Alla kommentarer avost_henke

Om inte2007-03-07
Nej fy fasen. Det sämsta var just skådespelarinsatserna. Och jonas karlssons insats, nej tack. Där sjönk han i mina ögon som en av sveriges bästa skådisar. Enda som räddar den från en tvåa var det som just hände i filmen. Blev nästan lite förvånad.

Feast2007-02-16
Precis den filmen jag ville se en fredagkväll. Ville se något sjuk å slafsigt å helt plötsligt satt jag och kollade på Feast. Blev både förvånad över hur sjuk humor det var och hur mycket gore den innehåll. En kanonfilm om man gillar sjuka filmer á la Braindead eller kanske t.o.m. Devils Rejects

See No Evil2007-02-16
Dåliga skådisar å allmänt tröttsam film. Men som slasher funkar den ändå. Inte speciellt läskig men om man är seg nån dag så funkar den.

Masters of Horror - Imprint2007-01-17
Är ett stort fan av Takashi Miike men denna kommer inte riktigt upp i samma klass som t.ex. Ichi the Killer. Dock innehåller den en del utdragen tortyr som blir näst intill outhärdlig och man vill nästan titta bort. Dock så innehåller den annat otrevligt oxå men tycker ändå, trots det ibland dåliga skådespeleriet, att den håller hög klass.

X-Men: The Last Stand2006-07-26
fortsättning: ...men blev ändå lite överraskad av filmen ibland i storyn.

X-Men: The Last Stand2006-07-26
en okej film. Men jag funderar varför han med vingarna var med så myket i både trailer och på affischer när han nästan aldrig var med i filmen. men nästan lite för många olika karaktärer. borde det inte finnas en del mutanter med samma förmågor oxå. ALLA behöver inte vara olika

A History of Violence2006-07-26
sevärd. Men dock så är det en lite märklig film. Vad händer med de som dött t.ex.?

King Kong2006-07-26
Nästan olidligt lång. Men den fungerar ändå. Originalet känns långt på något sätt oxå men den är mest seg i början. Men effekterna var bra. Ska man se den på DVD så bör man ha bra TV och riktigt bra hemmabio ljud. Först då blir det rättvist för filmen. Men den följer originalet bra med småsaker.

Riki-Oh: The Story of Ricky2006-07-26
härlig film men inte så starka på skådespelare eller liknande. Men gore-effekterna är roliga =)

Cannibal Holocaust2006-04-16
Kan få vissa äckelmagade att må illa kanske. Men faktiskt en av de bästa filmer som någonsin gjort, dock tycker jag att vissa av djurmorden är lite överdrivna. Men det är ett tema som går igen i "Kanibal"-filmerna. Så om ni inte gillar denna så ska ni inte se andra kanibalfilmer som bara är sämre men försöker vara lika äckliga...

My Little Eye2006-02-09
trodde den skulle vara lite bra iaf men icke..

Den perfekta stormen2006-01-21
Såg den igen igår och blev förbluffad av de dåliga skådespelarna. Störde mig mycket på att de inte alls kändes som vana sjömän och gjorde en del saker som sjömän aldrig skulle göra. Det och att det var en hel del orealistiska saker (som t.ex. när han ska svetsa av ankaret) gjorde att jag vill sätta en två men just p.g.a. slutet så klarade den sig precis till en trea.

Boogeyman2005-09-14
Helt ok film fram tills slutet då de löjliga animationerna drar ner filmen till en tvåa.

Gothika2005-09-13
En mycket svag fyra. men still, en fyra. Tyvärr lite förutsägbar på en del ställen och lite överraskande på vissa. Bra spel å snygga miljöer och en härlig stämning räddar den från en trea.

Jungle Fever2005-09-12
Ledsamt...

Bleeder2005-09-12
Obehaglig och extremt deprimerande...

Super Size Me2005-09-12
Tja, den här va ju rolig. Han måste ha en eloge fär vad han utsatte sig för (Som sen TV3 å Paolo Roberto kopierade men det sög) och gick igenom.. Led med honom. Hoppas att den kunde få några (dumma) amerikaner att inte äta lika mycket på McDonalds iaf.

Land of the Dead2005-09-11
njae.. den va la lite si så där... Känns som om Romero vill oxå vara med i Zombiefebern som har kommit nu... har ju blivit lite av en fluga de sen 28 dagar senare. Typ lite som skräcken fick ett uppsving i och med scream. Men denna saknade totalt handling.. Hände ju typ ingenting i hela filmen. Åk hit å dit å skjut lite zombies. Men d va härliga gore-scener iaf.

Den siste samurajen2005-09-10
extremt förutsägbar, tom cruise spelar kass å ganska så långtråkig. Men faktiskt snygga miljöer

Gummo2005-09-07
Man blir lite skraj när man ser denna och inser att det säkert är ett vanligt liv för många. Gör djupa avtryck på en, synd på "handlingen" bara.

Återkomsten2005-09-07
Riktigt bra film. Spännande, medryckande å vacker som faan. Gött att man inte fick veta vad som var i lådan.

De sju samurajerna2005-09-07
Extremt välgjord, lång tid att bygga upp stämningen, rolig, spännande, välspelad och kopierad otaliga gånger senare. En av de bästa filmerna någonsin.

Gore Whore2005-09-06
Riktigt dålig, men vissa coola ideér som inte blir bra när de genomförs. Såg den i ruskigt dålig kvalitet oxå.

House of Wax2005-08-31
Håller med Zingo. Väntade mig en skitfilm å den började riktigt dåligt. Men det var lite coola grejer i filmen ändå... Blev lite överraskad...

Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben2005-08-06
Riktigt skön sammhällskritik asså. faan vad jag gillade den.

Star Wars: Episod III - Mörkrets hämnd2005-08-01
Detta var nog något av det sämsta jag har sett. Värdelöst skådespel, töntiga repliker, dåliga datoranimationer när de försöker animera människor (d kunde väl ha lite miljöer uppbygda på riktigt) å allmänt töntig rakt igenom

The Grudge2005-07-26
helt ok remake. Men d känns mer som en scene-by-scene-rip-of. Typ bara en upprepning :( Den började ju bättre än den slutade iaf...

Rånarna2005-07-24
helt ok underhållning som dock inte känns trovärdig. I början undrade jag vad Persbrandt höll på med... Men han blev ju lite bättre senare.

Saw2005-07-23
Riktigt jävla skön. Älskar sånna här filmer. OK, skådisarna var inte de bästa men filmen håller ändå.

Rollerball2005-06-10
Såg den igen när den gick igår. Och som jag kom ihåg så sög den fortfarande något kopiöst. Men den är ändå inte värd en etta. Finns faktiskt sämre filmer.

Nästa sida »