Alla kommentarer avkissmestupid

The Party2017-09-11
Svårbeskrivlig. Bland det sämsta jag sätt, men på ett ganska fascinerande sätt.

Inside Job2011-10-22
Välgjord, men något spekulativ klippning? Och så är det problematiskt att tillskriva ett fåtal vita män hela ansvaret för något som snarare beror på kapitalismens immanenta vidrighet. Kanske ett strategiskt drag att undvika Marx men ja........ >:(

Fucking Åmål2010-08-12
Ser om den titt som tätt och slås varje gång av hur ofantligt pricksäker den är. Dör varje gång scenen med "Underground" kommer.

Angel2010-08-07
Ibland behöver man sådana här filmer för att fullt ut kunna känna tacksamhet gentemot mediet. Nu kommer jag uppskatta min nästa Hitchcock mycket mer. Tack Colin för att du låter Helena Bergström skrika "du är för fan inte klok!" var femte minut. Men vad fan är det för jävla namn karaktärerna har?

Gruvarbetarna i Harlan County, USA2010-08-04
Åå, vilken bedrift, vilka underbara människor! Blir helt socialistblödig.

Skuggan av ett tvivel2010-08-03
Nja, lite väl seg och utdragen för att nå riktigt höga Hitchcock-höjder. Cotten bra som vanligt, Wrights överspel lite enerverande.

Den tredje mannen2010-08-02
Ibland tänker jag på den här filmen och hur förkrossande magisk och rakt igenom briljant den är och då måste jag allt som oftast sätta mig ner. Älskar, älskar, älskar.

Repet2010-08-01
Lysande! För tankarna till Roald Dahls novell "Lammsteken", som även spelades in som en kortfilm regisserad av just Hitchcock några år efter "Rope".

Charade2010-08-01
Titelsekvensen!

Wall Street2010-07-28
Bla bla girig och naiv ung man bla bla sex i motljus bla bla desillusionerad bla bla bla

Kär i Paris2010-07-21
Ett jävla elände till film. Gillar Audrey och de underbara Givenchy-kreationerna, men det räcker inte på långa vägar.

Buffalo '662010-07-20
Åååååhhh!!!

The Squid and the Whale2010-07-06
Kanske min favoritfilm från 00-talet.

Smashing Time2010-07-05
Det var den.

Greenberg2010-07-05
Usch, jobbig film. Stiller är så plågsamt patetisk. Påminner en mycket om både en själv och många i ens närhet.

Inte en chans2010-07-04
Lite seg. Pluspoäng för den utstuderade 70-talskänslan.

Smashing Time2010-07-04
Gissar att låten är bättre än filmen.

Den sista färden2010-07-03
Riktigt bra och obehaglig klassiker. Har synnerligen traumatiska barndomsminnen kopplade till den här filmen + eftermiddags-TV.

Så som i himmelen2010-07-02
Vilken underbart vidrigt film. Önskar att jag hade sett den här med någon så att vi kunde tävla om att droppa de mest förutsägbart ironiska sågningarna.

Withnail och jag2010-06-19
En av mina absoluta favoriter, så hysteriskt rolig. Viker mig av skratt bara jag läser citat från den.

Ett annat land2010-06-08
Jag skulle vilja ha den här filmen rullandes någonstans i hemmet dygnet runt enbart för att de är så fruktansvärt snygga.

Den hemliga trädgården2010-06-08
Jag måste få tag i den här filmen känner jag.

Terrassen2010-06-06
Intellektuella kulturarbetare pratar om ångest och relationer i två och en halv timme. Jag är så jäkla lättköpt att jag sväller det med hull och hår.

Panik i gangstervärlden2010-05-02
Riktigt bra film. Synd att den svenska titeln är så jävla dum bara.

Skuggor och dimma2010-05-02
Rar hyllning till expressionismen och som vanligt många bra skådisar. Har svårt att se Lily Tomlin som annat än Debbie Fiderer i "West Wing" dock.

Videocracy2010-04-29
Fast Lele Moras ringsignal är HILARIOUS.

Videocracy2010-04-29
Italien alltså, vad säger man. Inget strålande dokumentär dock, känns ofokuserad.

Min vän Harvey2010-04-21
Stewart är så himla fin! Påminner mycket om Sellers i "Being There". Nära femman.

Mean Girls2010-04-19
Underskattad!

Can't Buy Me Love2010-04-18
Dempsey är verkligen ett svin. Fast snygg.

Nästa sida »