Alla kommentarer avpurgatory

Nu eller aldrig2017-11-11
Svag 3a Fin film men rätt tråkig stundtals och halvslafsigt genomförd i vissa stunder

Jätten2017-11-11
Överskattad. Guldbagge för bästa film, seriöst? Brukar uppskatta filmer som skapats med enkla medel men detta håller inte.

Turist2015-05-03
Överskattat

Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street2015-04-14
Tyvärr sänker kvalitén på sångerna filmen och det är liksom filmens grund

The Wolf of Wall Street2014-04-19
Hämder mer än i valfri actionfilm. Fantastiskt driv genom hela filmen å stundtals roligare än valfri komedi. Kan inte bli annat än succé Stark 4a

ParaNorman2014-02-07
Fantastiskt välgjord och förvånansvärt bra story. Bra röster till samtliga karaktärer och bra musik. Given 4a

Captain Phillips2014-01-26
Intensiteten stegrar allteftersom. Ruggigt välgjort, realistiskt och välspelat. Rätt folk på rätt plats skapade en mycket stabil 4a

This Is the End2014-01-22
Så sjukt illa, så nära 1a en film kan komma men klarar sig. Eller gör den det? Kan bli en 1a när jag sovit på saken. Tittar man på en komedi blr man småle mer än 3 ggr som var fallet här. Inte ett garv på hela filmen. När man proppar en film så full av osmakligheter och ändå inte lyckas få det att bli kul blir resultatet ännu mer patetiskt. Äh fan jag sätter 1an redan nu!

The Place Beyond the Pines2013-11-17
Filmskapande ut i alla fingertoppar å längst ut på samtliga hårstrån. Svårt å se hur detta skulle kunna göras bättre.

Pee-Wees stora äventyr2013-05-28
Tim Burton har skapat ett nytt hatobjekt. Va fan skulle jag se denna för?! Kan inte gå en natt utan att Tim vaknar med mardrömmar efter ett sånt här katastrofalt snedsteg

Django Unchained2013-03-31
WALTZ!! Å ett makalöst passande soundtrack. Diaologen har alltid varit Tarantinos signum så även här. Stabil 4a

Looper2013-01-10
action sci-fi från sin bästa sida. Långt från tröttsamt förutsägbart och korkat som det mesta inom dess genre.

Sagan om de två tornen2012-12-31
3e titten igår Känns tydligt att det är en mellanakt men detta är ren magi. Håller lika bra som när den kom för 10 årsedan. Visst finns det ett par cgi-effekter och repliker som är sådär men vad gör sammanlagda brister på ett tiotal sekunder i jämförelse med dryga 3 timmars perfektion.

Ted2012-11-19
En sak till... Så skönt att få lite politiskt inkorrekthet i dagens pk-samhälle. Uppfriskande!!

Ted2012-11-19
Alldeles genial humor, kan det bli roligare än när en levande nallebjörn e sådär brutalt vulgär å vidrig. Som ett stort fan av Family guy var detta precis vad jag hoppats på. Lite väl sentimental för en 4a

Moneyball2012-08-29
Dramaturgin i denna blir väl inte så tydlig som annars i filmer baserade på idrott. Den lägger istället fokus på händelserna bakom kulisserna och den lyckas fånga min uppmärksamhet till 100%! Som sportnörd är handlingen mycket intressant med tanke på dagens löjliga summor som tar över idrotten, där de största i princip köper spelare för att konkurrenter inte ska lägga beslag på desamma. Hill och Pitt gör enastående prestationer. Längesedan jag såg en film där dialogen och kroppspråket var så här verklighetstroget. Fick en känsla av dokumentär. Riktigt bra!

The Cabin in the Woods2012-08-26
Sista 20 räddade en annars ganska sunkig film. Från att vara ointressant och löjlig tog den sig ordentligt. Riktigt udda och oförutsägbart slut höjde den från en svag 2a till en svag 3a

Midnatt i Paris2012-02-13
Owen wilsons karaktär e en skön blandning av en ständigt pårökt kille med inslag av LSD-trippar Allen fångar verkligen Paris romantiska sida och levererar som vanligt en suverän dialog

Real Steel2012-02-02
en grej till som fortfarande stör mej, ska försöka utan att avslöja nåt. Hur i hela HE¤#&TE lyckades lillkillen få upp sin robot till lastbilen?? Usch vad såna missar irriterar mig

Apflickorna2012-02-02
När man kommer på sig själv att ligga å vrida sig av tristess och obehag över det usla skådespelet och ett irriterande intetsägande och trist foto, då kan det inte bli annat än floppbetyg. Sen dras betygen ner ännu mer av filmens längd, alldeles för kort för att lyckas bygga upp en personlighetsutveckling och intrig, dessutom extra störande att filmen blev hyllad av baggejuryn. Förstod aldrig personernas inre bekymmer, varför saker å ting hände, lämnade mig bara tom och frågandes vad filmskaparna ville med filmen. Det enda tydliga var spåret med lillasystern men föga intressant och desutom obehagligt nära barnporr, osmakligt. Det enda positiva i slutändan var att filmen bara var 1h20min så jag slapp lidandet.

