Alla kommentarer avmatildalinnea

The Seasoning House2014-02-06
Instämmer med föregående talare. Hantverket är (faktiskt!) förbluffande, men manus, karaktärer och klimax når bara svag mellanmjölk.

Anchorman2013-06-30
Nästan perfekt. LOUD NOISES

Excision2013-05-22
Gav den en fyra först, men ta mig tusan, det är något med den här. Sett den flera gånger och den växer. Underbar och fascinerande.

Likbrännaren2013-05-16
Obehagligt och speciellt ja. Men inte för alla. Jag har mardrömmar så det räcker ändå. Och den där rösten gjorde mig bara tokirriterad. Men förövrigt tjusigt.

A Serbian Film2013-05-03
Word, vetegrodd.

A Serbian Film2013-05-02
Alltså, jag vet inte. Varför kollar man på sån här skit? För att se om man kan såklart. Pointless, men lätt spännande.

Prinsessa2011-08-10
Inte dum alls. Hade inga goda förväntningar att tala om förvisso, men ändå; sevärt.

Köpmannen i Venedig2011-08-08
Torrt. Komedi? Ordentligt krystade inslag av den sorten, om ens.

Tony Takitani2011-07-27
Perfekt. Om man är lagd åt det hållet.

Frukost på Tiffany's2011-07-27
Hade jag inte läst romanen, vore väl det här OK med tanke på den genre filmen tillhör, MEN har du läst originalet, undvik för guds skull filmatiseringen så gott du kan. Fantastisk roman; urvattnad, banal smörja till film. Två poäng för kattens insats.

Phenomena2011-06-23
Tufft, snygg brud, hade dock sett fram emot mer flugfight.

Flykten från helvetet2011-06-15
Vore det inte för att brudens skådespelartalang är ungefär lika förstklassig som min, skulle det bli top notch. Suverän musik, och nervig ner i tårna.

Prozac Nation2010-03-28
Lite lagom frustrerande tjej, det där.

Apocalypto2010-03-08
Helt okej om man inte tänker på den vridna bild som goa Gibson målar upp.

Coco Chanel2010-02-23
Alldeles fantastiskt usel. Verkligen. Krystad dialog och vedervärdigt ojämn rakt igenom.

Coco - Livet före Chanel2010-02-20
Tautou är fantastisk, men utan henne blir det bara platt, platt platt.

10,000 BC2010-01-26
Men mammutarna var tuffa i alla fall.

The Mist2010-01-26
Slutet var underbart, resten minns jag knappt.

Dorian Gray2010-01-25
Nej fy, läs boken istället. Filmen tappade syftet totalt . Trevliga kostymer, om något.

Holy Mountain2010-01-24
En makaber och smått plågsam resa till en ganska fantastisk slutpoäng. Jag tror nog att det är värt det.

Candy2010-01-24
Förutsägbart. Deras naivitet irriterar mig från första stund. Dessa fria konstnärssjälar, där det enda man ser av hans "poetiska" sida är lite högläsning av E.E Cummings. Nej, det här berörde mig inte någonstans. Heroin är inte särskilt kul, helt enkelt.