Alla kommentarer avpouppée

American Pie - Band Camp2007-04-20
har folk ingen skam i kroppen? får sånt här produceras?

Merlin's Return2007-04-11
den första filmen är iofs så dålig att man kan hitta en värdig uppföljare till den i vilken fyndkorg på vilken stormarknad som helst.

Djävulens barn2007-04-11
man kunde väl för guds skull hittat någon annans ansikte att sätta på ondskans lakej?

Glasblåsarns barn2005-11-16
thommy berggren är nog det bästa jag sett

December2005-11-16
en film om moralfilosofi, grupptryck och överspel. teatralisk i sitt upplägg, och kass utfyllnadsdialog.

How to Kill Your Neighbor's Dog2005-11-16
bra, men jag tycker att den hade vunnit på att att inte bli så feelgood. de riktigt sentimentala scenerna hade jag klarat mig utan.

Watchers Reborn2005-11-16
wow! blodet sprutar verkligen, i strålar, ur flaskor!

Alla helgons blodiga natt 32005-03-30
Den här är den sämsta av de fem första halloweenfilmerna åtminstone, inte så mycket på grund av frånvaron av Michael Myers som på grund av frånvaron av Donald Pleasence. Också (icke att förglömma) på grund av att den är så sjukt jävla lam.

En djävulsk romans 32005-03-30
wow! jag visste inte att det finns en trea också.

Ring 22004-12-17
det mest fascinerande med den här filmen är nog baksidetextningen av den svenska dvd-utgåvan. sanslöst avslöjande.

Alla helgons blodiga natt 22004-12-09
Donald Pleasence räddar hela filmen genom att spela sin sjuka karaktär helt briljant. Den är ju bättre än trean, fast det säger å andra sidan inte så mycket.

Merlin2004-11-26
kunde inte 300 miljoner ha använts lite vettigare än till specialeffekter som ett datoranimerat fiskhalsband och en solfjäderdrake?

The Galaxy Invader2004-11-23
den är så dålig att man blir fullständigt mållös.

Apornas planet2004-11-22
var det ingen som varnade tim burton när han var ute på hal is? det förefaller ju såsom att han missförstått hela orginalet. men den är tjusig.

Apornas planet2004-11-22
musiken gör allt. charlton heston är en pest. annars är den rätt ball.

Crouching Tiger, Hidden Dragon2004-11-22
till "the cop". kina och japan är inte samma sak. jag tycker inte att man skall jämföra den här filmen med kurosawa. det blir som att jämför sportnyheterna med a-ekonomi.

Mysteriet 'Dracula'2004-11-22
dvd'n har ett valbart, nyinspelat musikspår av kronos quartet som är bra, ang. musiken. om filmen är ju lugosi's överspel briljant. han ser så allvarlig ut att han blir läskig i alla fall.

Doktor Caligaris kabinett2004-11-22
underbar dekor. tänk om det såg ut så här hemma :D

Dr. Glas2004-11-22
väldigt zetterling. och oscarsson är bra, tycker jag. men den är som sagt väldigt zetterling. boken är bättre.

Tag mitt liv2004-11-22
min favorit. jag var otroligt engagerad i hans öde.

Mannen med den gyllene armen2004-11-22
jag tycker att synen på ett heroinberoende är en aning förenklad. dock är det trivsamt att se sinatra abstinensvåndas liggandes på golvet. han gör det bra, banne mig. och musiken är vansinnigt bra!