Alla kommentarer avriduzh

Possession2016-03-07
Första halvan gjorde mig fundersam på om det ens skulle vara värt att se klart filmen, men för varje scen blev den bättre och bättre. Helheten blir betyg 4.

Hotell2014-07-11
Bra karaktärer som samtidigt är sorgliga och charmiga. En ärlig film om underbara individer. Önskade mig dock ett annat slut.

Sightseers2014-07-11
En film om udda kärlek som man blir alldeles varm i magen av. Skrattade högt flera gånger, varvat med ett mysigt leende på läpparna. Snuttegullmördare.

The Green Hornet2014-07-11
Helt meningslös även fast världens snyggaste Seth Rogen är med.

Black Lightning2014-05-22
VAFAN?!

Call Girl2014-05-15
Har lite svårt för svenska filmer, så jag hade nog berörts mer om den var från något annat land. Dock en bra film som får fram mycket och som tar upp ett viktigt ämne. Gillar att det var fokus på Iris och inte massa dravel med mamman osv. Godkänd.

Americano2014-05-14
Intressant! Kändes verklig och man drogs in i filmen. Sexistisk? Nej, snarare en beskrivning om hur tragiskt ens öde kan bli och hur svårt man kan ha i fattigare och mer kriminella städer.

Blå är den varmaste färgen2014-05-13
Söt, vacker, intensiv, äkta, stark, sorglig. Den har allt. Fan vilken bra film!

Daniel & Ana2014-05-13
Känns som att Michel Franco hans polare har varit fulla och suttit och pratat om sexiga fantasier, som sedan har blivit en tråkig filmidé. Man förväntade sig mer, och man blev bara uttråkad. Får dock en 2a för scenen med sperma i drinken.

The Bling Ring2014-05-13
Fyfan.

Jackie Brown2014-05-11
Kan se den här om och om igen, utan att tröttna.

Sex Traffic2014-05-11
Bra film, men den är dock en i mängden av alla filmer som handlar om trafficking. Finns en del skrämmande delar som känns verklighetstrogna. Långdragen och mycket känns som utfyllnad för att försöka ge filmen en helhet.

Nymphomaniac2014-05-03
Vad behövde han fyra timmar till? Rätt utdragen, men det är okej. Filmen var intressant och typiskt von Trier. Gillar hans dogma och att han använder sig av samma skådisar om och om igen. Man känner ett sammanhang, och att en speciell liten låt är med i flera av hans filmer. Bra manus, bra skådespeleri, starka känslor och inget i hennes historia ses som tabu i filmen. Puss på dig von Trier.

A Darker Reality2014-05-03
Filmen är som ett råare CSI-avsnitt. Platt manus och halvbra skådespeleri, men tortyren får mig intresserad och psykopaten gör ett bra jobb. Helt klart godkänd.

Trap for Cinderella2014-04-29
Verkade dålig i början, men blev lite mer spännande mot slutet. Godkänd, men lite sådär..

What Maisie Knew2014-04-29
Den var inte speciellt sorglig, men det var så himla fint att se vardagsproblem ur ett barns synvinkel. Förvirrningen, osäkerheten, rädslan.. Helt klart godkänd.

Jailbait2014-04-29
Men va? När jag läste handligen så lät filmen intressant. Men icke. Filmen går alldeles för snabbt och det känns som att samma scener upprepas gång på gång. Förutsägbar. Svag tvåa.

Jag dödade min mamma2014-04-02
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga om den här filmen. Handlingen, som har ett intressant ämne, blir spännande och tråkig på samma gång. Imponerande att han har regisserat, skrivit manus osv.. men samtidigt blir jag bara irriterad på vad det här är för film! Så jävla artsy. Blir en nätt och jämn 3a.

Gingerdead Man 3: Saturday Night Cleaver2014-03-30
Alltså den här idén...

Faro2014-02-24
Var det någon karaktär i den här filmen som hade känslor? Stelaste konversationerna jag varit med om. Däremot bra foto, så en 2a är den värd... nästan.

Pulp Fiction2014-02-20
Bläddrade lite bland kommentarerna och hittade Count_Duckula som gav betyget 1 och kommenterar "Om man gillar den här har man ingen känsla för film." Och enligt mig spelar det ingen roll om man fastnar för filmen eller inte.. Den är snyggt gjort och väl genomtänkt. Att man sen har skådisar man inte gillar eller att det inte är ens personliga smak på film, det gör fortfarande det omöjligt enligt mig att sätta betyg 1. Menar verkligen inte att klanka ner på Count_Duckula, men ville bara förklara med dessa ord att filmen är satans bra gjord på alla sätt, äveb om man inte gillar den. Solklar 5a!

The Ward2014-02-16
Med tanke på slutet så kunde filmen varit en bra idé, men det ologiska dödandet gör så att filmen fallerar.

Blomblad för vinden2014-02-16
Vet inte riktigt vad de tyckte var meningen med filmen när dom gjorde den. Och jag förstår inte heller hur den lilla fula Corey fick vara med! Ytterst svag tvåa, tack vare hintarna om incest (som emmycaution skrev).

Alyce2014-02-14
En evig psykos med blod och droger. Fantastisk film!

The Afflicted2014-02-12
Tycker faktiskt att filmen helt klart var sevärd. Inte något jättespännande eller så, men en påminnelse om att många lever så här, eller har upplevt det som barn. Därav intresset.

Sleeping Beauty2014-01-07
Önskar att filmen var råare! Tyckte dock att det var lite charmigt med konstiga, tysta scener och att man inte fattade helheten.

Student Services2014-01-07
Gillar verkligen hur desperat hon är och vad hon är redo att behöva gå igenom för att klara sig ekonomiskt. Bra film!

Apflickorna2014-01-07
Guldbaggebelönad?! Det där var 83 minuter jag hellre skulle vilja lägga på att se väggfärg torka. Värdelöst skådespeleri, otroligt tråkig handling, och helt meningslös film överhuvudtaget. Det ända bra med filmen är lillasystern som är så charmigt puckad.

Hick2013-12-16
Anledningen till att jag inte ger filmen en 1a är för att Juliette Lewis är med.

Knäcka2013-08-15
Haha, jag orkar inte att den här filmen ens finns..

Nästa sida »