Alla kommentarer avmyslas

Spookies2021-06-25
Kunde lätt ha blivit ihågkommen som en av de absolut sämsta B-skräckisarna någonsin. Handlingen är skum, den är fylld med kass dialog, skådespelarna är på värsta amatörnivå och den innehåller pruttande monster. Men det finns mycket som är bra också. Make up och monsterdesign är ofta på högsta nivå och soundtracket är svinbra. Man kan inte kalla det för en bra film men den är väldigt underhållande. En sorts konstig mix av The return of the living dead och Hellraiser (som ju kom ut efter den här filmen).

Sånt händer med flickor2021-06-16
Judy Holliday är som vanligt hur rolig som helst och Jack Lemmon är inte så dålig heller. Handlingen är som tagen från 2019 men utspelas 1954. Inte Born Yesterday-fantastisk men väldigt rolig.

Tammy and the T-Rex2021-06-06
Så dumt och smaklöst som det kan bli. Jag höll på att skratta ihjäl mig. Se bara till att ni ser den nyrestaurerade "Gore Cut" av filmen.

Ja, må han leva2021-05-26
Inte lika fantastiskt rolig som Sturges bästa men fortfarande väldigt bra.

Midway2021-05-25
Skulle inte bli förvånad om det här var Ted Cruz favoritfilm vilket förmodligen är allt ni behöver veta om den.

Hobbit: En oväntad resa2021-05-22
Det börjar ju så lovande, första halvtimmen är väldigt bra. Men sedan finns det inte mycket att glädjas över. Karaktärerna är, bortsett Gandalf, tråkiga (ja, även Bilbo). Martin Freeman får Elijah Wood att se ut som en mästerlig skådis. Många av scenerna känns direkt onödiga och för inte handlingen framåt alls, de verkar mest vara med för att visa upp diverse sagomonster. Striderna är för det mesta så fullständigt överdrivna att Michael Bay måste vara avundsjuk på dem. Och vad har egentligen hänt med orcherna? Sedan kommer förvisso Gollum in och räddar upp filmen från total katastrof, men det är inte tillräckligt för att ge ett högre betyg än en tvåa. En riktig besvikelse. Uppdatering 210522. Efter att ha sett om filmen får jag nog ändå tillstå att den är lite bättre än min första bedömning. Kanske var mina förväntningar lite för höga då. Det är ingen fantastisk film eller så men den är ganska bra och duger att kolla på även den är alldeles för lång.

Miraklet2021-05-19
En av de roligaste filmer jag sett. Alla gör sina roller helt perfekt. Magnifikt!

The Man They Could Not Hang2021-05-15
En fantastisk Karloff i en film som använder sig av idéer som kommer att bli vanligare i skräckfilmer många decennier senare. Tyvärr är slutet inte särskilt bra och kommer alldeles för fort. Ytterligare 30 minuter av Karloff som tar kål på sina offer på olika sätt hade kunnat göra det här till ett mästerverk. Trots detta en mycket trevlig film som alla skräckfantaster borde se.

Svarta rummet2021-05-14
Karloff gör sitt bästa för att göra det intressant men filmen består av alltför många halvtrista scener för att det ska bli bra.

Showgirls2021-05-14
Älskar Paul Verhoeven men det här är makalöst uselt. Ganska underhållande men ändock uselt.

Drive a Crooked Road2021-05-13
Lysande Mickey Rooney och Kevin McCarthy är lika sluskig som vanligt. Mycket trevlig noir.

Escape in the Fog2021-05-09
Inte mycket som är logiskt här men premissen i första halvan är åtminstone lite intressant. Sedan överger de den helt och hållet och resten av filmen är mest dum.

Total Recall2021-05-05
Inte det bästa Verhoeven har gjort men det är hur som helst väldigt underhållande. Stark trea.

Wonder Woman 19842021-04-11
Det finns delar som är underhållande men handlingen är otroligt dum. Nära ettan.

King Kong2021-04-07
Nästan 90 år senare är det här fortfarande den överlägset bästa versionen.

Bläckfisken och jag2021-04-07
Som en älskare av naturdokumentärer så måste jag informera om att den här filmen inte är bra.

David Attenborough: Ett liv på vår planet2021-03-28
När David Attenborough talar lyssnar man. Men det är i stort sett en sammanfattning av hans bok, som jag tycker är bättre. Tycker man inte om att läsa så är den här filmen absolut ett bra substitut och bör ses.

Robin Hood2021-03-28
Det största problemet med Disneys version av den här sagan är att Richard Todd saknar all den karisma som Errol Flynn hade i sin roll som Robin Hood.

Alice i underlandet2021-03-27
Den mest underbart konstiga filmen i Disneys historia. Fantastisk färgsprakande animering och musik.

Fantomen2021-03-24
Underhållningsvärdet består mest av att allting i filmen är så himla idiotiskt.

Ma Rainey's Black Bottom2021-03-23
Bra film men fungerar nog bättre som pjäs. Boseman är hur som helst fantastisk i sin roll.

The Trial of the Chicago 72021-03-21
Mer stil än bra berättande. Rätt underhållande ändå. Svag trea.

Enola Holmes2021-03-14
Helt ok men har ingenting som står ut.

Askungen III - Det magiska trollspöet2021-03-14
Överraskande kul! Ignorerar andra filmen men det är ok när man gör det såhär kul. Kanske den bästa av dessa tv-uppföljare från Disney som jag sett.

Runaway2021-03-13
Älskade den här när jag var liten. Gene Simmons från Kiss, Tom Selleck från Magnum och coola robotspindlar, vad mer kan man begära av en film? Tja, ett manus som inte är helt bedrövligt kunde vara hjälpsamt. När man är 11 och ser coola robotspindlar bryr man sig inte så mycket om det men när man är 46 blir det svårt att ignorera. Ändå ganska underhållande som kultfilm.

Askungen II: Drömmen slår in2021-03-13
Inte så illa för att vara direkt till video. Jag har sett betydligt sämre från Disney. Ändå inte bra men har ett litet underhållningsvärde i alla fall.

Askungen2021-03-13
Filmen som gjorde Disney till vad det är idag. Utan Askungen inget TV-program, utan TV-program inget Disneyland och så vidare. Även om själva berättelsen är ganska simpel av sig lyckades Disney fylla ut den med flera roliga karaktärer och några av de bästa scener man sett i någon Disney-film. Animationen bjuder på några fantastiska effekter och låtarna är några av de mest välkända genom filmhistorien. Jag har inte alltid sett det här som en av högpunkterna i Disneys produktion men när jag nu ser om den måste jag omvärdera det omdömet. Inte riktigt toppbetyg men utan tvekan en väldigt bra film som lyckas blanda allvar och humor i en fin mix.

Det svarta fåret2021-02-27
Den typ av nostalgi som Walt älskade att göra. Ganska söt och harmlös film med en del roliga scener. Var inte meningen att den skulle innehålla några animerade sekvenser från början och de som sedan lades in tillför egentligen ingenting. Beulah Bondi och Burl Ives hjälper till att höja klassen med fint spel. Inte fantastisk på något sätt men bra nog för en svag trea.

Jag spelar för dig2021-02-21
Ännu ett paket med mestadels tråkiga kortfilmer. Farligt nära ettan.

Pank och fågelfri2021-02-14
Bongo är bland det tråkigaste Disney gjort. Musse och bönstjälken är ju bra men den går ju att se utan att behöva ta sig igenom det andra tråkiga i den här filmen.

Nästa sida »