Alla kommentarer avkoldowsky

Min kusin Vinny2015-01-31
Fantastiskt soundtrack!

The Broken Circle Breakdown2013-12-01
Svag trea. Full patte på alla (!) växlar = övermäktig soppa av tragik och elände vilket gör det svårt att ta till sig historien. Lite synd.

Back to the Beach2013-10-11
Något av det bästa jag sett!

Kid 'in' Africa2013-04-13
Det går ju egentligen inte att betygsätta något såhär bisarrt, så många nivåer av katastrofal vidrighet. Men se den, för all del. Som tidsdokument är det väldigt intressant.

Den sista vågen2012-11-26
Peter Weirdo <3

Drottningen av Versailles2012-11-19
Extremt intressant och så jävla absurd!

Ballet mécanique2012-10-25
Snudd på femma! Briljant! Ståpäls! :D

Strejken2012-10-23
Helt fantastisk! Vilken rulle!

Natt och dimma2012-09-19
Intressant att så många stör sig på berättarrösten... Texten (som framförs av Michel Bouquet) är överlevaren och poeten Jean Cyrols egna ord och bildar i min mening en ypperligt fin och effektiv kontrast till bildspelet.

Det gyllene fältet2012-07-26
Vilken jävla rulle. Genial!

The Cove2009-09-15
stark fyra för filmen, femma för viktigheten. the cove är ett måste!

Fuck You, Fuck You Very Much2009-09-11
dokumentären man aldrig vill skall ta slut. så många sanningar! vilket jävla geni!

9 to 5: Days in Porn2009-09-02
svag fyra. objektiv, o-glammig, bra research och välgjord. en av de bättre pornomentary's jag sett.

40 Year-Old Virgin2008-10-27
"I am aquaman"-repliken höjde från 1:a till 2:a. Hahaha :D

Mister Lonely2008-09-24
jag tycker ungefär så här, http://www.grymfilm.com/index.php/2008/09/23/i-am-so-lonely-im-mr-lonely/

Hansel & Gretel2008-09-01
Snyggt. Och tunnt.

Extreme Private Eros2008-08-25
sällan har jag skådat något så intimt. intimt, banbrytande, vågat och utelämnande på en och samma gång utan att någonsin snudda vid att kännas pretto eller sökt. det svart/vita ofokuset, det osynkade ljudet och det nakna berättandet ihop med den totala, råa ärligheten och de sällsynt självständiga karaktärerna gör att Kazuo Haras dokumentation riktigt smyger in under huden och naglar sig fast. utan att jag knappt märkt av det har filmen passerat och jag sitter mållös och hänförd. Haras blottning är genial.

The Signal2008-08-22
nä. fyfan. eländes elände. kass regi (alla tre!), krystad story, illa producerat, horribel dialog, noll spänning, tunn motbjudande presentation, taffligt skådespel och allmänt värdelös. jag hatar signal-skiten. varför kastade jag bort 99 (oåterkalleliga!) minuter på den här smaklösa, vattniga amatörsoppan?! tacka vet jag soppa på spik.

Zen - The Warrior Within2008-06-14
zen är grym. men rullen är rätt värdo. synd. gillar pinkaew men han borde verkligen ta och förnya sig.

No Country for Old Men2008-06-14
bardem är alldeles ohyggligt benhård i sin oklanderliga pottfrilla och iskalla attityd. och när han lugn som en filbunke drar genom texas med sin enorma puffra, tryckluftsmackapär och uttryckslösa nuna blir tillochmed jag rädd. castingen är förmodligen den bästa ever. perfekt. alla fullkomligen briljerar i sina insnöade småstadskaraktärer. och fotot liksom ljudsättningen ger en rysningar av välbehag. elegantare thriller får man leta efter. en lyfter på hatten för brollorna coen!

Violent Streets2008-06-12
grötigt och ofokuserat, men vissa scener är helt briljanta. svag trea.

Kod Mercury2008-06-02
en studie i fullkomligt meningslös, klyshig och krystad idioti-action.

Hänsynslös ungdom2008-05-28
inledningsscenen är grym! :D

Varför reste Bodhi Dharma till Fjärran Östern2008-05-27
svår film att betygsätta när den är så mycket mer än bara en film. det är snarare en 140 minuter lång koan. som snuddar vid en femma.

Robinson's Garden2008-05-21
loves it, loves it, loves it! purrfection. jag är blåst av stolen.

Up the Yangtze2008-05-10
väldigt intresasnt dokumentär som berör och engagerar. den har sina skavanker, men är väl sevärd. stark trea/ svag fyra.

Napoli Violenta2008-05-10
jag vill också ha en miniliten, jättefort fiat! :D stenhård italio crime med många fantastiska scener (bowlingen och motorcykeljakterna!) och med ett av de bästa soundtracksen någonsin! stark trea.

Peep 'TV' Show2008-05-07
riktigt klurig rulle som utmanar och ställer en mot väggen. jag gillar verkligen filmer där det är upp till mig som tittare att avgöra vad det hela går ut på, där man interaktiveras i handligen. på ytan är peep tv show kompakt ångest paketerad i taffligt dv-format, men filmen är bra mycket smartare än så. ångesten är konstruktiv och frågeställningarna och de budskap som levereras är intressanta. den "taffliga" produktionen är för mig en del av helheten och bidrar med viss tyngd åt helheten. det finns oändligt många aspekter och detaljer att diskutera kring filmen, men det känns inte som det hör hemma här ;) sen finns det såklart en del mindre bra saker också. stundom kändes den för bred och ofokuserad för sitt eget bästa. lite kaka på kaka här och var och en smula övertydlig i vissa avseenden. men det vägs upp av hasegawas smått magiska person. efter mindre än 24h är jag redan sugen på att se om den.

Os Trapalhões na Guerra dos Planetas2008-05-05
vem fan behöver knark när det finns brazilian star wars?! :D

Cloverfield2008-04-07
cloverfield gör mig arg.