Alla kommentarer avluxlisbon

Bäst före2014-08-05
Var ändå ganska underhållande på 3 timmars-färjan när man var trött och sysslolös. Att jag inte tillhör målgruppen som filmen riktar sig till (medelålders) är en annan femma. En helt ofarlig mellanmjölksfilm för människor på 50-plus, helt enkelt.

Interior. Leather Bar.2014-04-27
På ett sätt knepig att bedöma, men jag tyckte om den. Tycker, precis som föregående talare, att den var intressant. Och så har den bra budskap.

Löftet2014-04-11
Besvikelse. Började rätt lovande, men tappade verkligen. Kasst slut.

Dom kallar oss mods2014-03-22
Fantastiskt tidsklipp av en svunnen tid. Stockholm har nog aldrig sett så bra ut som på den här tiden. Tungt, men väldigt bra och tankeväckande. Jarl lyckades verkligen fånga en känsla.

The Wolf of Wall Street2014-02-03
Filmen hade sina stunder. Men till största del kändes den glorifierande på ett trist sätt. Och jo, människosynen var faktiskt kass...

Her2014-01-28
Magisk... Phoenix och Johanssons insatser är bortom ord. Inga andra hade kunnat spela dessa roller bättre än dem. Hela filmens atmosfär är förtrollande. Är så glad över att ha fått uppleva den här filmen.

Captain Phillips2014-01-27
Aningens utdraget mot slutet, annars spännande och riktigt välspelat. Stark trea.

Karate Kid - Sanningens ögonblick2014-01-20
Hur underbar är inte den här filmen då? De två timmarna bara svischade förbi. Daniel LaRusso in my heart.

Dallas Buyers Club2014-01-19
Tycker att både Jared Leto och Matthew McConaughey är värda alla priser de kan få för den här filmen.

American Hustle2014-01-07
Ytterligare bevis på att man bör sluta höja David O. Russell till skyarna. Så överskattad.

Dream a Little Dream2014-01-03
Corey och Corey gillar man ju, men den här filmen var inget vidare. Konstig story och på tok för lång.

Blå är den varmaste färgen2013-12-23
Känner mig mållös. Bortom ord. Helt och hållet fantastisk.

A Perfect Day2013-12-18
Är generös i betyget pga Rob Lowe.

Surviving Christmas2013-12-10
Känns egentligen lite väl generöst att ge filmen en tvåa. Skyller på att det är julstämningen som påverkar mig att vara lite extra snäll med betyget...

Jul i Smokey Mountain2013-12-10
Knasig julfilm som kändes alldeles för lång. Men den hade en värme, till skillnad från många andra snabbt ihophaffsade julfilmer från 00-talet.

Dear Santa2013-12-08
Så cheesy och så förutsägbart. Men jag måste sätta en trea eftersom att jag ändå blev rätt engagerad i den fåniga men rara kärleksstoryn (och för att det var underhållande när rivalerna bitchade mot varandra).

Gingerdead Man 3: Saturday Night Cleaver2013-12-08
Haha. Så uselt. Men är det jul så är det, och då måste man faktiskt ta sig igenom sånt här.

Jultomten2013-12-06
Gullig och charmig emellanåt men rörigheten drar ner betyget.

Night Claws2013-11-25
Men det här skulle ju bli Reb Browns comeback - hallå! Nu kanske vi aldrig mer får se honom... Fast tur är kanske det. Reb är inte densamma i modern tappning. Man saknar hans blonda kalufs. Nä, vill man se film med Reb så slår man på Yor. Nothing else.

Syd Barrett's First Trip2013-11-25
Det här säger väl egentligen allt och ingenting. Utan Syd Barrett är världen en tommare plats.

Pink Floyd: The Story of Wish You Were Here 2013-11-25
Ja, Pink Floyd var och är världens bästa band någonsin. Ändå vet jag egentligen inte hur mycket bakgrundsinfo jag vill ha om denna fantastiska skiva. Den talar ju så bra för sig själv. Men det är klart att jag inte kan låta bli.

Dödlig skörd2013-11-12
Den underliga stämningen och ovissheten om vad som hade skett (och skulle ske) var helt fantastisk. Den genialiska musiken passande in otroligt bra, och förstärkte filmens känsla ännu mer. Och för att inte tala om det bisarra slutet. Wow.

Rösten inifrån2013-11-11
Gillade början som var både otäck och obehaglig, men filmen tappar tyvärr en bit in och den rysliga känslan suddas ut. Snäll trea.

Spike Island2013-11-08
Kändes ibland rätt ofokuserad, då filmens andra halva var sådär planerad. Det gjorde att storyn fick en "slutkläm" som kändes alldeles för lång. Annars en fin film med bra musik.

Rymdens vampyrer2013-11-04
Fantastisk. Effekterna, Mathilda May... breathtaking!

Frances Ha2013-11-04
Va? Osympatiska och kalla karaktärer som levererar "coola" repliker är något jag klarar mig utan. Nej, det här kan inga David Bowie-låtar i hela världen rädda. Och den förtjänar definitivt inte att få jämföras med Woody Allens filmer. En riktig besvikelse.

Monster2013-10-20
Vilken toppenrulle. Underbart 80-tal med monster och oemotståndliga specialeffekter.

Gremlins 2 - Det nya gänget2013-10-20
Fantastisk uppföljare. Gizmo 4-ever!

This Is the End2013-09-24
Slutet ägde allt.

The Bling Ring2013-09-07
Det visuella är filmens största behållning. Utöver det är filmen ganska intetsägande, tyvärr. Se hellre Coppolas mästerverk Lost in Translation och Virgin Suicides.

Nästa sida »