Alla kommentarer avkavorka1

Se upp för Jönssonligan2020-12-27
En oerhörd besvikelse. Känns mer som en barnfilm. Lite som en parodi på de gamla filmerna. De har tagit små delar av alla de gamla filmerna och satt ihop en osammanhängande smörja. Inga roliga poliser och ingen riktig kupp heller. För oss som haft de gamla filmerna högt upp på listan över svenska sevärda filmer blir detta en överkryssad etta i betyg!

The Baytown Outlaws2012-12-19
Som sagt, den här filmen vinner inga oscars, men shit vilken skön rulle. Hade inga förväntingar och visste att den var lite skruvad, och jag fick precis det jag ville ha. Sköna karaktärer rakt igenom och en klar fyra i betyg!

Hamilton 2: Men inte om det gäller din dotter2012-12-19
Rejält besviken på denna. Första filmen med Persbrandt tyckter jag var riktigt ok. Hade väntat mig något liknande denna gång men så mycket sämre den var! Han (Hamilton) flänger runt och dyker upp en stund i ett land för att vara någon annanstans strax efter, och på vägen känns det som att man ska bygga ihop en liten extra story själv då handlingen rusar fram utan någon direkt förklaring. Nä, sätt på en gammal bondrulle eller varför inte en arne dah istället

Gangster2012-12-19
Är denna film ett skämt?! Har de själva tittat på den innan de släppte ut den!?

Switch2012-10-23
Lite för otroliga händeleser för att det ska vara trovärdigt. Ibland hoppas det dessutom runt som värsta bondfilmen bland balkonger och trappräcken. Hon är ingen superhjälte direkt! Och komedi...?! Vart var det roliga i den här filmen!?!? Överraskande bra skådespel av Cantona. Nja...mellan stark tvåa och svag trea tycker jag...

Dumma mej2010-11-29
Ovanligt bra 3D, och riktigt rolig. Konstiga musikval och en ganska enkel handling. Men filmen är bra och trean är stark!

Shutter Island2010-11-23
Gav den en trea först, men efter att ha sett den en andra gång (vilket rekommenderas!) måste jag ändra till en fyra! Genomtänkt och annorlunda story!

Wild Target2010-11-23
Riktigt rolig, skrattade flera ggr, dock i kortaste laget. Stark trea!

Red2010-11-23
Helt klart över förväntan! Ok, lite fånig emellanåt men mkt underhållande! Satt med ett leende på läpparna nästan hela filmen. John Malkovich är ju bara för grym!

Inception2010-08-18
Annorlunda film som var väl värd ett biobesök. Ibland lite rörig och på vissa ställen tycker åtminstånde jag att det inte riktigt håller. Men häftiga scener och två och en halv timma gick fort!

Changeling2009-02-26
Att det är en sann historia gör hela filmen. Annars hade den varit ganska kass!

Frozen River2009-02-26
Meningslös film!