Alla kommentarer avpeu-depeu

Tummelisa2021-04-05
Den här var både fruktansvärt tråkig och hade runt 15 sångnummer, varav kanske en eller två var acceptabla?

Tingeling - Vingarnas hemlighet2021-03-26
Vilken tur att vi lägger till en syster helt utan egen personlighet!

Tingeling och älvornas hemlighet2021-03-21
Den här hade faktiskt kunna blivit rätt bra, om saker bara fick vara något mer utvecklade. Flickan känns väldigt... platt. Många av Tingelings sidokaraktärer känns bara onödiga. Pappan var också väldigt störig och inte särskilt trolig i sitt beteende.

Tingeling och den förlorade skatten2021-03-21
Den här har onödigt komplicerad handling för småbarn, knappt jag själv hängde med i hur saker fungerade och varför de gjorde saker. Inte särskilt bra.

Epic - Skogens hemliga rike2021-03-14
Verkligen förlorad potential. Karaktärerna är skittråkiga, om inte jobbiga. Tänk vad häftigt de hade kunna få till skogsstriderna, men de funkar liksom inte. Det blir inte spännande, och jag har svårt att sätta fingret på vad som förstör. Är det kanske otydligheten med knoppens syfte? Eller vad de onda egentligen vill få ut av att förstöra?

Kejsarens nya stil 2 - Kronks nya stil2021-02-19
Tre separata ointressanta historier slarvigt ihopsatta för att kunna kalla det en film. Svårt att se en dramatisk kurva, annat än en liars-reveal sextio minuter in. Skämten är nästan alla tama repetitioner från första filmen, och de repeterar dem gärna flera gånger för att verkligen visa att de inte har något nytt att komma med.

Lånaren Arrietty2021-02-17
Efter att ha sett den en andra gång gillar jag den mer. Den är verkligen småskalig på precis rätt sätt. Väldigt få karaktärer, men det behövs inte fler. Ganska lite som händer, men med fullt fokus på det istället för att blanda in massa annat. Den är inte lika storslagen som andra Ghibli-filmer, men det passar bara filmen bra.

Fullt hus2021-02-14
Filmen är lite rörig, och troligen inte på det vis som "är med mening". Det är en väldans massa scener och sidospår som egentligen inte tillför så mycket. Denna tid hade man såklart kunna lägga på att fördjupa karaktärerna och deras relationer. Killen som säger att han är bortglömd i familjen är inte ens den som pratar minst, utan de har ett flertal andra barn som knappt får visa sin personlighet. Hade säkert kunna vara en bättre film om man tog bort lite larv.

Dinosaurier2021-02-07
Jag själv har nostalgiska kopplingar till filmen, men när jag och sambon, som inte sett den förut, såg den så sa hon mot slutet "så är det det här filmen ska handla om?" gällande vandringen. Jag kan förstå att den kanske är lite tråkig, och kanske även lite lik handlingen i Landet för länge sedan. Kanske hade varit mer intressant om meteoriterna fick större påverkan?

Taran och den magiska kitteln2021-02-05
Tema: Underutvecklat! Älvfolket är underutvecklade och behövs inte, gubben i början behövs inte, de nämner något fantasiland typ en gång, men vi får aldrig riktigt se var de bor? Hur mycket som helst i den här filmen säger "snart kommer ni få se på ett stort äventyr!", men när filmen är slut har inget storslaget hänt, känns som att det händer på någons bakgård och att ingen av landets invånare (som aldrig syns till?) verkar ens märka av deras "stora äventyr". Känns inte alls som en Disney-film, både på temat och att den ska vara mörk och spännande, men också just för att allt känns så underutvecklat.

Mulan II2021-02-02
I jämförelse med ettan är den ju inte mycket att ha. I jämförelse med de andra uppföljarna från den tiden är den ändå rätt hyffsad. Hade såklart kunnat varit både bättre och sämre.

Atlantis - Milos återkomst2021-02-01
Pinsamt hur Disney ens släppte igenom tre pilotavsnitt till en nekad tv-serie som uppföljare på Atlantis. Historierna är inte sammanvävda, ingen suspens byggs upp, ingen karaktär utvecklas, inget får konsekvenser. Animationen är bedrövlig.

Ringaren i Notre Dame II2021-01-27
En kort uppföljare som inte tillför ettan någonting. Nästan alla element är kopierade från första filmen fast i dassigare animering.

Limitless2021-01-08
Hyffsad underhållning en fredagkväll, varken djup eller tankeväckande. Slutet drar ner filmen.

