Alla kommentarer avmyslas

Wonder Woman 19842021-04-11
Det finns delar som är underhållande men handlingen är otroligt dum. Nära ettan.

King Kong2021-04-07
Nästan 90 år senare är det här fortfarande den överlägset bästa versionen.

Bläckfisken och jag2021-04-07
Som en älskare av naturdokumentärer så måste jag informera om att den här filmen inte är bra.

David Attenborough: Ett liv på vår planet2021-03-28
När David Attenborough talar lyssnar man. Men det är i stort sett en sammanfattning av hans bok, som jag tycker är bättre. Tycker man inte om att läsa så är den här filmen absolut ett bra substitut och bör ses.

Robin Hood2021-03-28
Det största problemet med Disneys version av den här sagan är att Richard Todd saknar all den karisma som Errol Flynn hade i sin roll som Robin Hood.

Alice i underlandet2021-03-27
Den mest underbart konstiga filmen i Disneys historia. Fantastisk färgsprakande animering och musik.

Fantomen2021-03-24
Underhållningsvärdet består mest av att allting i filmen är så himla idiotiskt.

Ma Rainey's Black Bottom2021-03-23
Bra film men fungerar nog bättre som pjäs. Boseman är hur som helst fantastisk i sin roll.

The Trial of the Chicago 72021-03-21
Mer stil än bra berättande. Rätt underhållande ändå. Svag trea.

Enola Holmes2021-03-14
Helt ok men har ingenting som står ut.

Askungen III - Det magiska trollspöet2021-03-14
Överraskande kul! Ignorerar andra filmen men det är ok när man gör det såhär kul. Kanske den bästa av dessa tv-uppföljare från Disney som jag sett.

Runaway2021-03-13
Älskade den här när jag var liten. Gene Simmons från Kiss, Tom Selleck från Magnum och coola robotspindlar, vad mer kan man begära av en film? Tja, ett manus som inte är helt bedrövligt kunde vara hjälpsamt. När man är 11 och ser coola robotspindlar bryr man sig inte så mycket om det men när man är 46 blir det svårt att ignorera. Ändå ganska underhållande som kultfilm.

Askungen II: Drömmen slår in2021-03-13
Inte så illa för att vara direkt till video. Jag har sett betydligt sämre från Disney. Ändå inte bra men har ett litet underhållningsvärde i alla fall.

Askungen2021-03-13
Filmen som gjorde Disney till vad det är idag. Utan Askungen inget TV-program, utan TV-program inget Disneyland och så vidare. Även om själva berättelsen är ganska simpel av sig lyckades Disney fylla ut den med flera roliga karaktärer och några av de bästa scener man sett i någon Disney-film. Animationen bjuder på några fantastiska effekter och låtarna är några av de mest välkända genom filmhistorien. Jag har inte alltid sett det här som en av högpunkterna i Disneys produktion men när jag nu ser om den måste jag omvärdera det omdömet. Inte riktigt toppbetyg men utan tvekan en väldigt bra film som lyckas blanda allvar och humor i en fin mix.

Det svarta fåret2021-02-27
Den typ av nostalgi som Walt älskade att göra. Ganska söt och harmlös film med en del roliga scener. Var inte meningen att den skulle innehålla några animerade sekvenser från början och de som sedan lades in tillför egentligen ingenting. Beulah Bondi och Burl Ives hjälper till att höja klassen med fint spel. Inte fantastisk på något sätt men bra nog för en svag trea.

Jag spelar för dig2021-02-21
Ännu ett paket med mestadels tråkiga kortfilmer. Farligt nära ettan.

Pank och fågelfri2021-02-14
Bongo är bland det tråkigaste Disney gjort. Musse och bönstjälken är ju bra men den går ju att se utan att behöva ta sig igenom det andra tråkiga i den här filmen.

Sången om Södern2021-02-13
Bättre än de flesta Disney-filmerna från samma tid, särskilt ut en teknisk synvinkel. Partierna där man mixar animering och live action är betydligt bättre än man sett tidigare från Disney. Framförallt scenen där Uncle Remus fiskar tillsammans med Br'er Frog är imponerande gjord. Hur som helst inte en bra film men helt ok.

Weathering with You2021-02-10
Inte lika fantastisk som Your Name men det är ännu en väldigt bra film från Shinkai. Bland det snyggaste jag sett när det gäller anime. Svag fyra.

Knackningar2021-02-08
Inte ett särskilt ovanligt koncept inom filmen men jag tycker det var välgjort om än inte på Bergman-, Polanski-, eller Aronofsky-nivå. Slutet är vad som sänker betyget ett snäpp, det kunde gjorts betydligt bättre.

Digger2021-02-08
Överraskar inte direkt men är ännu en fin grekisk film.

And Tomorrow the Entire World2021-02-08
Intensitetsnivå som i en god thriller, man sitter som på nålar under stora delar. Regissören säger själv att historien är baserad på en tioårsperiod som blivit komprimerad ner till en kort tidsperiod och det märker man. Det eskalerar lite väl fort för att det ska kännas helt realistiskt. En bra film ändå som öppnar upp för diskussion.

Sweat2021-02-06
Hade hoppats på lite mer men ändå en bra film med en fantastisk Koleśnik i huvudrollen.

Pleasure2021-02-05
Nästan lika jobbig att se på som Lilja 4-ever. Sofia Kappel är fullständigt briljant i sin första roll någonsin. Tänkte först ge den en fyra i betyg men slutet är så perfekt att jag höjer det ett snäpp. Sjukt bra!

En runda till2021-02-04
Boy, that escalated quickly. I mean, that really got out of hand fast.

The Father2021-02-03
Fullständigt briljant. Precis som när man sett Memento för första gången vill man se om den direkt för att försöka nysta upp alla ledtrådar. Hopkins ger en Oscar-värdig prestation.

Limbo2021-02-03
Öppningsscenen är nog det roligaste jag sett på väldigt länge. Klarar balansgången mellan humor och seriöst drama väldigt bra. Imponerande debut.

Night of the Kings2021-02-02
Fängslande i sitt Tusen och en natt-liknande berättande men inte helt tillfredsställande till slut.

Slalom2021-02-02
Bra film med utmärkta rollprestationer. Manuset inte helt hundra dock. OBS: Innehåller ett par riktigt vidriga scener som är svåra att se på.

Never Gonna Snow Again2021-02-01
Även om det finns en subtil humor så är det här till största delen en ganska tragisk historia om ångest och ensamhet. Är inte helt förtjust i den magiska delen av filmen vilket förhindrar ett högre betyg. Fotot är hur som helst väldigt snyggt.

Nästa sida »