Alla kommentarer avmalin93

Den osynliga flickan2018-11-01
Inte riktigt lika bra som Secret of Kells eller Song of the Sea, skapade av samma studio. Även om det är en bra historia, så blir jag inte berörd på samma sätt som de två andra filmerna. Filmen är otroligt vacker och har en del av det drömska berättandet, samtidigt som den är baserad på hur det verkligen var i Afghanistan. Rekommenderas, särskilt för den som är intresserad av flickors villkor i olika länder.

The Moon at Arm's Length2018-05-01
Lite kul men månen var inte så fin...

Dogma2018-04-29
Rolig! Den är i stil med Kevin Smiths övriga filmer, så man vet vad man får, gillade den här mer än Chasing Amy. Tyvärr kan det bli lite för mycket ibland. Jag tror också att jag hade gillat filmen mer om jag hade mer koll på kristendomen och dess roll i USA.

Mördande legender2018-04-23
Den dög att titta på men det var inget som stack ut. En del dumma grejer som jag till viss del bortsåg från, annars hade jag nog stört mig ännu mer på filmen. Jared Leto är helt klart bäst och han gör det ändå värt att se denna tycker jag.

Grave Encounters2017-09-24
Egentligen inte särskilt originell, men effektiv. Mig lyckades den skrämma och jag är vanligtvis inte särskilt lättskrämd. Det tycker jag är värt ett högt betyg. Det är någonting med gamla mentalsjukhus som gör det.... Svag fyra!

Jeepers Creepers2017-09-23
Stabil skräckfilm och tidvis väldigt spännande. Gillar Justin Long!

Return of the Living Dead2017-07-16
Over the top, rolig, ösig och underhållande film!

Tillsammans2017-07-03
Äsch, jag drar till med en femma! Både en fin och rolig film och skön 70-talsstämning med riktigt bra musik och intressanta karaktärer. Får nästan lust att säga upp hyresrätten och flytta in i kollektiv, så bra var den!

Wallace & Gromit – Varulvskaninens förbannelse2017-06-14
Kaninerna är ju bara för söta! Riktigt charmig, satt med ett stort leende genom hela filmen.

Gremlins2016-11-25
Gizmo är typ det sötaste jag sett! Underhållande film, svag fyra.

Breaking Dawn - Part 22016-10-14
Haha, alltså detta är ju inte så bra egentligen. I början av filmen känns det mest som en massa personer och händelser staplade på varandra. Och ledaren för de onda vampyrerna är otroligt cringe. Men eftersom jag har läst böckerna flera gånger och en gång varit ett stort fan av serien, kan jag inte låta bli att ryckas med i historien. Och slutet är rätt rörande faktiskt.

Jurassic World2016-09-17
Tiden går rätt fort när man tittar, och det är ganska underhållande emellanåt. Men det är för många klichéer, och dumma grejer. Och Chris Pratt är mest irriterande, har inte förstått hypen kring honom.

Blue Valentine2016-08-07
En historia som berör. Ryan Gosling spelar en fruktansvärt osympatisk karaktär, som nog inte är alltför ovanlig i verkligheten.

Ghostbusters2016-07-31
Svag fyra. Men detta är en jäkligt underhållande film! Jag och min kompis skrattade genom hela filmen och tiden gick fort. Dessutom är den snyggt gjord. Gillade de fyra huvudrollerna och Hemsworth var också kul. Kommer inte ihåg originalet tillräckligt bra för att jämföra dock.

xXx2016-07-09
Det räcker med att se de första minuterna, för Rammstein. Resten var inget vidare. Tröttsamma one-liners och fånig story.

Jesus Christ Superstar2016-07-01
Bäst är Judas och Maria Magdalena! Jesus är okej. Älskar alla kläderna.

Dracula: Död men lycklig2016-05-28
Ugh, fånigt var ordet. Denna kan inte ha kostat många kronor att göra. Blev inte alls underhållen av filmen utan satt mest och väntade på att den skulle ta slut. Synd, för den hade kunnat vara mycket bättre.

Felidae2016-05-21
Tecknad mordgåta med katter, varför inte. En del obehagliga bilder.

Mitt Super Ex2016-04-10
Nja. Stör mig på Luke Wilson.

G2016-04-02
Haha så dålig att den blir kul! Försöker så hårt med att vara cool och misslyckas. Magnus Ugglas look och röst är det bästa.

Producenterna2016-02-10
Bästa Mel Brooks-filmen jag sett hittills!

Nick och Norahs oändliga låtlista2016-02-09
Gullig, rolig, romantisk, bra musik. Precis en sådan film jag kände för, utan att den sticker ut på något sätt. Bra New York-känsla. Gaykompisarna var kul!

I hetaste laget2016-01-07
Hyfsat underhållande men det fanns en del saker jag störde mig på. Sista repliken är den allra bästa.

Tjenare kungen2016-01-06
Bra musik och härlig känsla i filmen.

Hero2016-01-05
Mycket intressant film som baserar sig på Kinas historia. Filmen är verkligen vacker: kläder, färger, musiken, miljöerna och även när de slåss. Känner mig berörd av historien utan att jag riktigt kan förklara varför, likväl känns det som att det saknas något jag inte kan sätta fingret på. Vacklar mellan en trea och en fyra men det får bli en svag fyra så länge.

Children of the Corn2016-01-04
Rekommenderad tvåa. Tyckte den här hade något ändå, främst är det väl stämningen jag gillar. Ungarna var riktigt obehagliga och det gör inte så mycket att inte så många förklaringar ges. Snygga specialeffekter, haha!

Don't Look Up2015-12-29
Nja, denna stod inte ut på något sätt. Inte särskilt väl utvecklade karaktärer och mysteriet känns heller inte särskilt intressant.

Changeling2015-12-29
Hade inte hört talas om fallet som filmen var baserad på tidigare. Riktigt spännande film som även gör mig förbannad, med tanke på polisens korruption och behandlingen av kvinnor. Detta är relevanta teman även idag över 80 år senare. Angelina Jolie är riktigt bra.

Överraskade av natten2015-12-27
Blev positivt överraskad av denna! Lyckas med små medel och utan specialeffekter hålla uppe spänningen och mystiken. Bra skådespelare.

Konsten att irritera folk2015-12-15
De flesta sketcherna var kul, bäst var den i flygplanet. Kul att se en tidigare version av jobbintervjun som återkommer i Flying circus. Lagom längd och man hinner inte tröttna på konceptet.

Nästa sida »