The Theory of Everything2021-01-02
Bra skådespel med trovärdiga karaktärer och relationer. Resten hade kunnat varit bättre, till exempel de överdrivna färgfiltren hade kunnat tonats ner och den dramatiska kurvan var svår att följa. Filmen tog liksom bara slut mitt i mellanmjölk, vilket dessvärre sänker den. Potentialen till en bra film finns, men den nöjer sig med för lite.

Assassin's Creed2021-01-01
Otroligt förvirrande film, som måste vara hundra gånger värre om man inte känner till spelen. Filmen börjar med både exponering i text och prat, vilket blir segt, men det hjälper inte att de senare knappt förklarar någonting och det blir svårt att investera sig i varför saker händer. För att action ska bli bra behöver vi förstå konceptet, vilka regler som gäller, vad som står på spel och varför vi hejar på hjälten.

Christmas Made To Order2020-12-23
Har haft en konstig fläng av att kolla på Hallmarks julfilmer i år. Den här är den mest bisarra och förmodligen den sämsta av dem. Allt handlar om dekorationer och det är MAXAT med juldekor! Alltså överdrivet mycket. Så mycket du ser framför dig nu, det är dubbelt så mycket. Hela bokhyllor har fyllts med tomtar. Handlingen? Gör juliga saker så får du julkänsla. Köp saker och umgås även när du varken vill eller har tid. En film för dig som vill sluta gilla julen helt enkelt.

Polarexpressen2020-12-23
Större delen av filmen är bara obehag, hopplöshet och en känsla av att vara i en mardröm. Musiken är ju fin, men annars är den mest läskig att titta på.

Christmas Under Wraps2020-12-19
Ännu en Hallmark-film som gör som alla andra, denna gång med en "doktor" som aldrig visar någon kompetens men som samtidigt blir överöst med komplimanger om hur kompetent hon är. Total avsaknad av kemi i romansen också. Finns mycket roligare Hallmark-filmer än denna.

I'm Not Ready for Christmas2020-12-19
En kopia av Liar Liar, fast av Hallmark, så utan karismatiska skådespelare. Titeln på filmen passar inte alls, hon är ju visst redo för jul? Eller ja, filmen handlar inte om julen alls egentligen, den är bara pålagd för att folk ska se filmen. Den borde heta A True Christmas eller Honest Christmas, något som gör att man åtminstone kopplar titeln till handlingen.

Christmas with a View2020-12-13
Den här är ju såklart inte särskilt bra eller värd att se, men jag blev överraskad att dialogen och konflikterna faktiskt känns hyfsat trovärdiga. Tror jag till och med ser lite kemi mellan kärleksparet, inte vanligt i dessa massproducerade julfilmer! Om du gillar att se på dessa så är det här möjligen en av de bättre, men det finns många jag gillat mer!

A Wish For Christmas2020-12-12
Klart och tydligt bara en av Hallmarks femtio-tal klyschiga julfilmer som siktar på att bli avklarade snarare än att beröra. Ingen kemi mellan kärleksparet.

Letters to Juliet2020-11-14
Platt och slapp historia gjord bara för att dra in pengar. Historian har verkligen inget nytt att bidra med, och moralen är att vara med någon som bryr sig om dig. Eller? Till och med det känns svårt att säga eftersom det inte finns någon kemi mellan någon av de som ska föreställa romantiska par. Det bara sägs att det är kärlek, men det syns inte.

Little Italy2020-11-07
Ett manus som taget från 1991. Antar att fokus ska ligga på kärlek och hyllande av "andra kulturer", men alla skämt bygger på stereotyper, rasism, sexism (sexuella övergrepp är tydligen roligt), kroppsförakt och allmänt nämnande av bajs och sex. Larvigt, gammalt och pinsamt.

Aquaman2019-05-11
Får en tvåa enbart för hur mycket jag skrattade åt den. Helt tondöv film.

Bleka dödens minut2019-04-17
Så jädra konstig, men underhållande

Tvillingarna på äventyr i London2019-01-19
Skulle inte ens duga som vlog på Youtube.

Blade Runner2018-12-29
Stark miljö men någon glömde att skriva karaktärer.

Angels In The Snow2018-12-24
Den var ju relativt bra, fram till slutet. Tyvärr tog de den vägen jag hoppades på att de kunde skippa.

Doctor Strange2018-09-16
Snygga effekter som säkert kostat dyrt, men storyn i sig känns alldeles för mjäkig. Inte mycket nytt, inte mycket genomtänkt. En av alla andra i MCU.

Nästa sida »