Alla kommentarer avmystepho

Manolos magiska resa2014-12-25
Helt klart en utmanare till storstudioproduktionerna med ovanligt tema och fantastiska concept! 8/10

Gardener of Eden2013-09-06
Alltså den gav inget och jag har redan glömt den en timme efteråt. Och slutbilden är verkligen så dålig att jag vill kräkas.

Vittra2013-08-08
Jämfört med de flesta skräckförsöken på hemmaplan lyckas den här få mig att gnaga lite på fåtöljen och bara några enstaka gånger fnissar jag till åt något mindre bra. Sjukt fina effekter och stabil musik. Dock ingen direkt story, men det är ju inte därför man ser den, kanske.

Monsters University2013-08-05
Massa flirtar med originalfilmen och på det stora hela väldigt bra.

J. Edgar2013-07-19
Välgjord men lite ointressant på det stora hela. Leos makeup är väldigt bra medans andras ser ut som något passande Halloween.

Now You See Me2013-07-18
Ett (för mig) intressant koncept som här schabblas bort i diverse märkliga manusval och ett slut som gör bort det lilla bra som fanns i filmen. Årets besvikelse måste man nog säga. Och vänligen blanda inte in Prestige i det här bara för att det handlar om trolleri, eftersom likheterna slutar där.

Mechanical Love2013-07-15
Intressanta frågeställningar men med en väldigt otydlig riktning och med en massa totalt onödiga scener så funkar inte detta.

The American Scream2013-07-12
Originell dokumentär skulle jag väl inte säga, men välgjord och med minst sagt originella karaktärer :)

The Bourne Legacy2013-07-08
Fenomenal action! Dock krävs ju att man har sett de tidigare filmerna och att man inte har höga krav som story eller liknande :)

Röjar-Ralf2013-07-07
Bra tema men dessvärre blir det ju amerikansk förutsägbar barnfilm av det hela i slutet.

The Incredible Hulk2013-07-07
Alltså, ganska mycket bättre än Lee\\'s version, men den är inte vidare värst intressant utanför Avengers-familjen.

Thor2013-07-07
Om man ser den som en nödvändig byggsten i det stora Avengers-bygget så funkar den. På egna ben blir den rätt trist och förvånansvärt seg.

Simon och ekarna2013-07-07
Riktigt så illa som en del skriver här var den ju inte. Visst, den är långsam och något slätstruken men den har ändå en del fina passager. Dock känns det som om man har försökt filma en bok lite för rakt av. Inget jag vet dock, eftersom jag inte läst boken.

Immortals2013-06-30
En visuell gröt utan vidare manus att binda med. Tråkigt.

Den andra systern Boleyn2013-06-21
Helt ok kostymdrama med fina prestationer av flera i ensemblen..

Holy Flying Circus2013-03-31
En del sjukt porträttlika skådisar blandat med överspel och märkliga dramatiseringar av delvis faktabaserade händelser. Galet underhållande i de flesta fallen och kanske än mer intressant om man är insatt i historien sedan tidigare.

The Last Stand2013-03-31
Med icke-existerande manus och skådespel under all kritik från flera håll så lyckas den underhålla mig ganska stabilt. Som Machete fast utan glimt i ögat. Fina scener för ultravåldsälskarna dessutom!

JLG/JLG2013-03-21
Skön mix av pretentiösa floskler och en del halvintressanta scener. Jag är öppen för mycket, men som vanligt blir jag besviken på Godard.

Room 2372013-03-17
En del teorier är intressanta, men besattheten hos varje intervjuoffer gör att de flesta analyserna vittrar sönder under filmen. Tror det krävs ett analytiskt filmintresse för att ens hitta denna filmen, och då även uppskatta den till fullo.

Faro2013-03-17
Den är fin och ren, men den tar verkligen inte med mig någonstans som den snarlika filmen Flickan gjorde. Den var bra, men den lockar inte för en omtitt, och frågan är om den håller för en. Värt att notera Gunnel Freds finfina balans mellan psykopat och hippie.

Frankenweenie2013-01-28
Förvånas över att karaktärsdesignen var såpass svag.. Annars är det en fest för ögat liksom Corpse Bride, men storyn är ganska plain och utan jättestora överraskningar. Tilläggen till kortfilmen känns bitvis krystade, men jag antar att de funkar för folk som inte sett originalkortfilmen.

Searching for Sugar Man2013-01-25
Det enda negativa är väl att den känns lite väl formula-skadad. Dock spelar det ingen roll. Det är en fantastisk historia..

Lincoln2013-01-25
Trean går enbart till Day-Lewis. Spielberg gör en film som knappast kommer slå utanför staterna.

Hitchcock2013-01-16
Alltså, som en dramatiserad bakom kulisserna-film funkar den, men utan kunskaperna man redan hade om i spelningen är den lite \\'lightig\\' och klarar nog inte att stå på egna ben. Kul att se Hopkins spela Hitch dock, samt de återskapade scenerna..

2013-01-13
Jag förstår den men ser inte storheten riktigt. Är jag självsadistisk om jag känner ett stort behov av att göra film nu?

The Perks of Being a Wallflower2013-01-11
Verkligen en nästintill perfekt ungdomsfilm dessutom snyggt, subtilt skildrande av tiden den utspelar sig i..

Mammas pojkar2012-12-13
Malmros kan bättre. Denna saknar egentligen innehåll och kretsar mest runt originalen utan drivet som t.ex Smala Sussie..

Du gör mig galen!2012-12-13
Många extremt bra prestationer! Imponerande biroller också med De Niro i spetsen..

Call Girl2012-11-21
Skickligt utförd 70-talsthriller. Gillar inledningen extremt bra och att den håller tillbaka mycket dialog. Berger är den perfekte 70-talssnuten dessutom!

The Skin I Live In2012-11-14
Wow! Känslan och obehagligheten eskalerade mot slutet. Den har lite kvar till full pott, men det var nära!

Nästa sida »