Real Steel2012-01-28
En klockren 5a!!..... Om min grabb på 9 får rösta.... Men nu e det ju mitt betyg som läggs in här och om man ser detta som en barnfilm likt narnia, pixarfilmer, spy kids etc så e detta en suverän film som når sin publik. Men jag är osäker på vilken publik dom riktar in sig på. Denna funkar inte alls för mej, skräp från början till slut, bortsett från riktigt snygga specialeffekter men det är ju vardagsmat nu för tiden. Innehåller i princip all kräkmedel en typisk hollywoodproduktion kan spy ur sig. Men i och med att den är varje grabbs drömfilm under 13 så får den ändå en 2a. Om jag nu ska behålla objektivet

Warrior2011-12-29
Oväntat bra i en genre där det mesta blir klisché. Skådespelet lysande, intrigen och nerven likaså. Folk klagar på slutet, hos mej triggade det igång sjukt mycket känslor och fick mej på platt fall, en ren knockout!

Tropa de Elite 22011-12-27
Inte lika actionfylld som 1an men som tur e finns andra aspekter som gör en film till en riktigt bra film. Denna är otroligt nog bättre än 1an på flera plan. En uppföljare som tar ut svängarna rejält å även om det på sina håll blir något rörigt å svårt att hänga med bland alla namn så är detta en av de absolut bästa action/thriller jag sett. Dessutom med en verklighetsförankring som få filmer har inom denna genre. Handlingen om politik, korruption å kriminalitet binds samman på ett mästerligt sätt med en brutalitet å äkthet som är få filmer förunnat. Ett genuint filmskapande med regi å skådespel av yppersta klass. 5an är så nära men jag spar den till när jag sett om den.

The Human Centipede II2011-12-19
Är inte ens värd en kommentar...........

Brokeback Mountain2011-07-17
Vissa filmer mår bäst av okända skådisar för trovärdighetens skull. Detta är ett praktexempel på en sådan. Kan inte ta dom på allvar för en sekund. Sitter hela tiden helt utan sympati eller inlevelse å tänker. "detta e ju bara en film doppad i smör" Spelar liksom ingen roll hur vacker å gripande storyn är, det faller rakt mot avgrunden av klyschiga smöriga hollywoodproduktioner utom räddning.

Source Code2011-07-17
Var verkligen på gränsen mellan 2 och 3. Tappade intresset sista 30 och kryckmannen på kontoret i egen hög person skulle kunna vara en rimlig orsak att inte ge mer än 1 i betyg. Plumparna avlöser varandra i slutakten å filmen mår inte bra av det stressade berättartempot. Blir nästan snurrig själv mot slutet. Blir platt fall av en god idé med snygga specialeffekter. Egentligen fattar jag inte själv varför jag sätter 3a, lutar mot en sänkning när filmen sjunkit in.

Insidious2011-07-03
Börjar riktigt bra, första 40 har allt som behövs för att göra en bra rysare. (finner mej helt enkelt i den taffliga regin och musik och ljudeffekter som nästan tar över det visuella) Sen från ingenstans dyker ghostbusters upp å sabbar allt. Från här å framåt flippar den ur fullständigt och är det inte Darth Maul från Star Wars som dyker upp till och från? Avslutningen känns som en snetripp på LSD å det enda filmen framkallar är gäspningar i mitt nedsläckta rum i ett försök att skapa rätt stämning. Har tyvärr helt tappat känslan som fanns i början och betyget rasar stadigt från en svag 4:a hela vägen ner till en löjlig 2:a

Blue Valentine2011-06-30
Otroligt välspelat. Gosling kunde fått en oscar... Känns lika realistisk som en dokumentär, dialogen är så nära man kommer verkligheten. Tidsförflyttningarna sätter kontrasten på lycka och sorg på sin spets. Synd att den inte va 20 minuter längre med fortsättning på slutet.

True Grit2011-06-28
Jeff gör filmen men tyvärr har bröderna Coen inte levererat klassfilm sen No country....

Armadillo2011-06-28
Båda sidor av myntet skildras väldigt tydligt i denna suveräna dokumentär. Riktigt bra!

Nästa sida »