Alla kommentarer avlave

Water's Edge2020-04-17
Fasen, Nathan Fillion gör även en medioker film sevärd.

Dödens tåg2020-03-21
Underskattad actionthriller från 90-talet. Kändes rätt välgjord för att vara TV-film. Charmigt underhållande.

Desperado2019-07-14
Första halvan är gjuten, sen tappar den dessvärre. Men musiken väger upp. En film som inleder med Six Blade Knife måste man ju gilla.

Beach Babes from Beyond2019-07-04
Rollistan är idel kändis-släktingar: Travoltas och Swayzes brorsa, Charlie Sheens o Emilo Esteves farbror och Stallones mamma... Som en bonus dyker även Robin från gamla TV-serien Läderlappen och Robin upp, i något äldre version.

Ninja2019-06-23
Äkta 80-tals ninja-ostrulle - från 2009? Det finns hopp om livet.

Mission: Impossible - Fallout2019-03-04
Tom Cruise springer igen! Och åker motorcykel. Och gör en massa galna och välfilmade stunts i snygga miljöer. Underhållning för stunden.

I hennes majestäts hemliga tjänst2018-11-12
På senare tid tycker jag denna är en av de bästa Bondfilmerna, om än med en av de svagare Bond-skådisarna. Lazenby är dock helt okej för det mesta. Grym titelmelodi, sjukt snyggt filmat och suveräna actionscener. Och i mitt tycke den överlägset bästa av Bond-brudarna.

GoldenEye2018-10-23
Ja, jösses Famke Janssen är ju helt vansinnigt underhållande i rollen som Xenia Over-the-top. Antagligen den sista bra Bond-filmen.

Nick Fury2018-10-20
Charmig serietidningsrulle. Hasselhoff är en betydligt bättre Nick Fury än Samuel "mutha****ing" Jackson.

Ironclad2018-10-15
Blodig medeltidsmangel. Lite underligt att "danskarna" pratar ungerska, men ja... 1200-talet var nog en förvirrande tid. Kanske det som shaky-cam filmfotografin försöker återspegla - för det bidrar inte till mycket annat.

Children of Dune2018-10-08
att klaga på att Frank Herberts Dune-värld är patriarkal är som att gnälla över att öknen är full av sand.

Macho Man2018-09-14
Echte klasse!

Kung Salomos sk(r)att2018-07-13
Underbart charmig matinérulle. Händer saker precis hela tiden, inte en scen som drar ner tempot. Och det påminner en att inte ta så allvarligt på livet. Så det är bara att bunkra upp med popcorn, luta sig tillbaka och göra sig redo att dra på smilbanden.

Star Wars: The Last Jedi2018-02-04
Någon skrev något om expectation subversion. Som om det skulle vara en bra grej. Okej, mina förväntningar var att se en underhållande Star Wars film (de brukade vara underhållande, minns ni?) och BAM, jag fick det här! Expectaition subversion. Så nyskapande. Förväntas jag då ge den ett gott betyg för det?

Spider-Man: Homecoming2017-07-12
Man har mixtrat för mycket med originalmaterialet för att en gammal marvel-diggare ska känna igen sig - det enda karaktärerna har gemenstamt med förlagorna är namnen. Och jag gillar inte den högteknologiska spindel-dräkten - det blir för mycket mini-Iron Man över det hela. Med det sagt är det en trevlig och underhållande rulle, Peter Parker är skönt nördig och iklädd Spider-Man kostymen kvick och rolig, precis som det ska vara.

Hobbit: Femhäraslaget2017-06-09
Och så stör jag mig på att krigare som ställer upp sig i formation inför en sammandrabbning i nästa sekund bryter den för att istället blint rusa in i striden.

Hobbit: Femhäraslaget2017-06-09
Nej, det här var ju inte så värst bra. Det är svårt att engagera sig för karaktärerna, en del är djupt osympatiska - dvärgarna, alvkungen, Alfrid - andra är bara platta. Och utan ett engagemang blir det här bara en rätt slät CGI-orgie. Martin Freeman är strålande och det finns några ljusglimtar – murbräckan framförallt, och Dáin - men de är få och korta. Annars är det imponerande att trots seriens cirka 7,5 timmars speltid inte lyckas få med rätt väsentliga delar ur en knapp 300-sidors liten bok.

Cloud Atlas2017-06-09
Jag förstår inte hur man inte kan förstå den här filmen. Det är ett antal olika berättelser som berättas samtidigt. Det har gjorts förr. Enda som gör att det kan vara svårt att hänga med är klippningen och formen - och det är knappast ett tecken på kvalitét. Berättelserna är det inget speciellt med, en del lite mer intressanta än andra, överlag rätt enkla historier. Skulle jag enbart se till det kvasifilosofiska new age-tramset till ”budskap” skulle det inte ens på tå nå upp till pekoralens lågvattenmärke. Men delar av berättelserna är som sagt milt underhållande, framförallt farsen på ålderdomshemmet, därav något generösare betyg. Musiken är också i mitt tycke väldigt fin.

How to Seduce a Virgin2017-01-02
plågsam på alla plan

X-Men: Apocalypse2016-11-25
Scenen med Quicksilver i skolan var kul. Annars lite segt och intetsägande.

Son of Batman2016-09-05
Lite väl blodig för en barnfilm? Och för irriterande korkad för att vara ngt annat. Störig unge.

Garlic Is As Good As Ten Mothers2016-06-30
Fasen, känner att jag fick vitlöksandedräkt bara av att ha sett det här =) Fyra chokladdoppade vitlöksklyftor av fem möjliga!

Jack Ryan: Shadow Recruit2016-04-22
Träiga skådisar, träig story. Förolämpande dumt från början till slut. Dessutom: skakig handkamera är skakig.

Saknad i strid2016-03-15
Cannon group och Golan Globus i samarbete borgar ju för kvalitet. Och konnässören blir inte besviken. Det är balanserat, smakfullt och med sinnrik dialog rakt igenom.

Double Impact2016-03-15
vad kan möjligen vara bättre än Klåddan? Jo, TVÅ Klåddan!

Collateral2016-03-09
Lite kul att höra Calexico i en film

Örnnästet2016-03-09
Boken är en tät spionthriller, filmen är mer actionbetonad. Inte för att det är något fel med med det - det är en annan åktur bara. En gjuten krigsfilm helt enkelt. Clintan är stenhård. Och det verkar som att regissören upptäckte mot slutet av filmen att han hade en massa lådor sprängämnen kvar, och tusan heller att han tänkte låta det gå oanvänt. ALLTING exploderar!

Björnön2016-03-08
Har samma titel som en bok av Alistair MacLean. Och därmed upphör likheterna. Vill man ha sett alla filmer med Donald Sutherland kan man ge denna en chans. Vill man ha spänning och en bra historia bör man läsa boken. Som en liten bonus har även Christopher Lee en liten biroll.

Sneakers2016-01-02
På sina håll charmigt underhållande, men tappar tyvärr ideligen tempo, och utdragna sliskigt sentimentala scener drar ner betyget. Lite före sin tid i några idéer.

Hunter Prey2015-09-08
Riktigt snyggt filmat grustagsfilm. Lite för tunn handling för att hålla intresset uppe i 90 min, därav lite lägre betyg.

Nästa sida »