Alla kommentarer avpixelize

The Wailing2016-10-09
Wow! Var ointresserad väldigt länge, sen tog det sig. Gillar.

Criminal2016-07-31
Haha, en 10-åring som skrivit manus?

Interstellar2014-11-07
Satan i gatan vad episkt. Nolan bränner igenom hela mitt känsloregister. Välkommet med ovanligt djuplodande diskussion kring tid och rum.

Fury2014-10-31
Realistisk? Var nånstans fanns realismen den sista kvarten? Bortblåst.

Blå är den varmaste färgen2014-01-04
Exakt så Elloschka. En bit in i filmen så började det luta åt en trea. När jag satte betyget igår när jag kom hem så blev det tillslut en fyra. Men så här dagen efter är jag fortfarande helt hänförd. Trots alla klyschor och det faktum att berättelsen som sådan inte är något extraordinärt annorlunda. Väldigt längesen jag satt kvar till eftertexterna rullat ut och jag fortfarande sitter helt uppvriden.

Experimentet2014-01-04
Den cronenbergska estetiken, som jag älskar är det enda som räddar den här från en etta.

Sinister2013-09-24
Sjukt bra ljud och musik!

Following2011-06-18
Sjukt bra film, extremt liten budget. Imponerande

Super 82011-06-14
jack_jack_jack kom närmast tror jag

The Human Centipede2010-06-02
Jaha, poliserna måste ju få något slags pris för sin idioti. Otroligt idiotiskt beteende. Ganska mycket logiska problem. Kasst skådespeleri. Men ganska rolig idé

Dead Man2010-03-14
Engagerade mig inte. Läste en del på IMDB efteråt, men har svårt att förstå var all symbolik ligger någonstans. "Lösningen" gav ju ingen wow-känsla direkt. Bra dialog och väldigt fin, men inte mycket mer än det.

Vacancy2010-03-06
Bästa skräckfilmen på länge. Skulle vara fint om de hade skippat de helt onödiga sakerna. Som deras relation tillexempel. Tjejen är jobbigt trög som vanligt. All in all en hyffsat bra skräckfilm

The Imaginarium of Doctor Parnassus2010-01-17
Tycker Depp lyckas bäst med att anamma Ledgers skådespelarstil. De kunde gott strukit de andra två. Omöjligt att inte tänka på hur mycket bättre det kunde ha blivit

New Moon2009-12-05
Mållös

Orphan2009-11-02
Fanns det en twist i den här filmen?

Mammut2009-10-30
Segt enda fram till slutet. Då gick det för snabbt.

Broder Daniel Forever2009-07-22
Helt okej. Har aldrig varit såld på Broder Daniel men följde med min flickvän för att kolla på den. Gillar sekvenserna från replokalen där det känns som Henrik känns helt opåverkad av kameran och bara är sig själv. Men som Ondskapt skriver så blir det mycket bildsättning av deras musik och sekvenser när Henrik åker i en bil och tittar ut genom bildrutan. Det känns som allt för utdragen transportsträcka. Fint foto och jag blev berörd trots att jag som sagt inte har någon direkt koppling till bandet

The Wrestler2009-07-10
Hatten av för Aronofsky igen. Har väntat länge med att se den här filmen för jag var rädd att den inte skulle leva upp till den hype som kretsat kring den. Slutscenen knyter ihop filmen otroligt bra och lämnade mig tyst till eftertexterna hade rullat ut. Det händer sällan, senast när jag såg The Fountain..

Slumdog Millionaire2009-05-22
Helt okej, förstår inte hypen dock. Trodde den skulle vara bättre. Boyle har gjort bättre grejer. Ett plus för musiken

La Vie En Rose: Berättelsen Om Edith Piaf2009-05-09
För hoppig utan någon speciell anledning. Starkt slut!

The Mist2009-05-04
det kunde ju blivit bra, men det blev det inte.

Män som hatar kvinnor2009-03-01
Vanger Koncernern? En Journalist som särskriver, vad trevligt! Tyckte att Peter Haber var den enda som spelade bra. Filmen kändes väldigt töntig rätt igenom

Paranoid Park2008-06-24
seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg. materialet räckte väl till cirka 40min utan slowmotion effekterna, utav dessa 40min så är 20min något som tillför storyn.

The Fountain2008-04-24
Lite seg i början, fångade inte mitt intresse, men herregud vad jag är glad att jag såg vidare. Otroligt bra, det bästa jag har sett på mycket länge. Vacker och väldigt gripande. Kunde inte röra mig förrän eftertexterna hade rullat klart.

[Rec]2008-04-19
Efter alla goda ord så blev jag väldigt besviken, otroligt förutsägbar

Aqua Teen Hunger Force Colon Movie Film for Theaters2008-03-31
Serien är en klockren femma, men det här funkar inte :(

En värsting på Wall Street2008-03-31
haha, så realistiskt, speciellt när de iscensätter olyckan!

Älskar dig för evigt2008-03-08
Tur att jag bytte kanal, har sett snuttar av den här tidigare, men aldrig hela. Otroligt bra.

30 Days of Night2008-03-08
Slutet tog ner den här till en etta, fruktansvärt klyschig och tråkig

Herr Lazarescus död2008-03-06
seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg