Alla kommentarer avpikzel

Jorden runt på 80 dagar2014-05-13
Tyckte att den var kul när jag var liten, så nu när jag var bakis gav jag mig på den. Jag tänkte att den skulle vara lagom enkel för att man ska orka halvsova sig igenom, men den var outhärdligt enkel och tramsig.

50/502014-05-13
Den var sådär, inget märkvärdigt. Gordon Levitt är bra som vanligt, men Rogen spelar över som alltid, dock inte lika mycket som vanligt. Ganska seg, lite tramsig, och väldigt övertydlig.

The Goonies - dödskallegänget2014-03-24
Säkert underhållande om jag sett den som ung på 80-talet. Nu har den länge legat i min skämshög, men ärligt talat kunde den legat kvar där. Filmen är onödigt lång, har skrikande ungar, töntiga skurkar och en tunn story. Ändå är den välgjord och på nåt sätt håller upp äventyrskänslan. En modern remake hade nog funkat.

Du gör mig galen!2013-04-01
Ganska stark film, som tyvärr går för nära rom-kom-träsket. Den blandar allvar med svag humor, men fungerar i det stora hela. De Niro gör sig bra som OCD-gambler. Förutsägbar story. Svag fyra. Hopplöst dåligt översatt titel.

Palme2013-03-31
Jag får också känslan av att det här är mer en hyllning än en sann dokumentär. Den hyllar socialismen och Palme och gör ingen större ansträngning av att granska närmare. Hyllar gör den dock ganska väl, och så länge man tar den för vad den är så är den helt okej.

Nawals hemlighet2013-01-21
Väldigt obehaglig, och gripande. Slutet är inte alls så dåligt som det sägs, men det gäller att förstå det på rätt sätt.

Argo2013-01-21
Välgjord, genuin känsla av tidigt åttiotal. Däremot är det inte alls spännande, och stundom allt för vinklad. Att de valt att dubba vissa iranier, och låtit andra som inte behärskar språket tillräckligt bra, känns väldigt tråkigt. De gör även ett antal missar med språket, som t.ex. att de säger "Salam" när de vill ta avsked.

Hobbit: En oväntad resa2013-01-21
Svag fyra. Långt ifrån Sagan om Ringen, så man ska inte förvänta sig något annat. Allt för långsam i början, och sämre äventyrskänsla. Ändå finns det någon magi där som lyfter upp filmen.

The Hunger Games2012-12-13
Battle Royale för kids.

Avalon2012-08-08
Vacker, ångestfylld, välspelad. Brost är makalöst bra.

Martha Marcy May Marlene2012-07-23
Stark film, som dock kunde gjorts mycket bättre. En svag fyra.

Men in Black 32012-06-10
En svag trea.

Dark Shadows2012-05-21
Svag fyra. Det mörka och vackra väger upp de stundvis pinsamma scenerna. Komiken gör sig inte bra här.

Drag Me to Hell2012-05-21
Stundvis snuddar den vid en etta; några scener är så pinsamt dåliga och patetiska att man bara vill stänga av filmen.

Salt2012-05-12
En helt okej film, mycket starkare än snitt-actionrullen, och samtidigt en bra bit ifrån en fyra. Det är inte alls hjärndöd action på samma sätt som t.ex. Cowboys & Aliens eller random Seagal-rulle.

Rabbit Hole2012-05-11
Bitvis stark, stundvis tom och utdragen, och annars ganska typisk. Jag kan verkligen inte hålla med om att man får leta efter ett starkare drama, som nämnts i kommentarerna innan. Ändå har man lyckats fånga vissa ögonblick av känslan som inträffa när ett barn går förlorat. Kidman är bra, men inte alltid övertygande.

Cutthroat Island2012-03-27
Jag ser hellre den här än Pirates of the Caribbean. Har sett den flera gånger, och ser den gärna igen. Helt ok matiné!

Livet under en dag2012-03-27
Vacker och intressant, men inte utan smärre briser.

Sherlock - The Blind Banker2012-02-12
Den första filmen var grymt bra, men här blev jag besviken. Briljansen är borta.

Flickan2012-02-11
Dåligt skådespeleri, ej trovärdiga karaktärer, bra manus och idé. Gediget arbete med 70-tals setting. Blanca spelar väldigt bra. Stark trea, men når inte riktigt fram.

Jurtjyrkogården 22012-02-02
Min favoritskräckis som liten. Jag såg den här före ettan, så jag hade inga invändningar.

Försvunnen2012-02-02
Det roliga är att den är annorlunda annan svensk film. Den följer inte vanliga normen och är därmed inte lika förutsägbar. Karaktärerna är inte trovärdiga, men för att vara svensk är filmen ändå intressant.

Irene Huss - I skydd av skuggorna2012-02-02
Sämsta Hussfilmen. Inte trovärdig. Dåliga skådisar. Brandeby förstör filmen ytterligare.

Jägarna2012-01-30
Svag fyra. Vissa scener är väldigt välgjorda, medan andra är pinsamt dåliga. Den håller inte riktigt med dagens mått.

Mission: Impossible - Ghost Protocol2012-01-28
Nej, nej, nej. Sämst i serien. Micke Nyquist är så tam, och Simon Pegg tramsar. Inte ens actionscenerna känns övertygande längre. Svagt!

Wallander - Hämnden2012-01-25
Svag trea. Förmodligen en tvåa om jag skulle se den igen.

Irene Huss - Den som vakar i mörkret2012-01-25
Helt okej bakisfilm. Inget märkvärdigt.

Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet2011-12-20
Besvikelse. Såg den på engelska i 3D. Svag, svag trea.

Sherlock Holmes: A Game of Shadows2011-12-20
Sämre än ettan. Det blir mer av samma, men inget nytänk. Den saknar ännu mer av detektiv-kärnan och går mer i actionspåret.

Farsan2011-11-14
Vad man förväntat sig. Kanske funkar som bakisrulle om det inte är något annat på tv. Tunn handling, dåliga skådisar, kass dialog. Några roliga skämt, inget mer. Scenen med Bruce Lee-killen som fick cykeln stulen är så patetisk och tramsig att det pressar filmen ner mot en 1:a snarare än en mycket svag 3:a.

Nästa sida »