Alla kommentarer avradoka

Cirkeln2023-10-25
Bland alla ganska ljumma omdömen här måste jag säga att jag tyckte om den här och att den lämnade en speciell känsla. Hade väldigt gärna sett en fortsättning.

John Hron2022-12-04
Stark film på alla sätt. Tycker att skådespelarna sköter sig bra och i alla fall jag var väldigt berörd i slutet.

Se upp för Jönssonligan2020-12-29
Inte en dålig film och kanske gjorde jag fel som laddade upp för den här med att se alla fem jönssonliganfilmer som Gösta Ekman medverkade i, men det finns ändå några saker jag tycker att man missade här. Speciellt presentationen av karaktärerna! I de gamla filmerna var karaktärerna kanske överdrivna, men de fungerade och skapade engagemang. Här blir det inte lika tydligt vilka de egentligen är och det gör att jag inte riktigt fångas av storyn. Bäst gillar jag Dorsin och Stiernstedt, men tror att Johansson och Sundin skulle vinna på att få utveckla sina figurer vidare. Hoppas faktiskt på en film till med det här gänget, för då tror jag att de verkligen kan få till det. Uppställningen är inte dum, jag vill bara få mer anledning till att engagera mig i figurerna.

Leprechaun in the Hood2020-08-04
Hela grejen med leprechaunfilmerna är (tycker jag) humorn samt skojiga och kreativa sätt att ha ihjäl folk, här fungerar humorn hjälpligt och morden är mest trista. Leprechaun In Space var en riktig skräprulle, men framstår som ett mästerverk i jämförelse.

Exorcisten 2 - kättaren2020-05-30
Var så inställd på att den här skulle vara kass att jag gick och blev positivt överraskad! Visserligen inte jättelätt att hänga med alla gånger, men det fanns ändå scener och inslag som var riktigt schyssta, tyckte jag. Stämningen var rätt ball bitvis - och Ennio Morricones musik tillförde massor, särskilt i slutet. Fick nästan lite Italiensk-skräckfilm-vibbar här och var!

Insidious2020-04-13
I början kändes det som en tråkig standardspökrulle med läskigt hus och allt sånt där, men nånstans i handlingen dyker det upp inslag som jag tycker gör att det hela rycker upp sig till en stark trea.

Kärlek 30002013-01-12
Är den här filmen ett skämt? Ingen kan ha gjort det här seriöst...

The Enchanted Story of Pinocchio2012-10-07
Landar på en trea för att den var på tok för lång. Annars välgjord och snygg.

Hellraiser: Hellworld2012-08-14
Tack vare låga förväntningar efter att ha läst kommentarerna här tyckte jag att filmen var riktigt bra. En hygglig rulle med ett slut som gör betygtrean ganska stark i min värld.

Scream 42012-07-08
Håller stilen och överraskar dessutom på många sätt. Att så många av de ursprungliga karaktärerna finns kvar och med samma skådespelare känns som en förutsättning för att det här projektet skulle lyckas - och det gjorde det.

Terror på Elm Street2011-11-22
Filmen är klart godkänd, ja bra till och med, men jag är visst en av alla dom som inte kommer över Robert Englund. Jag saknar humorn hos Englunds Freddy...

Det2011-08-19
Den här filmen är fanimej legendarisk! Det enda som är tveksamt är egentligen slutet, hade varit en solklar femma annars.

Final Destination 32008-08-30
Tja... Första filmen en gång till fast det börjar med en berg- och dalbana istället för ett flygplan. Fast en del skojiga sätt att dö var det allt! :)

Jack2008-01-31
En favorit! Nu hör det till saken att jag är gammalt inbitet lundell-fan och tusan vet vad jag hade gillat den annars...

The Dark2008-01-27
Svag tvåa tack vare snyggt foto men filmen kom ju aldrig igång riktigt! Förutsättningar fanns men slarvades bort.

Fido2008-01-09
Äntligen något nyskapande på zombiefronten! (Ja, Shaun of the Dead också förstås...) Kunde ha varit en film om en pojke med sin hund men när man byter ut hunden mot en zombie blir det både surrealistiskt och smått lysande!

Dead Silence2007-10-22
Bra skräck! Den har blivit oförtjänt utskälld här tycker jag. Inte mycket jag hade velat se annorlunda... bra story, bra filmat och fullt godkända skådespelarinsatser. Överraskande bra.

Hellraiser: Hellworld2007-08-14
Efter att ha läst kommentarerna här hade jag absolut inga förväntningar, eller åtminstone lågt ställda sådana, men blev positivt överraskad. Den här är tusan inte så tokig som ryktet vill göra gällande!

Amityvilles Förbannelse2007-08-14
Betydligt bättre rulle än jag räknade med. En schysst b-skräckis!

Hellraiser: Hellseeker2007-07-30
Första gången jag såg den tyckte jag att den var rätt okej, men nu när jag skulle se om den hade jag svårt att hålla mig vaken. Grundstoryn och idén är trots allt ganska ball men man ror det inte iland riktigt. Tempot är för dåligt.

Den tatuerade änkan2007-07-09
Den är jättebra! Mysig, rolig och härlig. Alla skådespelare spelar kanonbra.

Mr Beans semester2007-04-03
Efter åtminstone en halvtimme utan annat än rätt trista och förutsägbara Bean-skämt började jag titta på klockan och hoppades att åtminstone min son hade roligt. Men sedan hände något och filmen fick plötsligt en värme som jag verkligen tyckte om. När eftertexterna gick hade jag en känsla av att jag faktiskt sett en bra film. Så kan det gå!

Nanny McPhee2007-03-11
Svårt att värja sig mot den här rullen. Egentligen är den väl enligt konstens alla regler ingen höjdare, men jag ville omedelbart se den igen...

The Ring Two2007-02-06
Hade hört så mycket dåligt om den här innan jag såg den att jag inte hade några förväntningar alls. Blev glatt överaskad! Tycker at den är klart bättre än original-tvåan. Och så är jag ju lite kär i Naomi Watts förstås... ;)

April, April2007-02-02
Den här filmen gör verkligen allting rätt! Rekommenderar den gärna till alla som gillar slashers.

Howling: New Moon Rising2007-01-31
Ojojoj! Har nu sett fyra filmer i den här serien och inte en enda är ens sevärd. Det mesta är dåligt gjort, skådespeleriet är bitvis uselt och varulvarna (som man knappt får se) är fula som f*n. Det är som om man köpt en varulvskostym på Buttericks och filmat med.

Howling III2007-01-25
Hehe, ja det är tveksamt om det ens GÅR att göra en fånigare film. Den kommer att pryda sin plats i hyllan, helt klart!

Gremlins2006-12-22
Den här filmen gör jäklar allting rätt! Specialeffekterna funkar fortfarande och likaså humorn. Jag ser den varje jul!

Besökarna2006-12-17
Det är som om nån haft ett exemplar av boken "Skräckfilmsklichéer för nybörjare" och följt den till punkt och pricka. Fast underhållande är den allt!

Children Of The Corn III2006-12-11
Nu när jag sett den två gånger så har den här rullen växt! Eli är faktiskt jäkligt tuff och det finns ganska många höjdpunkter och tuffa effekter... MEN slutet är vedervärdigt och sabbar mycket av helhetsintrycket. Ska det där stora monstret som dyker upp föreställa "Han som går bak raderna"? I så fall är det töntigt. Tänker man att det är nåt annat avgrundsmonster känns det lite bättre.

Nästa sida »