga av LOTR-filmerna... Onödigt lång, ineffektivt och dåligt berättat, buskis-humor, 3D-effektsökeri etc.

Bobby Fischer mot världen2012-12-29
Välgjord, intressant och snyggt genomförd dokumentär om ett djupt fascinerande och gripande livsöde. En trasig själ...

Skyfall2012-12-03
Stabil action, snyggt foto, bra skurk. Tyvärr rätt dum, bitvis märklig och med ovanligt dåliga/daterade kvinnoroller.

The Men Who Stare at Goats2012-11-15
Helt menlös film. Tråkig, oengagerade etc. Och då är jag ändå intresserad av ämnet, läste en bra artikel om detta för typ 10 år sedan, men detta bidrog sannerligen inte till något positivt...

Så jävla metal2012-11-13
Ganska underhållande och helt ok dokument. Lite fragmentarisk och ojämn (såklart) men det är en svår film att göra, särskilt med vad jag utgår ifrån ganska begränsad budget.

Rubber2012-09-20
Somnade.

Mission: Impossible - Ghost Protocol2012-06-09
Helt ok biofilm. Ser jag den på tv igen kommer jag att zappa direkt.

Source Code2012-06-09
Bra och trevlig "intellektuell" action.

Prometheus2012-06-09
Svag tvåa. Handlingen är en katastrof och ju mer man tänker på den desto mer irriterad blir man. 3D:n är undermålig. Skådespelarna är sådär. Helt onödig prequel.

The Cabin in the Woods2012-06-09
Härlig och rolig. Mycket kärlek till genren, men jag hade efterlyst lite faktisk skräck. Många gamla skådis-favoriter!

The Avengers2012-06-09
Ok för sin genre. Dialogen är ju bra, men motståndarna är lite för fåniga, liksom storyn.

Nästa sida »