Alla kommentarer avrikirock

Lucy2015-08-11
Första halvan är väldigt bra och Scarlett är perfekt men i slutet så faller den fortare än Tilten på Grönan!

My Suicidal Sweetheart2014-12-02
Jag gillade den, charmig men ändå lite mörk.

Powder Room2014-09-18
Skit!

One Chance2014-08-21
Jag gillar Potts men den här filmen gör honom inte rättvis!

Ogifta par – en film som skiljer sig2014-08-20

Värdelös film...

Gandhi2013-12-09
Mästerverk!

Croodarna2013-10-01
En galen mormor och en störtskön sengångare, vad mer behöver man?

Imse vimse spindel2013-09-23
Då jag lider av spindelfobi så kanske den här inte var det optimala valet av film att se kl 2 på natten, ensam i mörkret. Dock är jag inte så känd för att vara smart så jag får skylla mig själv. Min spindelfobi är definitivt inte botad utan snarare så har den blivit värre. Allt jag kan säga är att mardrömmarna kommer följa mig ett tag efter den här filmen och fy fan vad jag hatar spindlar.

Breakfast Club2013-09-09
Vilken underbar liten film!

World War Z2013-09-05
Perfekt blandning av tempo, nervkittlande, actionfyllda och känslosamma scener blandas otroligt bra. Brad Pitt gör en fenomenal insats och visar att han hör till eliten inom sitt yrke!

Apartment 13032013-08-27
Här har vi anledningen till att USA inte ska göra remakes på japanska skräckfilmer, visst det funkar ibland men det är ytterst sällan. Detta var bara skräp, jag rekommenderar den japanska istället.

Only God Forgives2013-08-27
Verkligen inte på samma nivåer som "Drive" men ändå tillräckligt för att jag ska kunna ge den en svag fyra. Jag älskar Nicolas Winding Refn's mystiska dämpande stämning som blandas av lugn och brutalt våld. Ryan Gosling är som vanligt helt fantastisk och Kristin Scott Thomas var briljant i sin roll som Crystal. Fantastisk men inte mästerlig!

The Factory2013-08-21
Trodde på en vanlig tråkig thriller men den var över förväntan!

Flight2013-08-19
Fantastisk film där Denzel Washington gör en av sina bästa rollpresentationer!

The Flowers of War2013-08-02
På snudd till ett mästerverk!

Jack the Giant Slayer2013-07-05
Oväntad bra äventyrsfilm!

Cottage Country2013-07-04
Små rolig och skruvad komedi, dock så lämnar den inga spår efter sig. Perfekt till bakisdagen!

Static2013-07-03
Lite seg och otrovärdig men den har en härlig twist i slutet som räddar den från totalt katastrof.

Tomorrow You're Gone2013-07-03
Mycket rörigt och jag fick aldrig känn på handlingen. Nej denna gillade jag inte alls. Vet inte varför Dafoe och Monaghan valde att vara med i denna.

Smashed2013-07-03
Bra skådespel från Mary Elizabeth Winstead och Aaron Paul, man ser båda sidor av myntet från alkoholism till nykterhet och hur svårt det verkligen kan vara att klara av ett liv som nykter när man har svåra alkoholproblem. En svag trea landar betyget på!

Olympus Has Fallen2013-07-03
Flaggviftande action som bara känns usla CGI effekter. Försöker Fuqua bli nästa Roland Emmerich? Det var ungefär de enda jag kunde tänka på! Något positivt var att de var en god action rulle som underhåller under stunden men man lämnas oberörd och den glömmas bort så fort eftertexterna rullar. En mycket svag tvåa i betyg!

Evil Dead2013-07-02
Snygga gore effekter men annars var det inte mycket att komma med. Bidrar inte med något nytt och förutsägbar så det heter duga. Nja detta var inte "the most terrifying film you will ever experience". Synd!

Broken City2013-07-02
Stabil thriller med bra skådespelare, trots att man har sett Wahlberg i samma roll om och om igen så är detta hans element. Många talangfulla skådespelare dock så reagerade jag på Crowes solbränna! Underhållande söndagsrulle, stabil trea i betyg.

Nästa sida »