Alla kommentarer avnorenorama

Mad Max bortom Thunderdome2021-04-10
Minns att jag såg denna många gånger när jag var liten, men hade totalt glömt bort andra delen av filmen, som att jag fått minnet raderat. Den är ju totalt annorlunda från första filmen, men jävla mycket känsla som gått in i omgivningar m.m.

Mad Max 2: The Road Warrior2021-04-09
Fan, var ju bättre än jag minns den tom! Sjukt att sist jag såg den så var nog Gibson 10 år äldre än mig vid inspelningen, och nu när man ser om den är han 10 år yngre :D Blir att se beyond thunder doom nu, minns att jag gillade den ännu mera när jag var liten. Bör nog lägga till att Virginia Hey nog måste vara en av de snyggaste på planeten i den där filmen.

Darkman2021-04-08
Hade en svinbra scen och kul att se Dr Giggles, men annars var den rätt kass.

Concussion2021-04-06
Kärlekshistorien var ren och skär tortyr, var tvungen att hoppa 10 sek fram då och då när de var på rutan för att överleva. Annars är den riktigt bra, gillar denna sortens filmer.

Möte vid Ox-oket2021-03-14
Jäkligt bra! Vart mycket glatt överraskad att det inte bara vart en klassisk westerrulle utan hade mera att ge. 30 min in så börjar riktiga filmen skulle jag säga.

Kampen om elden2021-03-06
Nära 5a, kommer lätt se den igen, sjukt välgjord.

Spelet är förlorat2021-02-28
Seg och tråkiga karaktärer, frun till tönten var outhärdlig, hade hon matats ner i en kvistmal alla Fargo hade den kanske fått en 2a.

Psycho Goreman2021-02-22
Denna var ju faktistk bra på riktigt, inte på ett "jag gillar dåliga filmer" sätt. Rekommenderar!

Flykten från jorden2021-02-14
Helt okay, sjukt hur många nutida katastrof filmer har lånat saker rakt av från denna. Stunted med helikoptern var fan galet dock, exakt 0% chans att någon filmstudio på planeten skulle ha tillåtelse att göra samma sak idag.

Brazil2021-02-14
Kan inte på något vis fatta hur folk kan prisa denna filmen. Hatar all desig av världen, känns bara långbudget och omedvetet ful. Extremt förvirrad och leder ingenstans. Sista 30 minuterna fick jag panik och började kolla listor med top 100 scifi för att hitta något bättre att se efteråt för att tvätta bort denna missär.

The Kid Detective2021-02-12
Snudd på 5a, underbart att se en film där någon har ett perfekt manus innan man ens rör en kamera, storyn funker helt perfekt. Så kul att se en film från någon som har en unik berättelse och är underhållande från början till slut.

Shakespeare in Love2021-02-08
Absolut skämt att denna van bästa film över "Save Private Ryan", en av de bästa filmer som gjorts. Denna är full av klumpiga fånigheter och är rent barnslig emellanåt. Visst den är rätt bra, speciellt om man är romantiker, men bättre än SPR? Hah, fy fan..

The Dig2021-01-31
Väl sentimental men annars var den väl bra, typ perfekt film för "mamma" att se.

The Little Things2021-01-31
Rätt jävla kass faktiskt, kolla bone collector istället ellet något.

Quick2021-01-24
Förutom cancerbiten som tog focus så var den jävla bra, David Dencik var sjukt bra som Sture Bergwall.

Se upp för Jönssonligan2021-01-17
Mindre dålig än Den perfekta stöten men inte mycket. Marie GöranZon som försökte sig på dialekt var ren tortyr i var scen hon medverkade i.

Outside the Wire2021-01-17
Ofattbar lycka att se en actionfilm som inte är någon vidrigt supertönthjälteskit. Kändes dock som att slutet tillhörde en annan idé än författaren till manuset så drar ner från svag fyra till stark trea. Sevärd!

A Quiet Place2021-01-11
Hyggligt super störande att filmen skapar och förstorar problem för att kunna skapa en story runt ett problem som är väldigt lätt att lösa. Typ som att filmen största hot var kyla och att de en kilometer från sitt hus hade en naturlig varmkälla som rinner året om... KANSKE FLYTTA DIT??????????????????????? + att man innom 40 sek kommer på 200 olika hypersimpla sätt att kämpa emot hotet. Exakt 0% chans att mänskligheten skulle ha problem i den där situationen.

Freaks – du är en av oss2021-01-04
Kom inte långt innan jag gav upp.

Time Trap2021-01-03
Trevlig liten film, de la pengarna på rätt saker för en film med låg budget, gillade idén. Regisör var väl inte super på att få ut allt från skådespelarna som annars gjorde ett okay jobb. Rekommenderar!

The Midnight Sky2020-12-27
Kommit 7 min ochungefär 70 ordhar yttrats och redan så måste jag gå in och sätta betyg 1 pga det mest ovetenskapligt efterblivna på mycket länge. Kan man absolut något om någonting så inser man att de som pressenterats inte är annat än patetiskt ologiskt. Kunde ju inte skadat om 12 åring med något som helst intresse för solsystemet och vetenskap kollat igenom manuset. Om filmen har sjukt mycket bra karraktärer och annat kanske jag går in och höjer betyget senare.

Wonder Woman 19842020-12-27
Oförlåtligt dåligt slut, i nivå på fimer med att någon vaknar upp och allt var en dröm. Pedro Pascal var dock mycket bra som vanligt.

En man steg av tåget2020-12-19
Oh, riktigt bra, vart sugen på att se 12 edsvurna män igen nu.

Greta2020-12-19
Sjuk respect för Greta, hoppas man får höra mycket mera av henne när vaccinet delats ut och börjar ta kraft så focus kan återgå till klimatet när folk kan börja ta sig ut igen.

Badaren2020-12-19
Slutet gjorde att den vart en solklar etta då de skrev att den var baserad på en sann berättelse.

Breach2020-12-18
Kollat 4.5 min nu och sätter 1, osar ofattbart värdelöst skit. Ska fortsätta kolla lite, men gissar att jag inte kommer behöva gå in och höja betyget.

Croodarna 2: En ny tid2020-12-18
Riktigt charmig, rekommederar starkt, gillade första filmen också.

Dark Shadows2020-12-13
Sjukt nice första halva, sen vart det samma gamla slut som alltid och fick nästan ett panikanfall av tristess i sista 10 min när jag var tvungen att plocka upp gitarren och spela lite medans jag plågade mig igenom den ofattbart oinspirerade upplösningen.

Wander2020-12-08
Var väl helt ok, men vet inte hur bra det är att göra filmer som får konspirationsteorister att gå i exstas i dessa tider. Har inte kollat upp men skulle ju inte bli helt chockad om April Mullen skulle vara någon tinfoil hat tjomme. Har alltid gillat Tommy Lee Jones, men blir ju lite orolig över att han är med i filmer på detta temat, bara hoppas han inte är någon Qanon mupp eller liknande. Får lite samma känsla av att se denna som när man ser filmer att kristna regisörer som 100% har en illa gömd agenda att sprida religion till ateister.

The Christmas Chronicles 22020-11-30
100% osebar, älskar Kurt Russell och ettan kom jag väl igenom vart fall, men denna är bara totalt värdelöst skräp. Absolut ingen känsla för filmskapande överhuvudtaget.

Nästa sida »