Alla kommentarer avmonochord

Zero Dark Thirty2016-12-15
Jag förstår inte dem som kritiserar filmen för att den är för realistisk eller för att de "goda" använder tortyr för att nå sina mål. Välkomna till verkligheten, pojkar och flickor. Om man vill se något underhållande med good guys och bad guys ska man se en Arnold-rulle från 90-talet och inte en film gjord av Bigelow. Filmen visar på ett väldigt osminkat sätt hur USA bestämmer sig för att döda Bin Laden, och sedan inte låter något stå i deras väg. Om ändamålet helgar medlen är upp till tittaren själv att avgöra. Jag tyckte det här var obehagligt, men bra.

Jason Bourne2016-08-01
Fint foto och otroligt snygg klippning i vansinnestempo som vanligt, men någonstans längs vägen har man glömt bort att en minnesvärd film behöver karaktärer man känner för och en story som engagerar. Här får vi en Matt Damon som går runt och är butter, en Alicia Vikander som går runt och är butter, en Vincent Cassel som går runt och är butter och en Tommy Lee Jones som går runt och är Tommy Lee Jones. Och ytterligare ett hemligt regeringsprogram att avslöja. Jippi. Det blir tyvärr aldrig mer än en makalös teknikuppvisning i hur man skapar andlös action, och det blir jobbigt i dryga två timmar utan en enda andhämtningspaus.

Jurassic World2015-11-06
Dummare popcornfilm får man leta efter, men den levererar. Perfekt för en fredagkväll i soffan när man är sugen på lite både storymässigt och könsrollsmässigt gammaldags mattinéunderhållning.

Pacific Rim2015-02-15
Problemet med den här typen av filmer är att de är så dyra att producera så de måste spädas ut för att passa en så äckligt bred målgrupp som möjligt. Det innebär att det aldrig blir spännande men heller aldrig mysigt, aldrig allvarligt men heller aldrig roligt. "Burn Hollywood, burn", som Leftfield skulle ha sagt. Men Idris Elba är ju alltid bra.

Sharknado 2: The Second One2015-02-04
Att få se Robert Hays som pilot diskutera om man ska äta fisk eller kyckling på ett flygplan är sjukt roligt! Det tänder en bonusstjärna på denna kalasfilm!

Appleseed Alpha2014-10-26
Dataspelsnivå på både story och GG. Jag brukar gilla sådant här, men det här var rätt lökigt.

Step Brothers2014-10-12
Gah, vad jag hatar komedier med krullhåriga amerikanska komiker!

Searching for Sugar Man2014-10-12
Är det bara jag som tror att det här är en mockumentary? :-)

Torsk på Tallinn - En liten film om ensamhet2014-10-12
Fruktansvärt deprimerande lyteskomik för folk som går igång på Stefan & Krister. Kan vara en av Sveriges mest överskattade filmer.

Edge of Tomorrow2014-10-12
Kul koncept och oväntat humoristisk. Klart sevärd och en av de bättre manga-filmatiseringarna i världshistorien.

The Shining2014-10-12
Överskattad, överspelad och över lag helt ospännande. Se om den. Den är inte så bra som du minns den.

Trasdockan2014-10-12
Det här hänt en del med filmkonsten sedan den här rullen utsågs till en klassiker...