Alla kommentarer avm98_hen

Moneyball2012-09-17
Brad Pitt är verkligen genomkass. Värst är när han ska vara auktoritär och bara blir pinsam ("That's what losing sounds like"). När han får hjälp av andra skådespelare går det bättre. Scenen med ex-frun och hennes man är OK liksom Hoffman och Hill räddar många scener. Men inte hela filmen.

De hänsynslösa2012-04-25
Överspänd och illa castad. Hade passat bättre som teater. Det känns som teater. Något för tv4 sommarrevy. Första gången jag ser Harvey Keitel sjabbla bort en scen (den i förarsätet).

Jane Eyre2012-03-19
Bästa kostymdramat jag sett. Vilket inte säger så mycket i och för sig. Men det här var bra.

Casino2012-03-12
Jag hade först satt en trea men såg att den då fick samma betyg som Fool's Gold. Höjde till fyra och det är faktiskt Pescis förtjänst, inte De Niros.

Next2012-03-11
Kul att de onda är fransmän. Det låg väl i tiden för USA året 2007. I övrigt inget vidare.

Annie Hall2012-03-06
Inte intressant, inte roligt, inte underhållande. Och just det -dålig musik också,

Midnatt i Paris2012-03-03
Som en pralin. Tidsresorna funkar faktiskt, kanske för att man skippat alla tråkiga praktiska problem de skulle medföra i verkligheten.

Friends with Benefits2012-02-22
Gilmore Girls fast par.

Vicky Cristina Barcelona2012-02-22
Shit vad dom pratar. Men det är ganska kul, och mycket välspelat.

Gone Baby Gone2012-02-08
Det är en ganska krystad story han har att jobba med Ben A. Men det blir ett gediget hantverk och dialogen är riktigt bra. Amy Ryan är dessutom fantastisk.

Brotherhood of War2012-02-08
Ändlösa krigsscener, falsettskrik på koreanska, bröl. Och så lite stråkar på det. Risig story, dåligt skådespel (mamman är en ren katastrof) och värdelös musik. Mera Hollywood än Hollywood självt.

No Country for Old Men2012-02-02
Härligt rå och rakt på sak.. Men vad gjorde Lee Jones karaktär i filmen? Den hade lika gärna klippts bort -helt. Tillför ingenting.

Bad Teacher2012-01-20
Phyllis Smith gör filmen -hon är helt underbar. Resten är OK.

Tinker Tailor Soldier Spy2012-01-19
Åh så vackert. Ack så obegripligt. Jag måste läsa boken för att haja vad som hände egentligen.

Drive2012-01-17
Jag älskar ljudet! Eller ska jag kanske säga avsaknaden av ljud. Allt är rakt på sak med den här filmen. Skådespelet, fotot, storyn allt! Härligt nedskruvat tempo och ett av de iskallaste morden på duk. Jag vill redan se om den.

Nördarna kommer2012-01-17
Eftersom jag, i jämförelse, känner långt mer sympati för sportnissarna än nördarna faller hela tanken med filmen och blir till en enda lång och äcklig vandring genom nördarnas vidriga övergrepp mot kvinnor.

Sommaren med Göran2012-01-09
Jag gillar det här. Välskrivet och underhållande. Visst, Hellenius håller kanske inte riktigt och portättet av KTH:aren är inget vidare undantag från innebandyklubban, men jag hade verkligen roligt när jag såg den. Och jag tycker den lyckas överraska något dessutom.

Morden i Midsomer - The Night of the Stag2012-01-09
Alltså, när lokalbefolkningen utför hjortdansen med horn på huvudet var det ridå ner totalt.

Las Palmas2012-01-09
Fan vad jag skrattade!

Horrible Bosses2011-12-09
En blueprint på Hangover egentligen, men jäklar vad Spacey är bra.

True Grit2011-11-28
Jeff är lite i överkant ibland. Annars en god rakt-på-sak-story med bra musik. Men slutet måste styckas bort som en äcklig svål.

Blades of Glory2011-11-25
Jag skrattar lite ibland och är nöjd med det.

Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten2011-11-01
Jag hade för mig att serien hade lite humor och charm. Den här filmen har hursomhelst varken eller.

The Town2011-11-01
Stort plus för Afflecks träningsoveraller. Plus också för stämningen. Minus för ljudet som ibland stör oerhört; automatkarbinerna låter som fyrverkerier och det kunde vara mindre musik.

Min låtsasfru2011-11-01
Fåret gör filmen.

Den enfaldige mördaren2011-10-17
Scenen med Månssons pengar och fabrikören gör filmen värd att se, men i övrigt ingen höjdare.Kul med politisk film men jag tycker slagkraften faktiskt blir mindre när Alfredsson blandar in faschism; hade blivit bättre tryck om fokus hölls kvar på kapitalismen.

The Accidental Husband2011-10-17
Jag vet inte vad som fick Firth att skriva på för den här filmen, men han borde ta alla pengarna och kulturkompensera i något projekt i ett fattigt land. Det borde alla inblandade göra. Filmen är hemsk. Manuset är helt utan finess och, tyvärr, Uma funkar inte alls.

Lyfta skrot2011-10-11
Jag tänkte där i finalen att fan Ferrigno kanske tar hem det, men så kommer Arnold in och tävlingen är avgjord -det ser tillochmed jag. Kul att se hur otroligt osympatisk Arnold är.

Jack & Connie2011-10-11
Jag känner inte riktigt för karaktärerna. Ändå är det så välspelat och snyggt att det blir en fyra.

Harold and Kumar Go to White Castle2011-09-27
En film som denna borde ha några skämt inskrivna i manus. Annars blir det helt platt. Inget är kul. Jag skiter väl i deras hamburgare.

Nästa sida »